• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa roest behandelen

joop1970

Woont hier bijna
Ik heb naast de rechter achterveer onder de corsa B een plek waar het een beetje roest. Hoe kan ik dit het beste behandelen?

Al het loszittende wegkrabben en dan met 3m bodyschutz erover of moet ik nog met een anti roest primer werken?

Kaalborstelen met een staalborstel, bijvoorkeur op een slijptol of boormachine. En dan zincspray erop, grondverf --> lak in kleur of als je 't niet ziet ijzermenie erop kwasten...

Kaalborstelen met een staalborstel, bijvoorkeur op een slijptol of boormachine. En dan zincspray erop, grondverf --> lak in kleur of als je 't niet ziet ijzermenie erop kwasten...

Dus hammerrite antir roest primer en dan hammerrite verf gaat ook gewoon goed? Heb ik nog staan hier. Houdt dat voldoende tegen eventuele steenslag?

Dus hammerrite antir roest primer en dan hammerrite verf gaat ook gewoon goed? Heb ik nog staan hier. Houdt dat voldoende tegen eventuele steenslag?

Zolang je de boel goed kaalborstelt en ontvet niet denken dat hamerrite roest oplost namelijk :) Tegen steenslag zal je tectyl kunnen gebruiken, dat is wat stoot vaster..

Zolang je de boel goed kaalborstelt en ontvet niet denken dat hamerrite roest oplost namelijk :) Tegen steenslag zal je tectyl kunnen gebruiken, dat is wat stoot vaster..

Hammerrite over roest werkt inderdaad niet erg. Jij hebt slechte ervaringen met dat spul onder een auto vinci?

Hammerrite over roest werkt inderdaad niet erg. Jij hebt slechte ervaringen met dat spul onder een auto vinci?

Ik had er mijn achter as mee gedaan, geheel machinaal geborsteld en gescotchbrite, maar het bladderde er binnen een jaar al weer af! Vooraf de as keurig met terpentine ontvet, wat als oplosmiddel geldt voor Hammerite, dus zou een uitstekende hechting moeten garanderen.... nou nee..

En dat is niet de enige methode die ik heb toegepast en ook niet het enige object dat ik in mijn leven met Hammerite heb geverfd!

Hammerite is mooi voor een metallic look op MDF, maar voor metaal in de grote boze buitenwereld is het rommel!

Ik had er mijn achter as mee gedaan, geheel machinaal geborsteld en gescotchbrite, maar het bladderde er binnen een jaar al weer af! Vooraf de as keurig met terpentine ontvet, wat als oplosmiddel geldt voor Hammerite, dus zou een uitstekende hechting moeten garanderen.... nou nee..

En dat is niet de enige methode die ik heb toegepast en ook niet het enige object dat ik in mijn leven met Hammerite heb geverfd!

Hammerite is mooi voor een metallic look op MDF, maar voor metaal in de grote boze buitenwereld is het rommel!

Hmmm Vinci hopen dat m'n trekhaak wat langer in de verf blijft zitten :D Die is ook met hamerrite gedaan. Zit nu al 4 maanden op de trekhaak, altijd nog goed.. :)

Hmmm Vinci hopen dat m'n trekhaak wat langer in de verf blijft zitten :D Die is ook met hamerrite gedaan. Zit nu al 4 maanden op de trekhaak, altijd nog goed.. :)

Het bleef bij mij ook een paar maanden wel heel mooi, maar als ik er nu naar kijk wordt ik niet blij. Ding gaat lekker naar de poedercoater een keer. Gelukkig roest een achter as niet zo snel door, net als een trekhaak. Het ziet er alleen niet zo fraai uit...

Het bleef bij mij ook een paar maanden wel heel mooi, maar als ik er nu naar kijk wordt ik niet blij. Ding gaat lekker naar de poedercoater een keer. Gelukkig roest een achter as niet zo snel door, net als een trekhaak. Het ziet er alleen niet zo fraai uit...

@joop1970 wrote:Ik heb naast de rechter achterveer onder de corsa B een plek waar het een beetje roest. Hoe kan ik dit het beste behandelen?

Al het loszittende wegkrabben en dan met 3m bodyschutz erover of moet ik nog met een anti roest primer werken?

Los zittende roest verwijderen, goed schoonmaken dan wat vinci zegt noverox of Fertan (roestomvormer) erop en dit nogmaals herhalen.

Daarna grondverf 2x, een hoogglans lak/lak in kleur en daarna zou je nog een laag Body-Schutz (steenslagbescherming) erover kunnen doen

Terug
Naar boven