• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa D motorruimte

Kadett91

Post weinig
Wie weet of er motoren van een C corsa ook in een D corsa hebben gezeten ? En is de motorruimte kwa ophangpunten een klein beetje gelijk aan die van de oudere corsa's ?

Distributie zijde steun aan chassis, versnellingsbak steun zoals de oude F20 bakken en achterste steun aan bak ?

Zijn wat informatie aan het verzamelen en alles is welkom.

Anders binnenkort de eerste 2.1 C20XE TB's in een D corsa :oking:

Even kijken hoor, schrijf ik ergens dat ik iets vraag over canbus of 4 gas meting

*leest post nog maals*

Ik zie het nergens staan ? :hmmz :jerry

Can bus en 4 gas meting is helemaal niet van belang voor ons, enigste wat belangrijk is hoe de motorsteunen zitten.

Zoals we hier hebben gekeken moeten we met een F23 bak en steunen goed wegkomen. Distributie zijde willen we weten of die hetzelfde is als een C corsa steun/ophanging.

Aub geen opmerkingen over APK of andere onzinnigheden, gaat puur om een XE in een D tekrijgen.

Zal het gelijk even uitleggen, de auto zal in principe niet op de openbare weg komen. Wordt puur een circuit auto dus apk e.d is geen probleem.

Canbus gaat er volledig uit en wordt alleen het hoognodige terug aangesloten (verlichting, vooruit ontwaseming en wissers).

Komt geen turbo blok in maar een volledig opgebouwde C20XE (2.1 met TB's en vrij programeerbaar). Heeft wat meer vermogen dan een let dus zal wel geen turbo worden :angel.

Alles zit nu in een B corsa maar m'n baas wil iets aparts dus moet alles in een D corsa komen.

ohhhh.

maar inbouwen lijkt me echt niet zo lastig hoor.

mooiste is als de baksteunen passen, dan is de rest een eitje.

ook bedrading stelt dan niet veel meer voor.

als alles er toch uit moet.

dat denk ik ook.

maar denk ook meteen de laatste.

ik zou er zelf niet zomaar aan beginnen

een nieuwe auto, en dan een antiek blok erin...

oke, het zijn goede blokken, maar het strookt eigenlijk niet met elkaar.

begrijp me niet verkeerd;)

Het kwam zo over als of het om een straat auto ging.

Dan inderdaad de B naast de D zetten, alles eruit halen, Motor met een takel en bokken op z'n plek hangen, Motorsteunen zelf bouwen (werkt het snelste en makkelijkste) Daar het voor het circuit is zou ik ze star maken, werkt beter. Desnoods ook de ophanging van de B waar mogelijk overbouwen, scheelt werk.

bedrading ook van de B nemen en alles aansluiten.

Voor alleen een ander uiterlijk vind ik het persoonlijk echter veel werk maar ieder z'n eigen ding :)

Maak er dan het nieuwe 2011 braziliaanse model van (op de basis van de B), dan heeft hij echt iets aparts.

f2oot3.jpg

Succes.

probleem met de canbus is, dat als t ene niet werkt, je gelijk al t andere ook op je bord hebt.

dan zou ik zelf een kabelboom maken van een A corsa ofzo, das supersimpele techniek, en als toch enkel de ruitenwisser etc t hoeft te doen..

Terug
Naar boven