• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa C 1.2 tikkend geluid

@GSE wrote:Waar hoor je het tikken bovenkant motor of voorkant motor:

Bovenin is klepstoter

voorin is ketting

Of dat fragment is het niet duidelijk te horen,maar een ketting klinkt anders meer van rrrrrr en een klepstoter is meter een tikje verschil ken je wel als je met beide te maken hebt gehad.

Weet dat ketting voorin zit, ik denk dat ik het beter bovenin hoor als dat ronde ding hebt waarvan slang loopt naar luchtfilter, daar hoor ik het meeste.

Weet nu wel 100% zeker dat het de klepstoter is.

Ben gisteren naar Amsterdam gereden en bij het opstarten nog wat getik, maar zodra de motor 1 a 2 km heeft gelopen dan is het voorbij en loopt die goed. Heb op de snelweg ook nog wat hoge toeren gemaakt en hard zitten optrekken, in de hoop dat de klepstoter misschien nog wat schoner wordt gemaakt door de nieuwe olie. Hij loopt dus gewoon goed na wat getikt bij het opstarten.

Ik heb dit wel besteld als toevoeging aan de olie http://www.liqui-moly.de/liquimoly/...;land=NL&voilalang=nl&voiladb=web.nsf" onclick="window.open(this.href);return false; de producten van hun zijn goed gekeurd door de Duitse TUV en hoop hiermee het nog een stuk minder wordt of misschien helemaal wegkrijgen. Ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat door middel van een nieuw geluidsfragment/filmpje.

Mijn ketting is nog nooit vervangen en gezien problemen met de ketting van de Corsa tussen 2001-2004 ga ik mijn olie interval verlagen naar elk half jaar nieuwe olie+filter en dan hopen dat de ketting nog lang mee gaat.

Terug
Naar boven