• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa met 270pk, Iemand van hier?

origineel gepost door corsaboy

Originally posted by Botho

tis allemaal wel leuk maar boven de 220 pk heb je er niets aan in een voorwiel aandrijver. Alleen al het torque sturen. Maar het is wel machtig om te zien die opel's

grootste kul dit..

echt waar, ik weet niet onder welke steen jij bent weg gekropen? maar dat is zo 1980 wat je nu roept... :sleeping

Als jij het leuk vind om constant te torque sturen of te ondersturen moet je dat natuurlijk zelf weten maar wij gebruiken gewoon achterwiel aandrijvers. Al is het alleen maar om te kunnen driften. Maar als jij dat leuk vind in je corsaatje moet je dat zeker zelf weten. Niet gelijk boos worden,denk om je hart...ieder zijn heug en zijn meug.. Wij zijn nou eenmaal achterwieldebiel....:jerry

een sper diff zorgt er voor dat beide wiele spinnen of grip hebben,

aandrijfassen met gelijke lengte zorgt er voor dat je geen torquesteer meer hebt

en met voll slicks heb je echt wel grip.

er zijn genoeg lui met 900 a 1000 pk op de voorwielen. en die onder de 10 sec rijden

dat doe je met maar 220 pk niet :)

ik ben net als marcel niet boos of geïrriteerd. maar wat daar boven staat is wel echt dikke onzin ;)

daarnaast kan ik mij filmpjes herinneren van een bmw 3 serie met een let van 750 pk die hem niet op de baan kon houden omdat hij z,n "grip" had ;)

Ik denk dat Corsaboy niet zozeer voorwiel aangedreven auto's wil verdedigen. Maar puur het feit dat je zegt dat je niks hebt aan veel vermogen in een voorwiel aangedreven auto. Het gaat er maar net om wat je met je auto wilt doen, zoals je zelf ook al een beetje zegt. Driften wordt lastig met voorwielaandrijving. Dragracen gaat prima met fwd. Zoek maar eens op nyce1s op youtube. Dan zie je dat honda's met meer dan 1000 pk voorwiel aangedreven prima van hun plek komen.

Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi

daarnaast kan ik mij filmpjes herinneren van een bmw 3 serie met een let van 750 pk die hem niet op de baan kon houden omdat hij z,n "grip" had ;)

dat gebeurde recht voor mijn ogen.

Ik zou op dat moment tegen hem rijden, toen vroeg max of die niet kon ruilen met hem zodat max en ik tegen elkaar konden rijden...

echt zoiets vaags heb ik nog nooit gezien...

Originally posted by Botho

Als jij het leuk vind om constant te torque sturen of te ondersturen moet je dat natuurlijk zelf weten maar wij gebruiken gewoon achterwiel aandrijvers. Al is het alleen maar om te kunnen driften. Maar als jij dat leuk vind in je corsaatje moet je dat zeker zelf weten. Niet gelijk boos worden,denk om je hart...ieder zijn heug en zijn meug.. Wij zijn nou eenmaal achterwieldebiel....:jerry

Ik ben niet boos, alleen wat je roept is onzin.

Wat een aantal net ook al gepost hebben.

Voor een drag is een fwd tegenwoordig heel goed te prepareren... De meeste achterwielers moeten het dan toch echt afleggen...

Wij hoeven niet te sturen... alleen rechtuit king:

lol blijf lachen om dit filmpje

tis zo vaag, je ziet hem heel rustig in de vangrail sturen.

Snap er echt geen drol van...

Tis wel kut voor de bestuurder maar misschien eerder van het gas gaan is een betere optie

Hoogste wat ik in mijn lange treffen verleden heb gezien is Duitse Corsa A met 400pk op treffen in noord Duitsland. Was iets van 2.3/2.4-16v (opgeboorde LET) blok met Garet turbo i.p.v. Opel turbo. Vraag me niet meer de details. Verhaal is 10 jaar oud.:P

origineel gepost door corsaboy

Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi

dat gebeurde recht voor mijn ogen.

Ik zou op dat moment tegen hem rijden, toen vroeg max of die niet kon ruilen met hem zodat max en ik tegen elkaar konden rijden...

echt zoiets vaags heb ik nog nooit gezien...

welk jaar was dit?

2006?

Terug
Naar boven