• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cruise-control Corsa B

idd, die units gaan niet zomaar stuk

controleer alles nog eens

375634463.jpg

Bedankt voor jullie reacties :thumb

Ik ben zelf vrij handig met dit soort werk en niet onbekend :D

Morgenavond ga ik weer alles eens na meten.....

Ik heb op de connector alle goede signaal nivos gemeten zoals beschreven in het schema, ook het draaitje voor de koppling schakelaar aan de plus gelegd.

De 12v geschakeld heb ik van de remschakelaar afgetapt zoals iemand van het forum tipte.

Het snelheids signaal heb ik van de connector van de snelheidsmeter afgetapt.

Tevens heb ik nog een draadje gelegd naar een vrij lampjw op de cockpit(in mijn geval heb het oranje (s) lampje gebruikt maar kon het helaas niet solderen op de connector want daar zat geen vrij koperen pennetje :( dus dan met gelijk met het draadje.

Het is trouwens een cc unit van een omega v6(langere staalkabel), kan dat nog problemen geven ?

Afijn morgen algehele check opnieuw :agent

Als je een TID hebt kan je controleren wat dat snelheidssignaal is. De twee knopjes een tijdje ingedrukt houden geeft de snelheid zoals de pulsgever op de teller die uitzendt. Bij mijn auto was dat de helft van de werkelijke snelheid.

Wat ik bij mijn inbouw heb geleerd is dat er units zijn die, nadat ze zijn overgeplaatst, pas vanaf 70 km/u werken. Of dat te maken heeft met het lage signaal uit de teller heb ik niet meer gevraagd. Op welke snelheden heb jij je cc aan de gang proberen te krijgen?

Wat is de TID? is dat waar je de tijd, datum en radio zender opziet ?

Ik wil ook de lampjes in de verwarming schakelaars vervangen maar ik krijg die rond roosters onder de TID niet naar beneden gedrukt om de TID te demonteren :(

Daarom heb ik het signaal van de cockpit afgetapt.

De test heeft waarschijlijk rond de 70km/uur plaats gevonden maar weet ik niet zeker.....

Morgen ga ik beide knoppen van de TID indruken :thumb

Thx voor de reacties...

De TID (Triple Info Display) is inderdaad dat smalle display waar tijd, radio en temperatuur op staan. Die test werkt trouwens maar tot een bepaalde snelheid (100km/u dacht ik).

Ik heb het snelheidssignaal ook van vlak achter de teller. Met een kroonsteentje nog wel, dus zo secuur hoef je niet te werk te gaan haha!

tid geeft de snelheid aan tot 53 km per uur

je cc moet je wel testen bpven de 70 per uur

omega v6 unit is met korte gaskabel.

Ohhh, de verkoper vertelde mij dat het van een Omega V6 kwam.

Welke cc unit heeft dan een lange staalkabel ?

Is dat normaal boven de 70km/uur ?

Ik geloof dat m'n astra het ook bij 40 of 50 het doet!

vectra v6 heeft lange kabel en omega 2 liter units.

de ene unit werkt vanaf 40 en de ander vanaf 70. er zijn veel verschillende units, kwa uiterlijk zijn ze allemaal hetzelfde

Bij mij werkt de unit vanaf 30 km/u durf niet te zegge waar dat hij vanaf komt wel in ieder geval van een omega!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Nou.... vanavond eerst weer alle draden door gemeten > geen fout kunnen ontdekken.

Dus toen maar weer een proefrit gemaakt om te checken of de snelheid mogelijk de boosdoener was.

Aangezien het al donker was zag ik nu wel het automaat lampje oplichten (s) zelfs bij lagere snelheden :D

De cc unit reageert goed op de instel toetsen maar houdt de snelheid niet constant :swear

Het controlelampje wanneer de cc unit is ingeschakeld brand maar zeer flauw want gisteren overdag heb ik het niet gezien.

Dus de elektronica lijkt in orde heb ik moeten vast stellen.

Ik heb de unit open gemaakt en ik denk dat de 'release' magneet spoel niet meer 100% functioneerd.

Deze heeft als functie om de staalkabel te koppellen en weer te ontkoppellen bij uitschakelen van de unit.

Het plastic rond deze spoel zag er iets wat gesmolten uit wat mogelijk de oorzaak is van het defect.

Ik heb er nog 12 volt van de accu op gezet en naar mijn mening is de magneet spoel niet meer 100% functioneel.

Afijn dus moet ik weer opzoek naar een andere unit. :swear

Ik zit me nog net te bedenken dat de montage positie toch geen invloed heeft of de werking ???

Want ik heb um vertikaal gemonteerd tegen het schutboard voor de accu ??

@juruca wrote:Ik zit me nog net te bedenken dat de montage positie toch geen invloed heeft of de werking ???

Want ik heb um vertikaal gemonteerd tegen het schutboard voor de accu ??

Zolang de kabel maar geen te scherpe bocht maakt! Maar dat zal niet zo snel gebeuren, want die kabels zijn goed stug

Zo hier nog ff een update over het cruise control inbouw project:

Dankzij ons forum member 'oenatje' heb ik nu een werkende cruise control in de corsa :thumb

Hij had voor mij nog een werkende unit :D

De unit die ik eerst had gekocht op MP was dus defect :(

Het controle lampje wat ik het dasboard heb aangesloten brandt nu ook gewoon op sterkte.

Ik ben er zeer content mee dat het uiteindelijk toch is gelukt :D

Allen bedankt voor de reacties..

Nog wat beeld materiaal:

Vanwege de lange kabel hier geplaatst.

Terug
Naar boven