• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa D koeling mysterie

DD1

Post weinig
Het is al even geleden dat ik hier geweest was maar ik heb vandaag sinds lange tijd weer een opeltje voor de deur staan. Gekocht met een probleem waavan ik dacht dat het iets kleins moest wezen maar bij nadere inspectie zit het toch wat dieper.

De klachten waren dat het koelvaatje binnen een aantal kilometer leeg was en dan de auto melde dat hij te warm was geworden. Een rondje rijden bevestigde dit inderdaad. Bij nadere inspectie bleek dat de dop op het expantie vat helemaal niet de goede was. Deze vervangen voor een nieuwe maar die paste niet lekker op het vaatje. Ook een nieuw vaatje gemonteerd en dat loste de grote lekkage op. Na een rondje rijden bleek die ook nog te lekken op een slang op het gasklep huis dus die ook goed gemonteerd en nu was het systeem weer vloeistof dicht. Auto een tijd stationair laten draaien maar zonder temp meter is het toch een beetje gokken en ook de fan leek niet aan te gaan.

na wat googlen het "geheime" menu gevonden waarbij ik de temperatuur kon aflezen en zo een rondje gaan rijden. Het viel mij op dat deze in eerste instantie keuring rond de 90 graden bleef en opeens naar over de 110 schoot bij afremmen of even stil staan. Maar bij rijden zakte de temp al weer snel naar een schappelijke 90 graden. Dat ik de auto parkeerde hoorde ik ook bij een graad of 110 de fan aanslaan maar in plaats van dat het koeler werd liep de temperatuur alleen maar op tot ik het bij 120 genoeg vond.

De olie van de auto blijft keurig schoon, er lijkt geen witte rook uit de uitlaat te komen of een zoetige geur mee te komen en ook het expansie vat borrelt niet. Zou het kunnen dat de waterpomp bij stationair toerental niet voldoende flow levert waardoor die niet koelt of is er iets anders aan de hand?

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

Terug
Naar boven