• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa swing 1.4 uit 1994 start niet meer

Hallo

Afgelopen zaterdag reed ik op de snelweg en toen ging opeens mijn snelheidsmeter omlaag en toen stond ik aan de kant......

Nu staat hij thuis en ik heb even gekeken, als ik hem probeer te starten lekt hij koelvloeistof....

Hij heeft geen compressie hij draait als het ware in het niks maar de distributieriem draait...

Is hier sprake van een lekke koppakking? Of van een kapotte waterpomp?

alvast bedankt

bij een kapotte waterpomp moet ie gewoon starten.

ik denk dat ie heet gelopen is, en je blokje aan gort is.

als je de riem nog ziet rondgaan, maar er is geen compressie, en hij lekt kvs, lijkt het mij einde oefening.

Ook kans dat er enkele tanden van de distriebutie riem af zijn.

Dan is ie van tijd en klinkt ie ook alsof hij geen compressie heeft

Dat dacht ik dus eerst ook, maar omdat ik zelf de auto uit heb gezet en hij daarna niet startte, dat hij niet start komt door mn waterpomp die vast zit. Maar omdat ik hem gelijk uitgezet heb nadat mn snelheid achteruit ging is de kans heel klein dat mn kleppen warm geworden zijn....

@wim-v6 wrote:Niks met warm, maar als de waterpomp vast zit is opzeker de distributie van tijd.

Dus volgens jouw is het alleen een nieuwe waterpomp en de distributie op tijd zetten?

Als de riem goed rond, op tijd staat en hik heeft geen compressie is er iets heel anders aan de hand zoals eerder werd genoemd.

Eerst distributie timing controleren en dan kijken of er nog compressie is. Zo niet zal het einde motor zijn denk ik...

Terug
Naar boven