• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa c20xe project, 21-08 updeet

klopt , je moet het als het ware'prop'lassen , maar idd wel helemaal dicht lassen, goed bezig zo:thumbup

tja dan word het lastig om ze goed pas te krijgen natuurlijk;)

ben benieuwd naar bijde projecten als ze klaar zijn, blijf dit topic zeker volgen:thumbup

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Peter ziet er goed uit, wat ik me wel zorgen maak is als ik die foto bekijk van waar het los ligt, de dorpels zelf zulle ook niet best zijn.

ik heb het rotte deel van de dorpels ook vervangen. het viel wel mee hoe rot ze waren.

Achterste gedeelte alleen.

Zal wel ff foto maken.

klein beetje aan het strakmaken geweest.

Foto-YFIFCLLQ.jpg

Foto-ISQ477XX.jpg

en binnenscherm dicht gelast.

Foto-8L4QDOW7.jpg

Ik heb weer iets te zeiken, wat je er mee doet is aan jou:D

Plamuren doe je op kaal metaal en niet op de lak, voor je het weet zit je straks met een flinke aftekening in je lak...De naam van de plamuur zegt het al, staalplamuur...

is inderdaad lopen zeiken kan best plamuur op lak zolang je de lak maar goed grof schuurt voor je de plamuur er op smeert

de eerste laag (de staal plamuur) zit op kaal metaal.

De volgende laag (die je nu zie) is de fijn plamuur. voor zover ik weet mag die wel over lak heen.

origineel gepost door peturrr

de eerste laag (de staal plamuur) zit op kaal metaal.

De volgende laag (die je nu zie) is de fijn plamuur. voor zover ik weet mag die wel over lak heen.

Die gaat prima over lak heen hoor, en ook op kaal metaal.

Gaat ook prima over lak, alleen heb je dan meer kans op aftekening. Het beste is om alleen maar op kaal materiaal te plamuren.

ik vind het geen zeiken hoor, plamuren gaat wel op lak, maar je krijgt idd kans op aftekeningen en waarom? nou omdat plamuur harder wordt dan lak, , en als je de lak grof schuurt en daarop plamuurt krijg je zeker schuurkrauwen, omdat je schuurkrauwen tussen de plamuur en lak niet wegkrijgt. Maar hee ieder z'n eigen ding

ja snap ik want werk zelf al 7 jaar in de autoschade als voorbewerker/autospuiter, dus weet wel waar ik over praatking:

ik vind het geen zeiken hoor. iedereen mag commentaar of zijn mening geven.

Vaak heeft iedereen een beetje zijn eigen idee over hoe het zou moeten.

Ik heb met de spuiter overlegt hoe hij het het liefste heb.

Die vind het goed als ik het zo doe.

Komende zaterdag komt als het goed is de spuiter langs om het laatste strak te maken.

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Wat je het beste had kunnen doen, is het hele achter zij scherm bij de naden losslijpen en vervangen, dat je dus NIET hoeft te plamuren...

dat is altijd de beste oplossing.

heb dit bij mij andere calibra gedaan.

maar vanwege aanschaf huis/zaak zat dit er bij deze niet in.

1 scherm kost 310,-

reparatie scherm 11,-

origineel gepost door mark

ja snap ik want werk zelf al 7 jaar in de autoschade als voorbewerker/autospuiter, dus weet wel waar ik over praatking:

En ik heb 'maar' 20 jaar in de autoschade herstel gezeten...

Terug
Naar boven