• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS

jawel ben daar hoor. ga direct vertrekken. Om zelf te rijden idd niet. zal wachten zijn tot half mei denk ik/ hoop ik. Men doel ik King of Europe 2008 in juni.

wil me in de top5 proberen te rijden van qualificaties voor de street klasse. (trager dan 12sec)

ik heb afgesproken in Brustem met yves. zijne skyline komt naar mij om zijn rolkooi binnenin zijne auto te spuiten. leuk werkje. alles afplaken en tussen de buizen kruipen om overal aan te kunnen.:o

greetz

even een vraagje... wat is een blok bleuprinten?

en een kleine update

-toerenteller mee shiftlight besteld (had de shiftlamp nodig en voor 24 euro konde ni gekl... zijn):cool: is er intussen al

-Glyco lagerschalen besteld voor krukas en drijfstangen

-H-Beam drijfstangen zijn ook onderweg

en huis gekocht:afro. dus zal een beetje zien zijn wa ik doen. maar King of europe zal ik wel halen

greet

motorblok opgeslepen met ne stalen borstel en er dan een mooi laagje zilvere engine paint erover

En al enkel stukken proper gemaakt en ook gespoten

en heb al enkel onderdelen gemonteerd op de blok aoals starter en waterbuis

de versterkte lagers zijn ook dinsdag binne gekomen. Morgen zouden de dichtingen van de oliepomp en krukas er zijn. Zo kan ik morgen de krukas inbouwen en dan is het nog wachten op de H-Beam drijfstangen die ik eind mei zo moeten binnen krijgen.

greetz

waaaahh knap project zeg . en je geeft wel veel aandach aan de dinge die je bouwt .wat zeker tot zijn recht op betrouwbaar van ej wagen .

al gehoord van risse motorsport . die bouwe en tunen opel motoren . mss handig om wat spulletjes en extra raad en info .

heb mijn spullen en raad voor de rally auto daar ook gevraagd .

ja ik ken risse wel. maar die weet zijn prijzen ook goed zoals de lagerschalen en de hydro klepstoters

maar ze leveren idd mooi werk

kameraad van me heeft alles daar gehaadl voor zijn cih 2000cc blok met webers

greetz

onderblok steekt al in elkaar. ale mis de drijfstangen nog... ma die komen eraan. :P

voor de rest weinig te melden. kan nimmer verder aan de blok nu... dus moterruimte schuren zaterdag denk ik. Na da ik men zus hare vectra 17TD een onderhoud op gedaan heb

foto's volgen nog. Heb geen zin meer om ze er vandaag nog op te zetten

the pics

alles zuiver maken voor de krukas te monteren

krukas en oliepomp gemonteerd

waterpomp en plaat gemonteerd

en nog wa prul gemonteerd

greetz

nu is het nog dik 2 weken wachten op de drijfstangen.

ga van de week cilinderkop binne doen voor nieuwe klephoedjes. dubbeleklepveren, laten afpersen en vlakken en kleppen laten controleren of alles goed afsluit

ook dan de cilinderkoppakking bestellen en alle andere benodigtheden.

Velgen ga ik maandag ook weg doen voor te poederlakken (ronald turbo's) in het wit

Morgen motorruimte schuren zodat ik die van de week in het semi mat zwart kan spuiten zoals ook de binnekant waar ik de platen van de rolkooi heb gelast te kunnen spuiten.

greetz

had nog ne henig update ma kan mijne kabel van mijne gsm naar pc ni vinden.....

-motorruimte is gisteren gespoten

-rembekrachtiger is terug geplaatst

-kabelboom zit al terug in de motorruimte

-rolkooi is erin gezet. enkel nog een paar langere bouten meebrengen van het werk

-stuurhuis en ophanging er terug onder gehangen.

- morgen verder monteren en cilinderkop weg doen voor te vlakken en af te persen.

dus het begint goed op te schieten nu.

jammer van de foto's, maar als ik die kabel vind komen ze er wel op

greetz

motorruimte gespoten en al voor een deel gemonteerd

rolkooi erin gezet

kabels verlengt voor de lichten en opnieuw ingetaped

heb men kabelke dus terug gevonden

greetz

Da zie der weer zeer netjes uit:thumbup

Mooie rolkooi ook. Zal je corsa wel een beetje steviger maken.

En al datum in gedachte wanneer je terug op de strip staat?

grtz

Terug
Naar boven