• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cruise control op een X20DTH

Hoi,

Nog een vraagje van deze nieuweling:

Ik heb dus een station met een X20DTH motor (diesel). Cruise control zit er niet op, maar zou wel fijn zijn. Nu ben ik al de hele avond allerlei topics aan het doorkijken om te zien wat er gekocht en gesleuteld moet worden, en kom vooral benzine-modellen tegen.

Nu vond ik zojuist een duitse Howto, waarin gemeld wordt dat de X20DTH een eGas motor is, en er eigenlijk alleen een hendel met bedieningsschakelaar geplaatst hoeft te worden.

Is het echt zo gemakkelijk?

only one way 2 find out dude :P ... maar als het goed is wel ja ...

wacht even de professionals af hierzo want ik weet het ook niet zeker

bij mijn astra G was dat we zo letterlijk schakelaar vervangen en 1 0f 2 stekkertjes extra aansluiten en klaar was ik.

Heb ook precies dezelfde motor als jou gehad en alleen de hendel gemonteerd en het werkte, verder niks gedaan! Gewoon proberen , die hendels zijn goedkoop te krijgen op eBay. Daar had ik hem toen voor 22 euro gekocht. Duitse eBay wel te verstaan. Maar dat is al 3 jaar geleden.

Kijk, dat zijn goede berichten, morgen eerst maar weer eens langs de sloop (al zullen daar de meeste handels al wel weg zijn, als het zo gemakkelijk is...).

Weet iemand toevallig ook nog te melden in welke modellen dezelfde schakelaar gebruikt wordt? Ik heb zelf al ontdekt dat de Omega B gelijk is. Nog meer?

In elk geval al bedankt voor alle info!

Bij mijn oude veccie , met zelfde motor, was het een kwestie van een hendel op ebay.de kopen en plug en play !!

origineel gepost door gerbenp

Ongeduldig als ik ben, deze inmiddels besteld:

Klik

mooi . . . gaan met die banaan :P

voor benzine is er idd meer te vinden op het forum . . . het is ook het meeste werk met die servo's

mijn vaders oude vectra was een x20dth van 1999 en daar heb ik alleen de richting aanwijzer handle hoeven te vervangen voor 1 met cruise control knopjes

Hmm, lichte paniek hier...

Hendeltje binnengekregen. Stuurhuis open, oude eruit, nieuwe erin en dan op zoek naar het kabeltje waar de vierpolige stekker in moet. Nergens te vinden!:swear Hele dashboard open gehad, maar nergens een spoor van het kabeltje...

Is dat stekkertje nodig bij eGas modellen, of gaat het misschien via de insteekcontacten op het huis van de schakelaar?

Morgen maar eens testen...

Stekkertje is nodig, Dan is je wagen niet voorbereid, Enige wat je dan kan does is, Alles zelf leggen, Heb ik ook gedaan

zit het stekkertje niet in 1 van de kabelboompjes ingetaped. Kan me haast niet voorstellen dat de jouwe het niet heeft !

Heb ook binnen de omwikkeling gekeken, niets te vinden. Ga desondanks vanmiddag nog eens kijken...

Eventueel wil ik zelf wel die vier draadjes gaan leggen, heb alleen geen flauw idee waarheen... :hmmz

Terug
Naar boven