• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa C vermogensverlies

Beste leden hierbij een update,

vandaag hebben we de uitlaat verwijderd, eerst einddemper middendemper, om te kijken voor eventuele restricties. Dat hielp niks en toen als laatste toch maar de kat eraf gehaald. Bruut geweld bij het starten en met dank aan een bakblik niet alle bekabeling gesloopt, maar de auto liep veel beter en ging bijna tot 7000Rpm. Kat na verder inspectie met perslucht onderzocht en zit helemaal dicht. Nieuwe is besteld en hopelijk is het probleem dan helemaal verholpen. Jullie allemaal bedankt voor het meedenken en de moeite die jullie hebben genomen, superbedankt!

mvg

rowan

Tjonge, het heeft je niet mee gezeten om dit te vinden.
Top dat je het nu 99% zeker hebt gevonden.

Ik hoor graag of het dit uiteindelijk met zekerheid was, want eigenlijk snap ik er niks van dat de auto tot op een zeker ochtend prima rijdt en dezelfde middag de kat verstopt zit.
Vanwege die omschrijving zocht ik het in iets elektronisch namelijk..

Gr,
The Duke

Beste @the-duke

ik deel de mening volledig, snap ook echt niet hoe de auto sochtends nog prima reed en smiddags de brui er aan gaf. Vandaar dat wij ook elektronisch zaten te zoeken. Echter merkte mijn vader op dat er bij de uitlaat nauwelijks lucht uit kwam en een hele sterke benzine lucht. Dus toen verder gaan graven. Katalysator zit dusdanig dicht dat er zelfs met perslucht amper iets doorheen komt. Het enige wat ik weet is dat de auto de afgelopen 3-4 jaar door de vorige eigenaar heel weinig is bereden, Max 3000 km in al die tijd. Kan zijn dat ie nooit goed is warmgestookt en is gaan verstoppen. Maar waarom dat ‘s ochtends op smiddags zo om kan slaan is me een raadsel, ‘s ochtends heb ik m goed warmgedraaid na een rit van 50km richting school, en na een uur of 6 wilde ik weer naar huis en toen hield ie er mee op. Echt geen flauw benul hoe dat kan. Overigens is het de originele uitlaat, van kat tot einddemper.

gr Rowan

Toch wel raar dat je een nokkenaspositie foutcode kreeg dan.

Toch mooi dat het bijna opgelost is en je het hier deelt.

Geen olie verbruik? Hierdoor gaat de kat ook dicht zitten.

Nou we zijn een paar dagen verder en de auto doet het weer als vanouds. Heb ff goed lang stuk gereden en brandstofverbruik is significant verbeterd en de auto is stuk pittiger. Nokkenas sensor problemen zijn ook verholpen. Tis weer een fijn wagentje.
Bedankt allen!

zal later nog een update geven over olieverbruik maar moet daarvoor eerst nog ff wat kilometers maken

Top, mooi zo !

Goed dat je het allemaal zo gedeeld hebt, daar kan een ander ook weer wat aan hebben.
Veel plezier met de Corsa, ik heb ook een GSI 1.8 en die gaat na 336.000+ km nog steeds als een tierelier, dus moet goed komen.

Gr,
The Duke

Nou hierbij een update na een maand.
Auto doet het super. Vermogen is volop terug, op de dyno voor een testrun deed ie 127 pk en 169nm (zit een ander luchtfilter op, bedoeld voor de belevings pk’s) en heb de olie nieteens hoeven bijvullen na 1200km. Hij zweette wat uit het klepdeksel, maar een nieuwe pakking heeft ook dat probleem verholpen.

gr Rowan

Terug
Naar boven