• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa D 1.4 naar 1.6T OPC conversie hulp

Ik heb sinds kort een nieuw project een Corsa D 1.4 nu wil ik er een 1.6T (z16ler, omdat ik hoorde dat de ECU ervan beter is weet niet of het echt zo is) maar ik heb een beetje rond gezocht wat ik daar voor precies zou moeten doen, alleen kan niet echt iets vinden.

<li style="text-align: left;">Dus wat zou ik allemaal moeten vervangen?
<li style="text-align: left;">Zou de 1.4 kabelboom werken?
<li style="text-align: left;">Is het plaatsen van de uitlaat moeilijk, heb wel al gemerkt dat ik de reserveband 'bak' zeg maar eruit moet slijpen want wil een nurburgring uitlaat er onder, maar loopt de rest van de uitlaat wel het zelfde onder het chassis door?
<li style="text-align: left;">Kan de motor er plug and play in, of is de motorruimte anders of is het enkel een kwestie van andere motormounts?
<li style="text-align: left;">Als ik de achter remmen wil vervangen heb ik een hele achter as nodig of kunnen deze ook op de 1.4 achter as?
<li style="text-align: left;">I.v.m de achter remmen moet dan ook de rempomp vervangen of kan deze er gewoon op?
Zijn er verder nog dingen die cruciaal zijn en vervangen moeten om dit alles de realiseren (zoals misschien een brandstofpomp)

(Alvast om vragen tegen te gaan waarom ik niet gewoon deze verkoop en voor een OPC ga, deze auto heeft een emotionele waarde, vandaar)

:dank-u:

Terug
Naar boven