• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa wil warm niet starten

Krukassensor en warm niet willen aanslaan is gemeengoed bij de X10XE Z10XE en X12XE Z12XE motoren.

De krukassensor werkt net als meer sensoren vaak niet als de warm is en even niet is gebruikt, klinkt vreemd, maar helaas wel waar.

ik gok er niet eens op dat het deze sensor is, deze sensor is gewoon het probleem.

Willem

Vanmorgen de krukassensor vervangen. Warm gereden, kwartiertje laten staan en perfect starten. Het probleem lijkt dus opgelost.

M'n vrouw is er nu mee weg, ben benieuwd of het goed gaat!

Goed nieuws: m'n vrouw is weer terug met een grote glimlach: kwartiertje rijden, stop van een kwartiertje en weer probleemloos starten! Het lijkt er dus inderdaad op dat het lek boven water is!

Vanmorgen de krukassensor vervangen. Warm gereden, kwartiertje laten staan en perfect starten. Het probleem lijkt dus opgelost.

M'n vrouw is er nu mee weg, ben benieuwd of het goed gaat!

Goed nieuws: m'n vrouw is weer terug met een grote glimlach: kwartiertje rijden, stop van een kwartiertje en weer probleemloos starten! Het lijkt er dus inderdaad op dat het lek boven water is!

Idd doen veel sensoren het niet meer wanneer deze warm worden. Zo doet onze achteruitrijsensor het niet meer zodra de motor warm is.

Hopelijk is je probleem opgelost !

Idd doen veel sensoren het niet meer wanneer deze warm worden. Zo doet onze achteruitrijsensor het niet meer zodra de motor warm is.

Hopelijk is je probleem opgelost !

Mmmmm... hoeveel sensors heeft zo'n Corsa die kapot kunnen gaan?

Na compleet motorblok, catalysator, lambdasonde, uitlaat, voorremmen, waterpomp, koplampen, 4 velgen + banden, krukaskeerring (bak eraf!!), carterpakking en nu dan de krukassensor vind ik het wel even mooi genoeg geweest voor de komende 10 jaar.... dat ding rijdt nog geen 5.000km per jaar!

Mmmmm... hoeveel sensors heeft zo'n Corsa die kapot kunnen gaan?

Na compleet motorblok, catalysator, lambdasonde, uitlaat, voorremmen, waterpomp, koplampen, 4 velgen + banden, krukaskeerring (bak eraf!!), carterpakking en nu dan de krukassensor vind ik het wel even mooi genoeg geweest voor de komende 10 jaar.... dat ding rijdt nog geen 5.000km per jaar!

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Corsa C z14xe. Ik ben terug gegaan naar de dealer omdat ik de auto pas net heb. Ze hebben hem aan de computer gehangen en konden mij vertellen dat de tankventilatieklep niet goed is. Ze gaan dit aanstaande maandag gratis oplossen en zeiden meteen dat zo'n grapje normaal rond de 150 euro zou gaan kosten.

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Corsa C z14xe. Ik ben terug gegaan naar de dealer omdat ik de auto pas net heb. Ze hebben hem aan de computer gehangen en konden mij vertellen dat de tankventilatieklep niet goed is. Ze gaan dit aanstaande maandag gratis oplossen en zeiden meteen dat zo'n grapje normaal rond de 150 euro zou gaan kosten.

Vanochtend hebben ze bij de dealer mijn tankventilatieklep vervangen bij mijn auto met hetzelfde probleem.

Het probleem doet zich nog steeds voor...

Morgen dus maar weer bellen naar de dealer.

Vanochtend hebben ze bij de dealer mijn tankventilatieklep vervangen bij mijn auto met hetzelfde probleem.

Het probleem doet zich nog steeds voor...

Morgen dus maar weer bellen naar de dealer.

Mij probleem is opgelost met de nieuwe krukassensor. Bedankt voor de tip, dit was echt wel een van de laatste dingen waar ik naar zou kijken in dit geval!!

Mij probleem is opgelost met de nieuwe krukassensor. Bedankt voor de tip, dit was echt wel een van de laatste dingen waar ik naar zou kijken in dit geval!!

Terug
Naar boven