• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa TR staat te hoog op poten

Goede avond,

Mijn ouders hebben een Corsa TR 1.2 welke we vorig jaar opgeknapt hebben, maar hij staat zo hoog op z'n wielen dat ze naar positief camber gaan.

De oude veren van mijn corsa A3 zaten eronder met de originele TR poten(originele veren waren gebroken).

Om hem lager te krijgen hebben we van de sloop van een lichte uitvoering veerpoten met veren eronder gezet, maar hij staat nog steeds even hoog.

Hoe krijgen we hem weer op normale hoogte?

Is er iets met een TR anders dan een gewone 3 deurs??

Groet,

Willem

Ik heb even zitten scharrelen bij onderdelendirect.nl

A3 Hatchback en A3 Sedan zouden dezelfde veren moeten hebben als een A2 TR.

Enige uitzondering is de GSi uitvoering, die heeft andere veren.

Zijn jouw A3 veren toevallig van een A3 GSi af gekomen? Dat model is namelijk zwaarder ivm versteviging en een iets grotere motor.

Btw, volgens mij staat een TR of Sedan ook standaard iets hoger op de poten dan een Hatchback. We hebben beide (Sedan en TR) hier gehad, en tov een HB leken ze altijd hoger iig.

Ik heb even zitten scharrelen bij onderdelendirect.nl

A3 Hatchback en A3 Sedan zouden dezelfde veren moeten hebben als een A2 TR.

Enige uitzondering is de GSi uitvoering, die heeft andere veren.

Zijn jouw A3 veren toevallig van een A3 GSi af gekomen? Dat model is namelijk zwaarder ivm versteviging en een iets grotere motor.

Btw, volgens mij staat een TR of Sedan ook standaard iets hoger op de poten dan een Hatchback. We hebben beide (Sedan en TR) hier gehad, en tov een HB leken ze altijd hoger iig.

een setje verlaging veren kost ook niet de wereld,

mijn hatchback heeft ook onwijze postieve camber waardoor hij veter licht stuur en zenuwachtig is in de bocht,

ik wil graag meer negatieve camber hoe is dit mogelijk?

een setje verlaging veren kost ook niet de wereld,

mijn hatchback heeft ook onwijze postieve camber waardoor hij veter licht stuur en zenuwachtig is in de bocht,

[rquote=1909410&tid=145982&author=kiyamizio]een setje verlaging veren kost ook niet de wereld,

[/rquote]

Verlagen ;) Daardoor draait het wiel ten opzichte van de lengte-as van de auto (ergo, negative camber)

Of camberplates, maar volgens mij kan dat alleen op de achter-as.

[rquote=1909410&tid=145982&author=kiyamizio]een setje verlaging veren kost ook niet de wereld,

[/rquote]

Verlagen ;) Daardoor draait het wiel ten opzichte van de lengte-as van de auto (ergo, negative camber)

Of camberplates, maar volgens mij kan dat alleen op de achter-as.

Mocht je intresse hebben in echt lage achter veren?

Ik ga ze volgende week bestellen bij Gaz engeland

4,5inch 250lb kosten ong 100euro!!

Grt

Mocht je intresse hebben in echt lage achter veren?

Ik ga ze volgende week bestellen bij Gaz engeland

4,5inch 250lb kosten ong 100euro!!

Grt

Bedankt voor de reacties, het wordt dus toch verlagen.

Heeft iemand nog een setje veren dat 30mm verlaagd?

Zoals ik zei, het is voor mijn ouders, dus moet echt niet zo laag worden als mijn corsa.

Bedankt voor de reacties, het wordt dus toch verlagen.

Heeft iemand nog een setje veren dat 30mm verlaagd?

Zoals ik zei, het is voor mijn ouders, dus moet echt niet zo laag worden als mijn corsa.

Geloof me een setje dempers en veren die hem 30 mm verlagen, daar wordt hij echt niet stug van.

Of misschien beter een schroefsetje nemen, een V-Maxx setje kost ook niet de wereld.

Geloof me een setje dempers en veren die hem 30 mm verlagen, daar wordt hij echt niet stug van.

Of misschien beter een schroefsetje nemen, een V-Maxx setje kost ook niet de wereld.

ik heb wel een setje -50 veren liggen voor achter :P

eventueel heb ik het orginele spul onder mijn TR vandaan ook nog liggen dus orginele TR voorpoten , achterschokkers en veren ( ik rijd nu met schroefset ) .

ik heb wel een setje -50 veren liggen voor achter :P

eventueel heb ik het orginele spul onder mijn TR vandaan ook nog liggen dus orginele TR voorpoten , achterschokkers en veren ( ik rijd nu met schroefset ) .

Moeten gewoon normale 30mm verlagingsveertjes zijn, mn vader gaat er echt geen schroefset onder zetten, en 50mm is ook net even te laag, ze klagen alles al bij elkaar als ze in de mijne rijden...

Moeten gewoon normale 30mm verlagingsveertjes zijn, mn vader gaat er echt geen schroefset onder zetten, en 50mm is ook net even te laag, ze klagen alles al bij elkaar als ze in de mijne rijden...

Terug
Naar boven