• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa c gechipt maar is een inlegfilter(green) verstandig??

Patricorsa

Post weinig
hallo allemaal ik ben nieuw hier en heb al een beetje rondgekeken op het forum maar kan niet echt mijn vraag beantwoord krijgen. Ik heb een paar maand mijn ctje (Z12XE 75 pk) laten chippen door Mtech en ben daar zeer tevreden over maar nu zit ik te twijfelen om een green inleg filter te kopen voor nog "iets" meer vermogen winst". Maar de een zegt gaat die meer van zuipen, de ander zegt weer dat de filterolie niet goed is voor de sensor en ga zo ma door?(nu is die redelijk zuinig kan ong. 625 km rijden met een volle tank en dat is wel aangenaam)

Vervangingsfilters zijn nooit zo'n probleem zolang je maar een goed merk koopt (K&N, Green, Pipercross).

Nee, je gaat er op VOORUIT. Je auto krijgt meer koude lucht, waardoor de prestaties stijgen. Ook met chip, die vind dat juist lekker om het maar zo te zeggen.

Het mooiste scenario was natuurlijk EERST alle performance upgrades installeren, en DAN pas chiptunen. Dan haal je er het maximale uit, want dat versterkt de werking nog eens extra.

@BlueAstraG wrote:Nee, je gaat er op VOORUIT. Je auto krijgt meer koude lucht, waardoor de prestaties stijgen. Ook met chip, die vind dat juist lekker om het maar zo te zeggen.

Het mooiste scenario was natuurlijk EERST alle performance upgrades installeren, en DAN pas chiptunen. Dan haal je er het maximale uit, want dat versterkt de werking nog eens extra.

Dat is alleen zo bij een chip die op maat geschreven is.

Is de winst na chippen echt merkbaar? Ik heb namelijk een corsa met hetzelfde blok als jij en zit er ook aan te denken hem te laten chippen. Overigens rijd ik nu al ruim 630km op een volle tank...

je merkt het gewoon dat die sneller oppakt en rijd gewoon wat lekkerder, tis niet dat je achterin je stoel word gedrukt ofzo ;) en voor 95 euro is het wel de moeite waard

Tip voor jou PatriCorsa: Pipercross inlegfilter. Goedkoper dan K&N en Green maar doet qua prestaties niets minder. En qua kwaliteit heb je ook niks te klagen, bij een beetje goed onderhoud overleeft dit filter minimaal 2 Corsa's van dit type.

bedankt voor de tip BlueAstraG :thumb maar wat ik wel raar vind is dat de prijzen wel erg verschillen tussen k&n, green en pipercross (ik heb altijd iets van goedkoop is duurkoop maar kan me vergissen? maar ik heb gewoon het beste voor me auto over)

Haha ik snap je ongerustheid! Maar in dit geval niet nodig.

Pipercross bestaat al langer dan 25 jaar en maakt kwalitatief perfect spul. Zowel qua performance als duurzaamheid.

Kun je geen foute keus in maken!

Oke dankje denk dat ik een pipercross bestel binnenkort :thumb (in september apk en klein beurtje dan kan ik beter voor de tijd erin ploffen anders gooien ze me weer een orginele in denk ik :agent )

Standaard vermogen: 75pk

Vermogen na Tuning: 83pk

Koppel-toename: 10nm

(gegevens op site van mtech)

en het verbruik is ongeveer rond de 625km met volle tank dus redelijk het zelfde verbruik gebleven (maarja licht ook aan je rechtervoet)

hahaha nee dat niet maar je hebt wel net dat beetje extra met optrekken (geen file's achter je)

en op de snelweg is het ook fijner rijden je moet het zien als een klein duwtje in de rug wat die net extra nodig had.

Terug
Naar boven