• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa D Batterij vervangen

Hallo, ik zou graag de batterij van men corsa D preventief vervangen door een nieuwe tudor batterij.

Maar de vraag is nu, moet ik de auto onder spanning houden terwijl ik hem vervang of niet?

Want heb al gehoord dat bij de nieuwe Audi' s en BMW' s de boordcomputer op hol kan slaan, of airbags dat kunnen afgaan, of dat de wagen in sommige gevallen in veiligheidsstand gaat zodat er niet sneller dan pakweg 30km/h kan gereden worden.

Je moet altijd de plus en de min van je accu af halen om hem los te halen dus je auto heeft altijd eventjes geen stroom

Maar ik denk dat het lariekoek is

Je moet altijd de plus en de min van je accu af halen om hem los te halen dus je auto heeft altijd eventjes geen stroom

Maar ik denk dat het lariekoek is

je kan desnoods een acculader op de accuklemmen zetten.

maar dat doe ik alleen zodat de radio en dergelijke niet opnieuw hoef in te stellen

BMW,s Audi's etc etc kunnen wel losgekoppeld worden, maar alleen in juiste volgorde de polen loshalen is Cruciaal.

Vaak moet de boel na een accu vervangen bij dit soort auto's gereset worden.

Gaat helemaal nergens meer over tegenwoordig.

heb nog wel eens met die nieuwe X5en die we inmport kregen, met de starthulp erop gestart, en dan allerlei storingen, meestal ESP ABS ETC storingen.

Willem

je kan desnoods een acculader op de accuklemmen zetten.

maar dat doe ik alleen zodat de radio en dergelijke niet opnieuw hoef in te stellen

BMW,s Audi's etc etc kunnen wel losgekoppeld worden, maar alleen in juiste volgorde de polen loshalen is Cruciaal.

Vaak moet de boel na een accu vervangen bij dit soort auto's gereset worden.

Gaat helemaal nergens meer over tegenwoordig.

heb nog wel eens met die nieuwe X5en die we inmport kregen, met de starthulp erop gestart, en dan allerlei storingen, meestal ESP ABS ETC storingen.

Willem

Terug
Naar boven