• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa Ongeluk ALWEER!

winterbanden is de sneeuw is top ja. en ik ga ook zodra er sneeuw ligt even uittesten wat mijn auto doet.

is gewoon erg handig voor wanneer je auto echt uitbreekt, of weg schuift.

veel van geleerd en echt iedereen aan te raden, vooral als je nog jong bent en bij goede muziek op je autoradio je adrenaline omhoog jaagd.

ik hoor de rijinstructeur praten.

zonder muziek rijdt ik niet geconcentreerd hoor.

mijn bedrijfbus staat mijlenver van de grond, dus als je 120 rijdt, rijdt je voor je gevoel 80.

Dit is ontzettend vermoeiend rijden en vreselijk saai.

zonder een radio ben je dan lang niet zo scherp.

aangezien ik dit heb, zal een ander het ook zo ervaren. ik denk dat een radio in de auto voor een deel van de mensen het rijden zal verslechteren. maar een deel (ik dus) zal verbeteren.

een slip cursus is iets wat ik ook nog graag zou willen doen. Al moet ik daarbij zeggen dat ik mensen ken die het gedaan hebben, en toen ze van de winter in de slip raakte dachten ze niet meer aan de cursus :jerry ook dit zal wel persoons gebonden zijn.

offtopic

Ik geloof dat je afgelopen winter iets van 8 tot 14 dagen iets aan winterbanden gehad zou kunnen hebben (in Nederland dan). Ik denk dat een slipcursus beter besteed geld is. Helemaal als je 1x per jaar gaat in de herft ergens en het is nog goedkoper/leuker ook. Aanpassen aan de weersomstandigheden moet je namelijk toch.

Er zijn meer dagen geweest dat winterbanden nadelig waren, dan dat ze voordeel opleverde (dit jaar).

/offtopic

Blij te horen dat het goed met je gaat. Nu de boel weer ff opknappen en dan mag je de komende tijd even geen brokken meer maken :vertag

Mijn Winterslofjes slijten niet zo snel hoor, en zijn goeiekoper als de zomer sloffen, voor mij dus een besparing zelfs..

willem

ik rijd er nog steeds mee rond,iedereen zegt tegen mij koop een andere zet alles over bla bla (maar hun hebben hendig lullen met een orginele auto) heb nu in ieder geval al een gsi fase 1 voorbumper met mistlampen,angel eyes,nieuw linker achterlicht,zijscherm staan voor 40 euro nieuw (ongespoten) op mp, zoek alleen nog een tuning corsa b achterbumper dus als iemand mij kan helpen???!!

Mvg Ivar

Het is niet alleen het slijten van de banden, maar ze hebben ook een hogere rolweerstand + langere remweg/minder grip bij hogere temperaturen e.d. Maar iedereen moet gewoon lekker doen wat het beste is voor hem/haar i.c.m. het te besteden budget en beoogd gebruik. Niet iedereen wil op 2 wielen door de bocht kunnen en binnen een paar meter stil staan :jerry En als je maar een paar duizend km per jaar rijdt en voornamelijk binnen de bebouwde kom... Waar zou je je dan inderdaad druk over maken.

Zie inderdaad behoorlijk wat auto's staan met de winterbanden er nog onder.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, maar nu is deze hele post wel offtopic... En begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet rottig, waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd. Waarom zou je de moeite nemen winterbanden onder je auto te zetten, met oog op de veiligheid neem ik aan? Om bij hogere temperaturen dat principe overboord te zetten? Winterbanden gaan in het beste geval pas boven de 8 graden nadelige rijeigenschappen vertonen en veel al eerder (1 graden)(laatste onderzoek wat ik gelezen heb is meer dan een jaar oud, dus kan veranderd zijn). Het is in Nederland vaker nadelig om winterbanden te hebben, dan dat het voordelig/veiliger is.

@Ivar Het nog rijden op je winterbanden zal waarschijnlijk hebben bijgedragen aan het uit de bocht glibberen. Natuurlijk waren er meerdere factoren die een rol speelde, maar ook deze. Bij hogere temperaturen heb je minder grip met die dingen.

Terug
Naar boven