• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa D achterruitverwarming werkt niet

Astra 1.4 NZ

Post vaak
De achterruit van men ouders hun hun Corsa D werkt niet meer

het lampje van het knopje gaat wel branden maar aan de achterruit gebeurt niks..

Heb je de achterklep al open gedaan en de draden van de achterruitverwarming gecontroleerd.

Vaak kun je met het blote oog al zien dat er ergens een onderbreking in zit. Als er helemaal niets meer werkt zou dit vlak bij een van de stekkers moeten zitten. Komt vaker voor bij corsa D. Dan moet er een nieuwe achterruit in. Nog garantie???

Heb je de achterklep al open gedaan en de draden van de achterruitverwarming gecontroleerd.

Vaak kun je met het blote oog al zien dat er ergens een onderbreking in zit. Als er helemaal niets meer werkt zou dit vlak bij een van de stekkers moeten zitten. Komt vaker voor bij corsa D. Dan moet er een nieuwe achterruit in. Nog garantie???

Eerst controleren!!!

Je kunt ook de rest van het circuit controleren: testlampje tussen de twee stekkertjes op de achterruit. (stekkers gewoon aangesloten laten)

Wel motor laten draaien en schakelaar aan natuurlijk. Gaat de lamp fel aan is de rest van het circuit goed en blijft de achterruit over. Gaat de lamp heel flauw branden zit er ergens een overgangsweerstand waardoor de verwarming niet werkt.

Eerst controleren!!!

Je kunt ook de rest van het circuit controleren: testlampje tussen de twee stekkertjes op de achterruit. (stekkers gewoon aangesloten laten)

Wel motor laten draaien en schakelaar aan natuurlijk. Gaat de lamp fel aan is de rest van het circuit goed en blijft de achterruit over. Gaat de lamp heel flauw branden zit er ergens een overgangsweerstand waardoor de verwarming niet werkt.

Ik heb dezelfde probleem met mijn opel corsa d 1.2 benzine uit 2007.

Alles heb ik nagekeken ( relais ook vervangen.)

De verwarming van de achterruit doet het alleen waar de wisser is ( dus helemaal onderaan.)

De rest van de gehele ruit doet de verwarming het niet.

Wie heeft het kunnen oplossen met de lokale dealer( auto heeft inmiddels geen garantie meer terwijl er wel toentertijd een terugroep actie was vanwege de achterruit..)

Ik heb dezelfde probleem met mijn opel corsa d 1.2 benzine uit 2007.

Alles heb ik nagekeken ( relais ook vervangen.)

De verwarming van de achterruit doet het alleen waar de wisser is ( dus helemaal onderaan.)

De rest van de gehele ruit doet de verwarming het niet.

Wie heeft het kunnen oplossen met de lokale dealer( auto heeft inmiddels geen garantie meer terwijl er wel toentertijd een terugroep actie was vanwege de achterruit..)

Kan ook zijn dat er iets tegen die draden is gekomen waardoor er nu een beschadiging zit en die draden niet meer opwarmen.

bij mij werken de onderste en bovenste twee niet is ooit met verbouwingen thuis een houten lat tegen gekomen :swear dus kan dat bij jou ook het geval zijn? Iig als de garantie is verlopen valt dat wel tegen want zo'n nieuwe achterruit is niet goedkoop

Grt. Steven

Kan ook zijn dat er iets tegen die draden is gekomen waardoor er nu een beschadiging zit en die draden niet meer opwarmen.

bij mij werken de onderste en bovenste twee niet is ooit met verbouwingen thuis een houten lat tegen gekomen :swear dus kan dat bij jou ook het geval zijn? Iig als de garantie is verlopen valt dat wel tegen want zo'n nieuwe achterruit is niet goedkoop

Grt. Steven

Mochten de draden zijn onderbroken, dan heb je daarvoor wel een bepaalde, geleidende lak. Je kunt dan met een heel klein stiftje of kwastje het lijntje doortrekken, waardoor de verwarming weer gaat werken.

Mochten de draden zijn onderbroken, dan heb je daarvoor wel een bepaalde, geleidende lak. Je kunt dan met een heel klein stiftje of kwastje het lijntje doortrekken, waardoor de verwarming weer gaat werken.

Echt? Bij de opel garage ben ik al langs geweest maar volgens hun is de enige oplossing een nieuwe ruit... Weer wat bijgeleerd:)

Echt? Bij de opel garage ben ik al langs geweest maar volgens hun is de enige oplossing een nieuwe ruit... Weer wat bijgeleerd:)

Nee, is niet nodig, die draden op de achterruit kun je herstellen met een soort stiftje met geleidende lak.

Nee, is niet nodig, die draden op de achterruit kun je herstellen met een soort stiftje met geleidende lak.

Terug
Naar boven