• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa OPC kopen

Klanderman

Post vaak
Na vandaag mijn GTC verkocht te hebben kan ik eindelijk gaan voor een Corsa OPC waar ik al een tijd een oogje op heb.

Het gaat om een Corsa uit 2008 met zeer weinig kilometers.

Nu vroeg ik mij af of ik nog ergens op moet letten bij zo'n auto.

Zijn er zwakke plekken of grote problemen met de Corsa OPC's?

Ik weet dat er terugroepacties zijn geweest maar ik neem aan dat het bij de 2008 versie al wel verholpen is.

En voor de Corsa OPC rijders onder jullie, hoe bevalt die? Ik ben namelijk een beetje bang dat ik hem misschien toch te klein ga vinden in vergelijking met mijn GTC of valt het wel mee?

Ik hoor het graag!

Ik heb dus een Corsa OPC uit 2007, de enige dingen die ik ben tegengekomen is de airco die niet werkte (binnen de garantie gerepareerd) en de ventilator van de radiator die geen normaal stand had door een kapotte weerstand.

De auto is erg snel en bevalt zeer goed. Echt een rijdersauto. Deze auto is vooral snel in acceleratie en tussensprints. En ook is deze zomaar op topsnelheid. Ligt heel goed in de bochten, extreem veel grip (als je de juiste banden ook hebt natuurlijk). Hij is strak geveerd, maar niet onconfortabel strak.

Qua grootte doet ie niet veel onder voor een Astra GTC.

Kortom een echte aanrader!!!!!!! :afro

Ik heb dus een Corsa OPC uit 2007, de enige dingen die ik ben tegengekomen is de airco die niet werkte (binnen de garantie gerepareerd) en de ventilator van de radiator die geen normaal stand had door een kapotte weerstand.

De auto is erg snel en bevalt zeer goed. Echt een rijdersauto. Deze auto is vooral snel in acceleratie en tussensprints. En ook is deze zomaar op topsnelheid. Ligt heel goed in de bochten, extreem veel grip (als je de juiste banden ook hebt natuurlijk). Hij is strak geveerd, maar niet onconfortabel strak.

Qua grootte doet ie niet veel onder voor een Astra GTC.

Kortom een echte aanrader!!!!!!! :afro

Ben benieuwd. Ben zelf ruim 1.90 groot dus daarom maak ik mij een beetje zorgen over de ruimte in de auto maar als ik op de site van de autoweek kijk doen de binnenmaten voor de bestuurder niet onder voor een GTC.

Begin volgende week ga ik naar de auto kijken. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Ben benieuwd. Ben zelf ruim 1.90 groot dus daarom maak ik mij een beetje zorgen over de ruimte in de auto maar als ik op de site van de autoweek kijk doen de binnenmaten voor de bestuurder niet onder voor een GTC.

Begin volgende week ga ik naar de auto kijken. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Ik heb ook een Corsa D ( van de vrouw weliswaar geen OPC moet niet te gek worden :jerry ) maar daar heb ik minimaal meer ik denk zelfs meer ruimte als in de GTC die ik had.

ben 188cm

Ik heb ook een Corsa D ( van de vrouw weliswaar geen OPC moet niet te gek worden :jerry ) maar daar heb ik minimaal meer ik denk zelfs meer ruimte als in de GTC die ik had.

ben 188cm

Kan kloppen, het dak van de Corsa D is ook wat boller. Er is veel ruimte daar. En de Corsa OPC zit wel een stuk lager dan een normale Corsa.

Kan kloppen, het dak van de Corsa D is ook wat boller. Er is veel ruimte daar. En de Corsa OPC zit wel een stuk lager dan een normale Corsa.

Ik heb vandaag ff 4 nieuwe banden van Continental eronder laten zetten. Nu stuurt ie weer als nieuw, heerlijk veel grip en super strak. Als je die Corsa OPC koopt zul je absoluut geen spijt krijgen. Alleen (uit eigen ervaring) niet vergeten te checken of de airco het doet!!!

Waar staat die Corsa OPC te koop die je wil hebben eigenlijk? Staan nu maar een stuk of 5 op autoscout.nl namelijk.... :angel

Ik heb vandaag ff 4 nieuwe banden van Continental eronder laten zetten. Nu stuurt ie weer als nieuw, heerlijk veel grip en super strak. Als je die Corsa OPC koopt zul je absoluut geen spijt krijgen. Alleen (uit eigen ervaring) niet vergeten te checken of de airco het doet!!!

Waar staat die Corsa OPC te koop die je wil hebben eigenlijk? Staan nu maar een stuk of 5 op autoscout.nl namelijk.... :angel

Heb hem net opgehaald. Hij stond in Zoetermeer. Wat een super auto! En echt onwijs snel, in elke versnelling gewoon altijd vermogen.

Auto is uit 2008 en heeft nog maar 11.000 gelopen, hij is dan ook echt in nieuwstaat. Ik zal later nog ff foto's plaatsen.

Heb hem net opgehaald. Hij stond in Zoetermeer. Wat een super auto! En echt onwijs snel, in elke versnelling gewoon altijd vermogen.

Auto is uit 2008 en heeft nog maar 11.000 gelopen, hij is dan ook echt in nieuwstaat. Ik zal later nog ff foto's plaatsen.

Ah wat gaaf zeg, dat is die blauwe met carbon dakje. Goeie keus dat je voor de Corsa OPC bent gegaan. Heerlijk sturend en snelle auto!! Veel plezier ermee. Wacht met smart op je foto's.

Oh ja, en welcome to the club!!! :afro :wors :agent

Ah wat gaaf zeg, dat is die blauwe met carbon dakje. Goeie keus dat je voor de Corsa OPC bent gegaan. Heerlijk sturend en snelle auto!! Veel plezier ermee. Wacht met smart op je foto's.

Oh ja, en welcome to the club!!! :afro :wors :agent

Jep, die met dat carbon dakje inderdaad. Ik had hem al een paar maanden op het oog maar moest toch eerst mijn Astra verkopen, en vandaag was het dus eindelijk zo ver. Moet nog wel even wennen aan de 6 bak, ga nog wel eens van de 5 naar de 4 ipv de 6 maar dat komt wel goed ;)

Hier alvast een foto'tje die ik getrokken heb op de parkeerplaats. Moesten bij de dealer in Doorn nog even een paar auto's ophalen dus toen had ik even een foto momentje ;)

IMAG0130.jpg

Jep, die met dat carbon dakje inderdaad. Ik had hem al een paar maanden op het oog maar moest toch eerst mijn Astra verkopen, en vandaag was het dus eindelijk zo ver. Moet nog wel even wennen aan de 6 bak, ga nog wel eens van de 5 naar de 4 ipv de 6 maar dat komt wel goed ;)

Hier alvast een foto'tje die ik getrokken heb op de parkeerplaats. Moesten bij de dealer in Doorn nog even een paar auto's ophalen dus toen had ik even een foto momentje ;)

IMAG0130.jpg

Onwijs gave bak. Mijne is zwart, maar dat blauwe staat em ook super! Bij ons rijd er 1 blauwe in Sneek.

Die 6e versnelling was ik snel aan gewend ha ha. wel om boetes denken, want je zit zomaar ver boven de maximum snelheid :vertag :angel .

Terug
Naar boven