• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa gsi knalt in de uitlaat met gaslos

pipo

Woont hier bijna
heb sinds kort een corsa c gsi aangeschaft met schade nu heb ik de schade gemaakt en wil ik gaan rijden maar nu is mijn motorstoringslampje aangegaan en de auto pruttelt in de uitlaat met gas los net of hij nog benzine krijgt bij gaslos

hij roffelt na zeg maar:P

waar kan dit aan liggen is een z18xe

luchtmassameter??:hmmz

mm weinig aan te stellen ahahahha is geen c kadett die je beetje kan verdraaien.hij loopt verder mooi trekt ook goed

maar hij roffelt gewoon in de uitlaat alsof hij bv benzine in de uitlaat krijgt dat ontbrand.net als bij een ouwe motor met carborateur

:hmmz

mm weinig aan te stellen ahahahha is geen c kadett die je beetje kan verdraaien.hij loopt verder mooi trekt ook goed

maar hij roffelt gewoon in de uitlaat alsof hij bv benzine in de uitlaat krijgt dat ontbrand.net als bij een ouwe motor met carborateur

Ik heb dat ook (blok c16XE) maar dan moet je hem wel lekker doortrekken hoor (net in t rood)....

Dan hoor je inderdaad geroffel :P

Heb je een open lucht filter?

Ik heb dat ook (blok c16XE) maar dan moet je hem wel lekker doortrekken hoor (net in t rood)....

Dan hoor je inderdaad geroffel :P

Heb je een open lucht filter?

origineel gepost door pipo

Neej, maar het symptoon kan zijn alsof niet op tijd staat want je hebt waarschijnlijk een Dis-module maar die gaan ook weleens kapot maar dan moet ie ook weleens op 3 cilinders lopen. Op zich is het wel wreed dat ploffen maar het hoort niet natuurlijk en echt bevordelijk voor je kat ist ook niet. Als het je DIS module niet is dan kan het goed je luchtmassameter zijn. Maar als het motorstoringslampje brand kun je hem bij de dealer eens uit laten lezen.

origineel gepost door pipo

Neej, maar het symptoon kan zijn alsof niet op tijd staat want je hebt waarschijnlijk een Dis-module maar die gaan ook weleens kapot maar dan moet ie ook weleens op 3 cilinders lopen. Op zich is het wel wreed dat ploffen maar het hoort niet natuurlijk en echt bevordelijk voor je kat ist ook niet. Als het je DIS module niet is dan kan het goed je luchtmassameter zijn. Maar als het motorstoringslampje brand kun je hem bij de dealer eens uit laten lezen.

ja daarom effe uit laten lezen.ze hadden voorheen een sportfilter geplaatst en ze zeggen dat dan de lmm wel een stuk gaan

maar is die toevallig ook het zelfde als van een

2,5v6 of 2,0 16v :hmmzwan die heb ik nog liggen zou ik kunnen proberen wat dat doet

maar lekke uitlaat zou ook kunnen want volgensmij is hij niet 100% dicht.marja verklaar dat motorstoringslampje dan eens:angel.maar dat brend sinds vandaag gister deed hij dat nog niet

ja daarom effe uit laten lezen.ze hadden voorheen een sportfilter geplaatst en ze zeggen dat dan de lmm wel een stuk gaan

maar is die toevallig ook het zelfde als van een

2,5v6 of 2,0 16v :hmmzwan die heb ik nog liggen zou ik kunnen proberen wat dat doet

maar lekke uitlaat zou ook kunnen want volgensmij is hij niet 100% dicht.marja verklaar dat motorstoringslampje dan eens:angel.maar dat brend sinds vandaag gister deed hij dat nog niet

lampje kan komen door extra zuurstof die in de uitlaat komt, die word gemeten door de lambda sonde, daardoor gaat de ecu bij regelen en meer brandstof inspuiten.

Dan komt de ECU buiten zijn kenveld en volgt er een foutcode.

lampje kan komen door extra zuurstof die in de uitlaat komt, die word gemeten door de lambda sonde, daardoor gaat de ecu bij regelen en meer brandstof inspuiten.

origineel gepost door freek corsa

hja ok snap ik maar hij lekt niet bij de kat daarachter een beetje:hmmzdus daar ligt het niet aan

origineel gepost door freek corsa

hja ok snap ik maar hij lekt niet bij de kat daarachter een beetje:hmmzdus daar ligt het niet aan

Terug
Naar boven