• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa D opc na 34.000 km koppelingsplaten vervangen

Opel geeft GEEN garantie op slijtage delen, kromme schijven na 1000 km slijtage deel GEEN garantie en ga zo maar door. Centjes verdienen gaat vrij lastig met garantie gevallen het kost het bedrijf vaak geld. De voorgeschreven uren zijn bijna niet haalbaar tenzij iemand de klus al 20x achter elkaar heeft geklaard. En als het wel garantie is, dan is het garantie en word het gewoon gemaakt..

Dat slijtage onderdelen geen garantie zijn, had ik ook al gelezen in de voorwaarden. Maar dat er gelijk al geroepen word dat het geen garantie is, dit vooral in oud-beijerland, zonder dat de versnellingsbak er onder vandaan is geweest. Vind ik dan wel weer in beetje vreemd. Zeker omdat de kans dat na 34.000 km de platen al versleten zijn door slijtage, onder normaal gebruik, niet voor de hand ligt.

Als dit over het asje gaat rechts voorin, moet heel het dashboard eruit, dit is een enorme klus die niet zomaar geklaard is.

De reden dat het 1,5 week heeft geduurd weet ik niet, maar opel heeft niet alle onderdelen in Belgie liggen. Er zijn meerdere magazijnen iets met RUSH(spoed bestellen) of op een normale manier kan ook schelen. Als het uit Duitsland moet komen duurt het sowieso 3 werkdagen. Sommige delen staan backorder.

Als er eerst onderdelen worden besteld, en wij dus 3 weken met een slecht/niet werkende kachel rijden. Dan word gebeld dat we langs kunnen komen, en er gezegd word: äan het eind van de middag klaar." En vervolgens is er op onverklaarbare wijze ( geen duidelijke uitleg gekregen ook niet naar herhaald vragen ) een aansluit stekkertje kapot. Wat dus opnieuw besteld moet worden. En het duurt daardoor 5 dagen langer, en er word eerst verwacht dat ik gewoon in een agila blijf rijden. Vind ik toch iets minder service... Achteraf begrepen dat ze een stekkertje hadden laten vallen in vloeistof, dus fout van een monteur... Kan altijd gebeuren, maar wees dan gewoon eerlijk.

Morgen hopen we wat te horen van Den Hartog. En verder nog maar even afwachten hoe of wat. Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt daar. Tot nu toe veel betere service gehad als in Oud-Beijerland.:D

De auto is bij DEN HARTOG gekocht, je weet nooit wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan. Ik weet ook niet wat er in de tussentijd mee is gebeurd. Niemand van ons is erbij geweest dus moeilijk oordelen. Maargoed we zullen het zien als we de bak erachter weghalen.

origineel gepost door Corsa16V

De auto is bij DEN HARTOG gekocht, je weet nooit wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan. Ik weet ook niet wat er in de tussentijd mee is gebeurd. Niemand van ons is erbij geweest dus moeilijk oordelen. Maargoed we zullen het zien als we de bak erachter weghalen.

Wat heeft het ermee te maken dat ik hem bij DEN HARTOG gekocht heb? Ik heb toch een OPEL gekocht? Waar 36 maanden extra garantie bij gekocht is ( tot 100.00km ). Dit betekent toch dat ik bij elke OPEL-dealer hetzelfde behandelt hoor te worden?

Terug
Naar boven