• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cruise control in Corsa B met X12XE Nu met foto's!

Lampje uit een andere teller, in een niet gebruikt vakje prutsen

dat is het mooist.

Velen jonge auto's hebben zo'n lampje er wel op zitten.

Willem

Ik ben waarschijnlijk van plan om het logo van de ABS(heb geen ABS) te vervangen voor een Cruise control logo afkomstig van een andere Opel. Dat wordt dus wat knip/plakwerk, maar dan lijkt het origineel ;)

Volgens mij is de Vectra-B2 teller de makkelijkste keuze.

Ook de strip waar het cruise lampje op zit is lang gevoeg en breed genoef voor dat vakje.

Ik had op het ABS lamp plaats een lampje van de Catalystor geplaats uit een B1 teller, en deze op het MM lampje aangesloten, gewoon voor de Fun.

foto met ALLES aan wat er aan lampjes op de Toerenteller teller zit (hier nog met ABS lampje):

tankontluchitngsklep006.jpg

Willem

Vandaag de inbouw van de CC unit voltooid.

Wat specs:

Auto:

CORSA-B; X1.2XE

CC-unit afkomstig uit:

Vectra, 1.8 uit 1996.

De inbouw is geheel volgens de HOW-TO van Tamiya, met uitzondering van de bevestiging van de 'lier' aan de gashendel.

Dit heb ik namelijk met behulp van een remkabel van een fiets gedaan.

Eerst boorde ik een gat aan het eind van de slag van de gashendel, vlakbij de bevestiging van de kabel van het gaspedaal.

Hier stak ik de remkabel doorheen, waarna ik zowel de remkabel als de 'lier' afknipte en middels een kale kroonsteen met elkaar verbond.

Dit heeft als voordeel dat er wat te verstellen valt.

Vervolgens gooide de koppelingsschakelaar roet in het eten. Beter gezegd: het gebrek aan een koppelingsschakelaar. Anders dan de remschakelaar is de koppelingsschakelaar een breekcontact en dient er permanent 12V op te staan.

Hier ben ik na een tijdje meten achterkomen, waarna het euvel snel uit de weg was geholpen.

Bedankt voor jullie tips!

Hieronder wat foto's.

20130330183020.jpg

20130330183116.jpg

20130330183143.jpg

Terug
Naar boven