• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa GSI here we go topique van OpelRoosch!

Mn broer heeft zijn auto in laten voeren uit Duitsland, maar is dat ook echt aantrekkelijk bij een Corsa??

Ga misschien zondag kijken bij een zwarte gsi, kmstand is erg fijn, nieuwe achterbanden, nieuwe accu en bougies, net apk gekeurd.. 1 ding is alleen minder, er zit een barst in het raam, wel ónder het stuur. Dus tijdens het rijden zou ik er geen last van hebben. op de foto's ziet hij er binnen en buiten netjes uit..

Ook even bij mn neef/kennis die bij auto totaal glas werkt nagevraagd wat dat nou kost, (voor inkkoopprijs aber naturlich) een ruit voor een Corsa b.

Ruit+inzetten kost 350 euro. (Want we gaan natuurlijk niet onnodig voor lul rijden dat begrijpen jullie wel).

ik betaal 60 euro eigen risico :jerry

kan je dan niet gwoon op de sloop een vooruit halen als je neef/kennis bij auto totaalglas werkt :hmmz

Gaat ie dan niet kapoet als je die er uitsloopt?? Zit toch helemaal vastgekit? Zoniet dan is het wel een optie ja! :)

Heb er nog 1 opt oog ééntje met 1700 km, dus dat is wel mega weinig. Maar ziet er goed uit, kan het haast niet geloven maar we gaan het eens bekijken.. Ligt toch op de route naar die andere.

origineel gepost door OpelRoos

Mn broer heeft zijn auto in laten voeren uit Duitsland, maar is dat ook echt aantrekkelijk bij een Corsa??

Ga misschien zondag kijken bij een zwarte gsi, kmstand is erg fijn, nieuwe achterbanden, nieuwe accu en bougies, net apk gekeurd.. 1 ding is alleen minder, er zit een barst in het raam, wel ónder het stuur. Dus tijdens het rijden zou ik er geen last van hebben. op de foto's ziet hij er binnen en buiten netjes uit..

Ook even bij mn neef/kennis die bij auto totaal glas werkt nagevraagd wat dat nou kost, (voor inkkoopprijs aber naturlich) een ruit voor een Corsa b.

Ruit+inzetten kost 350 euro. (Want we gaan natuurlijk niet onnodig voor lul rijden dat begrijpen jullie wel).

Vind 350,- euro niet erg "inkoopsprijs"

volgens mij zit er veel meer marge op zo'n glas.

Mja weetniet precies hoe het zat.. Ik hoor het zaterdag allemaal wel.. ;)

Heb er ook nog 1 op het oog die een stuk dichterbij huis te vinden is maar die is paarsblauw.. Heb overigens nog geen contact met de verkoper gehad om de auto te bezichtigen..

WRAAAHHH DIE GSI KOMT NU TOCH ECHT WEL GEVAAARLIJK DICHTBIJ! :o:D

Tja.. :hmmz Ik weet het niet...

Maarem ik zoek mensen die verstand hebben van corsablokken en kmstanden! Huphup waar zijn jullie nou!? :(

origineel gepost door Dennis-Corsa-B

wimv6 weet veel als ik me niet vergist :hmmz

Wat wil je weten...

Zwakke punten van deze 1.6 16V ''GSi'' motor.

>> Grootste zwakke punt is 8 van de 10x de vorige eigenaar <<

Dit zijn opzixh goede blokkies.

Alleen erg gevoelig voor Trappen met koude motor en Langdurig op zijn ballen trappen...

daar kunnen ze slecht tegen.

Dit resulteerd meestal in overmatige slijtage van de Cilinderwanden en zuigerveren. wat op zijn beurt weer een dure operatie is.

Dit kun je controleren door met de proefrit met KOUDE!! motor, voor een seconde of 10 a 15 de motor ONBELAST op 4000 toeren te houden.

gaat ie blauw roken en naar verbrande olie ruiken uit de uitlaat, laat m dan staan.

Ook kleprubbers zijn een gevoelig punt.

Dit kun je controleren dmv bij koude start er een oliewalm uit de uitlaat komt.

of bij warme motor stationair laten draaien voor een minuut of 5, en dan een stoot gas te geven en als het dan bluaw staat, kleprubbers gaar.

opich ook een aardige operatie.

Let ook goed op motorgeluiden, tikken van een stoter of andere geluiden.

ook wil er nog wel een krukas of drijfstang lagertje kapot lopen bij deze motoren.

Koppakking wil ook wel kapot bij deze motoren...

Tijdens proefrit ook goed aan voelen of er genoeg kracht in het torretje zit.

top moet liggen tussen de 195km/u en 220km/u

opgegeven acceleratie naar 100 is 9.5 seconde

ik heb dat ik je voorlopig wat betreft deze motoren genoeg info heb gegeven.

Willem

Heel erg bedankt! Dit zijn praktische tips waar ik echt wat aan heb!

Ik ga er zelf op letten maar ga dit natuurlijk ook doorgeven aan 'mijn mannen'.

Ik heb er (helaas) zelf (nog) niet genoeg verstand van en wil geen miskoop begaan!!

Wat ik al zei Roos... WA + Casco verzekeren en na 2 maanden nieuwe vooruit claimen, kost je 65e eigen risico!

Jaja, ik weet dat jij vóór de gsi met het kapotte vooruitje bent, maar maar die andere heeft zo uber weinig kms!!Hoewel verdacht, kan het toch ook zo zijn dat de vorige eigenaar een oma was ofzo? :hmmz

origineel gepost door Baas J.

Wat ik al zei Roos... WA + Casco verzekeren en na 2 maanden nieuwe vooruit claimen, kost je 65e eigen risico!

Wat doe ik verkeerd :jerry

Ruitje laten vervangen van de Combo (zelfde ruit als Corsa-B)

0 euro eigen risico...

en dat voor totaal 16euro per maand verzekering

Willem

Punt is dattie m na 4 maanden wegdoet... diesel rijden kan net zo goed dikke smoes zijn... ding is van 1995..en die km stand... dan heeftie weer zo weinig gelopen dat t juist slecht is geweest!

Jaja, ik weet dat jij vóór de gsi met het kapotte vooruitje bent, maar maar die andere heeft zo uber weinig kms!!Hoewel verdacht, kan het toch ook zo zijn dat de vorige eigenaar een oma was ofzo? :hmmz

Wat BaasJ zegt:

Te weinig kilometers is ook niet goed.

Te veel korte ritten is slechter dan lange ritten.

Vaak kans dat een motor met 250.000km beter dan een van hetzelfde jaar met 50.000km.

willem

Doe je netjes met die ruit Wim-v6!! :D

En dat is miss wel waar, veel korte ritjes omdat ie niet helemaal lekker loopt ofzo.. Nouja we gaan het zien..

*Kijkt BaasJ nogmaals lievv aan, je móehoet mee!!* :cry TÓÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ?? Asjeblieffft!!!!? You promised! :(

Precies, de truc met de verzekering voor die ruit werkt aardig goed :angel

Voor die corsa met 1700km op de teller mag er wel een goed verhaal zijn lijkt me.. Of het is 170.000 ;). En wellicht nog een optie 117.000 dat er zoals bij mijn corsa'tje maar een 5cijferig km-stand tellertje zit.

1 van de twee auto's ga ik toch maar niet naar kijken dnek ik. Heb meer foto's gezien en het lijkt er verdacht veel op dat de motorkap overnieuw is gespoten omdat er schade aan is geweest. Ziet er beetje vreemd uit. Plus ik vind het interieur niet mooi.. Gemaild met vraagje over de motorkap maar wat het antwoord ook is... Dit is denk ik een: AFKEUR!

Nu maar hopen dat die andere wel aan de eissen voldoet :wub

En hij niet teveel naar K#t honden stinkt, want die hebben er in meegereden zei de dame in kwestie. De achterbank had geen schade hierdoor, dus ik heb nog goede hoop. *Neemt Fébreze mee tegen de hondenmeur*! En bestelt snel wat spullen op carclean.nl :P

Belangrijkste is dat de carosserie v/d corsa hard is. Zoals Wim al zei probleem is dat de Gsi'tjes vaak mee getrapt wordt, en de blokjes dan aardig misbruikt zijn. Maargoed een motorblok kan je reviseren.

Dit was echt hélémaal niks! :cry Voor niks vanuit Zeeland naar Fcking Heemskerk gereden... :fy1

The search goes on!

Ben vandaag op aandringen van broer naar een corsa b sport 1.4, 16v gaan kijken.

Ik vrees dat ik mn eissen toch wat moet bijstellen.. GSI wordt sowieso lastig, die zijn bijna allemaal in mijn prijsklasse totaal uitgeleefd en afgetrapt. Dus vandaar vandaag naar die sport gaan kijken, leuk dingetje hoor. Zag er netjes uit, proefritje ging ook lekker. Prijs, ook helemaal goed hou nog wat centjes over voor leuke gadgets zegmaar.. ;)

Maar ik ben denk ik te verwend, het was het toch weer niet helemaal. En voor een tweede (in principe 1e echte auto) is er niets mis mee, je kan wel met minder beginnen.

Vandaar ook dat iedereen vind dat ik zeik.

Eigenlijk wil ik een full option, krasloze, snelle uber auto die ook nog eens binnen mn budget past..

Zucht.. Ik weet 't niet hoor.. Kopen, rijden en gelijk beginnen met sparen voor een volgende auto.. Of wachten sparen en met het fuck ov reizen.. ?

Terug
Naar boven