• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa Turbo?

Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi

ik lees hier weer veel indianen verhalen,

fijt: 1.6 16v motoren zijn allemaal olie slurpers dus het tunen niet waard

voor 1500 kan je wel een goede c20let treffen met f28, maar na het reviceren en tunen kan je uitkomen op 4k en geen 10k mits je alles zelf doet

tb`s zijn wel gaaf, maar met turbo is veel makkelijker veel vermogen te kweken,

dit is pas bullshit.

Een 1.6 is heel goed te tunen, als je weet wat je doet.

Die van axel draait nu al over de 180 pk en daar gaan we nog veel meer uithalen deze winter.

De oude van servaas liep ook als een malle..

Een goede revisie van een c20let loopt zwaar in de papieren.

Ombouw delen ben je al een kleine 500-1000 euro kwijt afhankelijk waar je het haalt en wat je allemaal netjes wilt maken. Dan de turbo, als je het goed wilt doen moet er een nieuwe op. En daar gaat weer een 1000 - 1200 euro.. Dan het blok nog. Een goede onderblok revisie kost gewoon geld.

Niet iedereen kan dat zelf, dus als je het moet laten doen ben je ook weer dik geld kwijt.

Ik blijf erbij als je de auto ombouwt naar c20let moet je minimaal rekeken op een kleine 4000 tot 5000 euro. Maar dan is het een standaard blok welke netjes opgefrist is. Dus geen volledige revisie met optimalisatie zoals zbk, betere oliepomp, bronzen klepgeleiders etc.

Verder, voor een turbo motor moet je ook turbo centjes hebben voor het onderhoud. Een setje tb's met een net motormanagement systeem is veel minder duus qua onderhoud.

Voor elk wat wils.

Ga bij je zelf na wat je nu echt wilt. Hoeveel je wilt uitgeven en in welk tijdsbestek dit moet gebeuren.

:vertag

180 is idd niet mis, maar omdat al die standaard blokjes 1 liter olie op 1 tank vebruiken (9 van de 10 dan)

zou het niet mijn eerste keuze zijn om dat als basis te pakken.

maar idd voor ieder wat wils :)

oliezuipen hangt af van de staat van de motor. Reviseer een 1.6 op de juiste manier en behandel het met respect en op de juiste wijze en het blok verbruikt geen druppel.

Zelfs het 180 pk + blok van axel verbruikt geen druppel olie.

origineel gepost door corsaboy

oliezuipen hangt af van de staat van de motor. Reviseer een 1.6 op de juiste manier en behandel het met respect en op de juiste wijze en het blok verbruikt geen druppel.

Zelfs het 180 pk + blok van axel verbruikt geen druppel olie. i rest my case Marcel :) hebben hier ook twee 1600'tjes die ook niks verbruiken na de revisies ......

origineel gepost door youri_corsa_gsi

sbd motorsport levert ook mooie setjes :thumbup

Dan krijg je zoiets met single tb's, en anders worden het de weber style tb's

En kwa kosten, kost allebei een hoop geld. Maar als je een goeie motor heb en je schroeft er tb's op weet je wat je hebt.

als je een donor motor koopt kan je geluk hebben, maar als het blok slecht blijkt te zijn dan kan je onverwachts veel meer kosten hebben.

DSC00249.jpg

:respect kerel !! 'k zie je snel :)

origineel gepost door Raymon830

ja dat is dus iets wat ik niet wil sebas

@youri_corsa_gsi dat is een heel mooi setje wat laat zien is dat een set die weber style of juist een ander style

Nee dit zijn single dinges. Dit zijn de Weber style (multi throttle kit)

Dit zijn de single bodies die SBD levert. Moet wel zeggen dat SBD wel erg prijzig is hoor, je kan het elders wel iets goedkoper vinden denk ik. Als je geluk heb/goed zoekt misschien wel een gebruikte set ;)

@axel ik kan het inderdaad weten......

Zowel een tot 175pk getunde Dbilas spec X16XE gehad als een 265PK LET motor in de B gehad. En nu zelfs bezig met een +400pk spec motor.

(Ik ben de Servaas die Corsaboy in zijn antwoord aanhaalt).

En X1.XE motoren oliezuipers, ja als je ze niet netjes behandeld en de foute olie gebruikt. En ja ook als je continue in de hoogste toeren rijdt.

En een LET voor 4000 erin, dat is echt zo oppakken en overplempen bij een beunhaas of als je hetzelf doet.

@Raymon.

Freddy moet je alleen bellen of mailen als je Freddy centen hebt.

Hij is niet de goedkoopste, maar levert wel kwaliteit en dat kost geld.

Als je 1000 euro wilt besteden voor een TB-set op je 1600, bel hem dan maar niet.

Bedenk wel dat een kant en klaar op je auto te bouwen TB-set van Dbilas al 1500 euro kost, zonder montage!

Maar goed, bouw eerst je auto goed op qua remmen en onderstel en ga dan pas dik vermogen erin doen.

Geloof als je die 2 items goed wilt doen loopt het ook al dik in de papieren!

Remmen plus onderstel is al goed gebeurd er zitten astra f gsi remmen voor met remdruk regelaar van een senator geloof ik erop en remt als een lijp

Schokdempers zijn fk konigsport in hoogte stelbaar en zijn 2 maanden oud

maar ik ben niet de gekste ik weet dat kwaliteit geld kost en heb al aardig wat info dankzij jullie zit me alleen af te vragen die dbilas chip als ik zeg maar voor nokkenas throttlebodies zou gaan en dergelijke dan heb ik toch niks aan nokkenas chip of wel

Als je voor echte ''open'' tb's gaat vervalt je originele computer/kabelboom enzo allemaal. Dan heb je idd niks aan een chip. Dan kan je em gewoon op de bank laten afstellen.

Jongens kap ff over geld dat intresseert me niks geef liever 1000 euro extra uit dat het goed is dan dat ik loop te kutten

das een mooi budget

alleen vind ik het persoonlijk zonde om aan een 1600 te spenderen heb een 1600 gehad waar meer aan besteed

was en dat was nogniet echt spectaculair

beter kun je een andere motor inbouwen

zols 2 liter 16v of een let maar goed dat wil je niet want dat heeft iedereen al.

de reden waarom iedereen dat doet is omdat je

voor relatief weinig een grote vermogens toename hebt

klopt is helemaal waar maar het punt is dat ik juist iets aparts wil het hoeft geen race beest te worden of een trackday car.

Maar is puur een wagen voor de fun voor meetings zonder dat er meteen een sprint wedstrijd auto van gemaakt moet worden

okee maar dan ga je dus 5000 euro in je 1600 pompen,

vervolgens haal je daar 150/160 pk uit met een koppel van 150nm (waar je dus nog steeds niet echt snel mee bent)

en dan ga je daar vervolgens op een meeting in een kringetje omheen staan en naar kijken?

beetje zonde van die 5k

bedoel het niet rot ofzo maar vind het zo zonde van het geld daar kan je veel mooiere dingen mee doen

Weet je mensen vind dit dus erg jammer dat er zo gereageerd wordt wil graag advies in me keuze en er word of alleen over geld gepraat of andere motoren dat vraag ik toch eigenlijk niet of mis ik iets

Terug
Naar boven