• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cruise control astra z1.2xe

Weet iemand of het mogelijk is om een originele cruise control in te bouwen bij een Z1.2xe in een astra G.

Alles zit wel ingebouwd enzo en juist aangesloten, maar ik kan in het stuurapparaat niks wijzigen om de cruise control te programmeren/aan te zetten?

In de datalijst zijn wel de knopjes en koppelings schakelaar zichtbaar maar daar staat achter, niet geprogammeerd.

Iemand een idee of dit werkend te krijgen is?

dan is het programma van de cc niet aanwezig in de ecu.

je kunt hem dan niet gebruiken tenzij je een john gold cc aanschaft, die kan met de orginele schakelaars bedient worden.

of indien mogelijk mar weel duur een nieuwe of gereviseerde ecu aanschaffen daar zit altijd cc in geprogrameerd, dit omdat nooit zekker is of de bewuste ecu in een auto komt met of zonder cc

jah dat is de eco versie van de astra-g. En een cruise control is dan wel lekker.

Ik heb vroegah eens op mijn astra-G Y1.7dt cruise control aan gesloten er lag toen ook helemaal niks voorbereid, dus nieuwe draden aangesloten

op het motorstuurapparaat enz enz. nieuwe koppelingsschakelaar even programeren en het werkte perfect.

Alleen nu dus niet, iemand moet toch die software in de ecu kunnen aanpassen???

Ik denk eerder dat die pinnen van de ECU niet intern bedraad zijn.

Kun je vergeten dus.

Dat wordt dus een Gold cruise met electronisch gas interface installeren.

Dat lijkt me sterk, ze maken namelijk geen verschillende ecu's voor met of zonder cruise control.

Ook in de datalijst staat alles keurig aangegeven alleen staat er dus niet geprogrammeerd, lijkt mij

dat het dus puur software matig is.

waarschijnlijk net zoveel meesteppen als met een 1.6 8v . . . ze hebben namelijk beiden 75 pk ;)

vind ik toch nog wel redelijk voor een 1.2'tje

Terug
Naar boven