• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa lang stil gestaan, nu APK afgekeurd roest remschijf

@*Jurgen* wrote:Denk dat hier sprake is van een misverstand :jerry Glijdende deel van de remzuiger moet geen kopervet aan idd, de kopse kant doe ik altijd wel.

Indd dacht dat jullie de hele remcilinder er mee deden :jerry

dus kreeg een :wtf momentje

kopse kant kan geen kwaad maar zelf blijf ik ook daar met kopervet uit de buurt :D

Die gast van Wheeler dealers doet ook altijd een klein beetje op de kant van je remblok die door de zuiger wordt aangedrukt.

Tegen het piepen...

iig. De conclusie van het verhaal over kopervet was geloof ik dat teveel op verbindingen die erg warm worden (als bijvoorbeeld je remmen) op de lange duur muurvast komen te zitten. Maar volgens mij doet vaseline precies hetzelfde ;)

Die gast van Wheeler dealers doet ook altijd een klein beetje op de kant van je remblok die door de zuiger wordt aangedrukt.

Tegen het piepen...

iig. De conclusie van het verhaal over kopervet was geloof ik dat teveel op verbindingen die erg warm worden (als bijvoorbeeld je remmen) op de lange duur muurvast komen te zitten. Maar volgens mij doet vaseline precies hetzelfde ;)

Glijdelen droog monteren, anders gaat dat vol met vuil zitten en gaan ze vanzelf vast zitten...

Willem

Glijdelen droog monteren, anders gaat dat vol met vuil zitten en gaan ze vanzelf vast zitten...

Willem

Terug
Naar boven