Hannes1986
Lid
Beste Heren,
Ik ben bezitter van een Opel Corsa D White Edition, 1.4L, waar ik zeer tevreden over ben.
Inmiddels is deze dus bijna 3.5 jaar oud en er staat 42000 km erop.
Nu maakte vd week de motor een enorme herrie en nadat ik hem naar de garage had gebracht, bleek (na een dag analyse), dat de distributieketting vervangen moest worden, + een nieuwe tandwiel set en nog wat.
Nu val ik buiten de garantie en coulance regeling, maar opel is bereid om 40%/60% te rekenen in hun nadeel.
Opzich netjes geregeld, maar het blijf nog steeds een hoop geld...
Zeker als er staat dat een distributieketting onderhoudsvrij is en pas bij slijtage vervangen dient te worden.
Bij deze meeste merken zal deze rond de 100000 tot 150000km zijn.
Kort samengevat ben ik heel stiekem van mening dat deze kosten verhaald dienen te worden op de leverancier van deze distributieketting.
Deze mag niet al zo snel ten onder gaan.
Wat is jullie mening hierover. Graag hoor ik van jullie.
M.v.g.
Hannes
Ik ben bezitter van een Opel Corsa D White Edition, 1.4L, waar ik zeer tevreden over ben.
Inmiddels is deze dus bijna 3.5 jaar oud en er staat 42000 km erop.
Nu maakte vd week de motor een enorme herrie en nadat ik hem naar de garage had gebracht, bleek (na een dag analyse), dat de distributieketting vervangen moest worden, + een nieuwe tandwiel set en nog wat.
Nu val ik buiten de garantie en coulance regeling, maar opel is bereid om 40%/60% te rekenen in hun nadeel.
Opzich netjes geregeld, maar het blijf nog steeds een hoop geld...
Zeker als er staat dat een distributieketting onderhoudsvrij is en pas bij slijtage vervangen dient te worden.
Bij deze meeste merken zal deze rond de 100000 tot 150000km zijn.
Kort samengevat ben ik heel stiekem van mening dat deze kosten verhaald dienen te worden op de leverancier van deze distributieketting.
Deze mag niet al zo snel ten onder gaan.
Wat is jullie mening hierover. Graag hoor ik van jullie.
M.v.g.
Hannes