• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa gaat niet meer in zijn achteruit.

Goedenavond heren.

Ik wou net wegrijden van de parkeerplaats,maar ik kreeg de versnelling niet in zn achteruit. Toen ik hem er eindelijk in had gekregen na 20x reed de auto vooruit ipv achteruit. Heb de auto toen maar achteruit geduwd omdat ik toch naar huis moest rijden. Nu wil ik wegrijden en dat gaat erg zwaar,nu blijkt dat de 1 en 2 het ook niet doen. 3 4 5 heb ik geen problemen mee en de koppeling ook niet. Wie o wie kan me helpen?

ik vermoed dat de plastic/kunstof delen die in de kniestukken van je schakelmechanisme versleten zijn.. dat kan ook het niet goed kunnen selecteren van versnellingen veroorzaken

Als je de bak en pook in de 3de vesnelling zet kun je het mechanisme onder de auto loshalen en vervangen..

Er loopt vanaf de pook een stang naar het schutbord en daar zit een kort schakelmechanisme naar de vork op de bak...

Gezien de prijs (225 euros) kun je wellicht beter kijken of je eerst nog het huidige mechanisme kunt afstellen

En of er ergens overtollige speling zit..

De bak staat uit zichzelf al neutraal tussen 3 en 4 dus door de vork op de bak in de bak te duwen kun je de 3de of 4de versnelling selecteren en kun je je pook erop afstellen

Normaal zou ik de achteruit pakken om af te stellen maar aangezien je die niet kunt selecteren zal dat lastig zijn.. Misschien dat dat wel kan als je de 3de versnelling kunt pakken..

Zou je dus zelf kunnen doen maar als je het te moeilijk kijkt zou je naar een van de forum leden kunnen gaan... Is goedkoper dan een garage...

Thanks. Heb al meer problemen gehad,de remschijven zijn ook aan vervanging toe en hij moet uitgelijnd worden. Zit te twijfelen om hem weg te doen mocht het inderdaad 200+ worden,omdat hij niet zoveel meer waard is.

Remmen zijn makkelijk zelf te vervangen en is een onderhouds dingetje...

Uitlijnen laten doen kan overal behalve kwikfit ( heeft zo zijn reputatie)

Schijven en blokken zijn zelf te doen

Trommels achter ook ( bij een eerste keer is het verstandig fotos te maken als de trommel los is)

Remcilinder en remklauwen vervangen is niet iets waar je aan kunt beginnen mocht het nodig zijn.. Daarvoor zou ik een garage adviseren of iemand van het forum die kan helpen met ontluchten...

Gaat om voor. Achter is recentelijk nog gedaan (blokjes waren versleten). Zal vanavond een kennis van me vragen of die het huidige mechanisme zou kunnen afstellen. Ik laat het je even weten

Terug
Naar boven