• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CORSA D 2010

Momenteel rijdt ik:

Corsa C 1.3CDTI MAXX.

Ik ga de auto inruilen voor:

Corsa D 1.3CDTI Ecoflex '111' Edition (95pk)

Dit model is van begin 2010 en vrijwel nog nergens te bekijken. (zover ik weet)

Naast een hoop verbeteringen is o.a het chassis verlaagd met 20 mm. Ik ben op zoek naar een afbeelding van dit nieuwe type met 16 inch velgen. Over 2 maanden is de auto in mijn bezit maar heb tot nu toe nog helemaal niets waarop ik kan zien hoe het er ongeveer uit gaat zien.

Graag reactie met foto's van een 5-deurs met 1 inch velgen.

Misschien iemand die er reeds 1 heeft aangeschaft o.i.d

Alvast bedankt.

Ik heb het internet zelf ook al veel afgezocht.

De links die je gebruikt heb ik ook gezien.

Het is m alleen niet. Men gebruikt zomaar een foto voor hun site.

Ik koop de auto nieuw en niet zomaar. Waarom is dat dom?

Plaatje kan ik ook niet vinden op internet..

Ik heb zelf ook getwijfeld een nieuwe Corsa te kopen, maar heb uiteindelijk om financiële redenen toch een 2e hands gekocht.

Maar dom vind ik het niet. Het is ieders eigen keuze. In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop!

Meld je anders ook aan bij http://www.corsa-d-drivers.nl/

origineel gepost door dhurkmans

Ik heb het internet zelf ook al veel afgezocht.

De links die je gebruikt heb ik ook gezien.

Het is m alleen niet. Men gebruikt zomaar een foto voor hun site.

Ik koop de auto nieuw en niet zomaar. Waarom is dat dom?

Je weet niet hoe hij precies eruit ziet, hoe hij rijdt, enz... Normaal maak je toch een proefrit voor dat je een auto koopt... toch?

Maar buiten dat, de corsa D is een hele mooie auto, en ik wens je heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. :thumbup

Wat is er eigenlijk zoveel anders aan de nieuwe 5-drs D dan naast de 2cm verlaging?

Lijkt me idd dat je de Corsa niet zomaar gekocht hebt zonder dat je weet hoe hij er uit ziet of rijd? Ben hoe dan ook benieuwd naar je nieuwe Corsa. Succes met het wachten ;)

(de link van Stornie daar zijn mee D rijders actief, ook een paar met een 5 drs)

Onder een 111 Edition zitten standaard 15" stalen velgen. Een standaard plaatje vind je dus niet.

origineel gepost door egje

Misschien zit er nu ook een tempratuur meter in, want die mis ik wel.:hmmz

Gr Egje

Ja, inderdaad een verkeerde bezuiniging...

nou, dom, ik weet het niet.

Ik kocht mijn G op een automarkt in schagen. daar stonden meerdere dealers in he centrum. terwijl ik de g aan het bekijken was en info vroeg over de auto, en wat ik sowieso wou laten doen aan de voordat ik hem zou kopen, een proefrid besprak en info gaf over mijn oude corsa b. waren er serieus al 3 mensen die zo een auto kochten, zonder sereus te kijken, en zonder proefrid

2de handse auto's.

de verkoper vond dat ook wel vreemd, maar uteindelijk zei hj toch dat hij liever een klant had als mij:thumbup

top bedrijf trouwens, opel dealer in schagen

Hoi ik probeer mij aan te melden op corsa d forum heb gebruikers naam email adres en wachtwoord ingevuld maar als ik onderaan op oke druk krijg ik ongeldige sessie in beeld wat doe ik fout ? hoop dat ik antwoord krijg alvast bedankt

Je doet ws niets fout maar kijk even onder algemeen>registratieproblemen (op dat forum natuurlijk:D)

origineel gepost door Stornie

origineel gepost door egje

Misschien zit er nu ook een tempratuur meter in, want die mis ik wel.:hmmz

Gr Egje

Ja, inderdaad een verkeerde bezuiniging...

Hoezo dat?

die heb je niet nodig... je motorstuurapparaat regelt alles terug zolang je motor nog niet op tempratuur is.

Ja en?? er zijn nog altijd mensen die rekening houden met de bedrijfstemp. van de motor. In de nieuwe Astra is de meter alweer terug!!

Je vertrouwd geheel op je electronica waarvan je denkt dat die foutloos is en vaak achteraf geen storing laat uitlezen:thumbdown

origineel gepost door Njoy_Corsa

je wil rekening houden met de tempratuur, terwijl het niet nodig is... :thumbup

Ik vind het wel fijn de bedrijfstemperatuur van de motor in de gaten te houden. Je weet maar nooit. Het kan van alles betekenen nl.

Het is ook wel fijn dat als je in Duitsland van de snelweg komt en je staat aan het einde van de afrit te wachten voor het verkeerslicht, dat je kan zien of de motor niet te warm wordt. Ik heb dit namelijk weleens gehad. (ik woon aan de grens en kom regelmatig in Duitsland)

Terug
Naar boven