Een tijdje geleden een Corsa B 1.6GSI (X16XE) gekocht. Binnen korte tijd begaf de distrisnaar het. Ipv een X16XE terug te hangen hebben we een Kadett kaalgeplukt en een en ander wat daarin zat verhuisd naar de Corsa. Later heb ik een C20XE naar mijn smaak gevonden in Pernis. Dat is de motor die nu de Corsa van A naar B brengt.
Met als resultaat een Corsa C20XE met wat leuke truukjes. Naast de motor heb ik de Corsa aangekleed met wat andere extra's:
- RVS uitlaat vanaf spruitstuk, half Botter-product
- Schijfremmen achter, werkt gewicht verhogend
- PU rondom
- KW V3 schroefset
- Geen gat tbv luchtinlaat
- etc.
Ik heb de ombouw zelf gedaan/geregeld, en dat voor een leek
Dat was niet mogelijk zonder de informatie op dit forum en op novatuning. Wat peeps in het bijzonder:
- Honza, schoot heel vaak te hulp zonder dat erom gevraagd werd, lijkt alles te weten. En thnx voor de CTC-priveleges bij E&H.
- Max en Marcel, de meesters ofwel ... de ombouw-vedetten!
- Frank 'vakman' Janssen, met wijze tips en een elegante oplossing voor de aandrijfassen. De vriendelijke zuiderling.
- En alle andere prominenten: Robbie, Geert, Schaap, Sjoerd etc ...
- En natuurlijk niet te vergeten een aantal pain-in-the-assers als Kernie en gelijkgezinden. Die hebben het gezellig gehouden. Bedankt jongens!
Later meer, en misschien ook wel een blik in the future ...
Tot dan!
:afro
Met als resultaat een Corsa C20XE met wat leuke truukjes. Naast de motor heb ik de Corsa aangekleed met wat andere extra's:
- RVS uitlaat vanaf spruitstuk, half Botter-product
- Schijfremmen achter, werkt gewicht verhogend
- PU rondom
- KW V3 schroefset
- Geen gat tbv luchtinlaat
- etc.
Ik heb de ombouw zelf gedaan/geregeld, en dat voor een leek
Dat was niet mogelijk zonder de informatie op dit forum en op novatuning. Wat peeps in het bijzonder:
- Honza, schoot heel vaak te hulp zonder dat erom gevraagd werd, lijkt alles te weten. En thnx voor de CTC-priveleges bij E&H.
- Max en Marcel, de meesters ofwel ... de ombouw-vedetten!
- Frank 'vakman' Janssen, met wijze tips en een elegante oplossing voor de aandrijfassen. De vriendelijke zuiderling.
- En alle andere prominenten: Robbie, Geert, Schaap, Sjoerd etc ...
- En natuurlijk niet te vergeten een aantal pain-in-the-assers als Kernie en gelijkgezinden. Die hebben het gezellig gehouden. Bedankt jongens!
Later meer, en misschien ook wel een blik in the future ...
Tot dan!
:afro