• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa lang stil gestaan, nu APK afgekeurd roest remschijf

Trashmetal, nou moet je eerlijk toegeven, hoeveel mensen doen dat? ;)

Elk soort vet trekt vuil aan, daarom niet teveel gebruiken en dat zie ik nog wel eens fout gaan (niet alleen bij rem delen).

Bij een circuit zal het ook allemaal wat warmer worden dan alledaags gebruik maar daar is kopervet als het goed is toch ook tegen bestand.

In mijn omgeving 2 binnenkort 3 king:

Maar goed wil je kopervet blijven gebruiken mijn best :thumbup

Ik zal het altijd blijven afraden

In mijn omgeving 2 binnenkort 3 king:

Maar goed wil je kopervet blijven gebruiken mijn best :thumbup

Ik zal het altijd blijven afraden

Heb zelf ook geen negatieve ervaringen met kopervet hoor ;) Maargoed ik blaf ook niet over het circuit heen, dus daar kan ik ook niks over vertellen.

Heb zelf ook geen negatieve ervaringen met kopervet hoor ;) Maargoed ik blaf ook niet over het circuit heen, dus daar kan ik ook niks over vertellen.

Nee, ik heb het inderdaad ook niet over de remcilinder! Dat is ook zeker niet aan te raden, voor de remcilinder heb je van dat speciale vet van ATE of siliconenvet.

Nee, ik heb het inderdaad ook niet over de remcilinder! Dat is ook zeker niet aan te raden, voor de remcilinder heb je van dat speciale vet van ATE of siliconenvet.

Denk dat hier sprake is van een misverstand :jerry Glijdende deel van de remzuiger moet geen kopervet aan idd, de kopse kant doe ik altijd wel.

Denk dat hier sprake is van een misverstand :jerry Glijdende deel van de remzuiger moet geen kopervet aan idd, de kopse kant doe ik altijd wel.

Wij (ik + oom) gebruiken 't altijd, effe een wielmoer schoonmaken klein likje erop (en dan niet overmatig veel zoals jullie beschrijven over de naaf). Boutjes her/der die moeilijk los kwamen doen we meestal ook beetje kopervet tussen. Tussen de piepplaatjes van de remmen ook.

Sorry maar kopervet is niet slecht, alleen de manier waarop je 't toepast kan slecht zijn.

Wij (ik + oom) gebruiken 't altijd, effe een wielmoer schoonmaken klein likje erop (en dan niet overmatig veel zoals jullie beschrijven over de naaf). Boutjes her/der die moeilijk los kwamen doen we meestal ook beetje kopervet tussen. Tussen de piepplaatjes van de remmen ook.

Sorry maar kopervet is niet slecht, alleen de manier waarop je 't toepast kan slecht zijn.

Ik ken ook een aantal bedrijven die het gebruiken voor grote bouten/moeren (> m16). Komt na een aantal jaar allemaal nog los. Misschien dat er in de gevallen die jij gezien hebt trashmetal te veel wat gebruikt?

Ik ken ook een aantal bedrijven die het gebruiken voor grote bouten/moeren (> m16). Komt na een aantal jaar allemaal nog los. Misschien dat er in de gevallen die jij gezien hebt trashmetal te veel wat gebruikt?

Bouten en moeren is geen probleem, heb het alleen over de remcilinder

Aan een persoon die al bijna 30 jaar in de stock car racing zit ga ik niet twijfelen

En mijn vader heeft vroeger in de bromfietsen en motoren gezeten

Heeft mij altijd geleerd geen kopervet te gebruiken op bewegende delen maar vaseline

Dus je kan lullen wat je wilt maar mijn mening verander je daar niet mee

Als je zelf wel kopervet hiervoor wilt gebruiken moet je zelf weten :thumbup

Ik blijf het afraden...

Bouten en moeren is geen probleem, heb het alleen over de remcilinder

Aan een persoon die al bijna 30 jaar in de stock car racing zit ga ik niet twijfelen

En mijn vader heeft vroeger in de bromfietsen en motoren gezeten

Heeft mij altijd geleerd geen kopervet te gebruiken op bewegende delen maar vaseline

Dus je kan lullen wat je wilt maar mijn mening verander je daar niet mee

Als je zelf wel kopervet hiervoor wilt gebruiken moet je zelf weten :thumbup

Ik blijf het afraden...

Remcilinder? IN de remcilinder? Om de zuiger heen/weer te laten schuiven?

Want wij praten hier volgens mij allemaal over kopervet OP de kop van de remcilinder wat tegen de piepplaatjes aandrukt... Daar is echt niks mis mee hoor.

Kopervet op bewegende delen is inderdaad niet handig, want daar is 't niet voor.

Remcilinder? IN de remcilinder? Om de zuiger heen/weer te laten schuiven?

Want wij praten hier volgens mij allemaal over kopervet OP de kop van de remcilinder wat tegen de piepplaatjes aandrukt... Daar is echt niks mis mee hoor.

Kopervet op bewegende delen is inderdaad niet handig, want daar is 't niet voor.

@*Jurgen* wrote:Denk dat hier sprake is van een misverstand :jerry Glijdende deel van de remzuiger moet geen kopervet aan idd, de kopse kant doe ik altijd wel.

Indd dacht dat jullie de hele remcilinder er mee deden :jerry

dus kreeg een :wtf momentje

kopse kant kan geen kwaad maar zelf blijf ik ook daar met kopervet uit de buurt :D

Terug
Naar boven