• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruise control opel insignia 1.6 turbo 2010

Ik heb een meriva uit 2011 met cruise control en vond ook raar dat die het zo en dan niet deed. De oorzaak waar ik zelf na een tijdje ben achter gekomen was dat ik mijn linkervoet altijd op de koppeling rustte waardoor die niet wou activeren. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad. Misschien zelfde probleem?

heb het zelfde probleem en als ik de auto uitzet de deuren open de en weer opslot is het probleem opgelost dan schijnt het dat hij zich reset cc uitvalt heeft met de abs sensor temaken

Accu was inderdaad iets mee aan de hand nieuwe accu geplaatst en ben zeer benieuwd of het probleem met cc en display radio nu verleden tijd is, laat nog wel weten of het dit inderdaad geweest of niet.

(Fouten zijn er inderdaad niet gevonden bij uitlezen computor)

Accu is doorgemeten en de ene keer zegt het systeem, moet opgeladen worden te lage spanning, en de andere keer geeft hij weer de juiste spanning aan, accu is nu 5 jaar dus voor alle zekerheid maar vervangen.

@andy8908 wrote:Ik heb een meriva uit 2011 met cruise control en vond ook raar dat die het zo en dan niet deed. De oorzaak waar ik zelf na een tijdje ben achter gekomen was dat ik mijn linkervoet altijd op de koppeling rustte waardoor die niet wou activeren. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad. Misschien zelfde probleem?is bij mij niet het geval,en groen lampje brandt bij mij dus wel ook als de cc niet werkt

Hoop dat het is opgelost,is toch even afwachten .Bij mij heeft de c.c na het plaatsen van een nieuwe accu het niet 1 keer meer laten af weten,dat is nu al weer 1 jaar terug.Management in de auto controleer ook de elektrische lading in de accu,blijkt deze niet afdoende te zijn schakel deze onbelangrijke stroomverbruikers uit om zo veel mogelijk de accu te sparen voor het starten. Ben benieuwd.

Ik heb precies dezelfde problemen. Dan werkt Cc wel en dan weer niet. Cc start gewoon niet op. Als men vergeet te remmen voodat men Cc probeert in te schakelen komt ook de melding niet. Als men dan auto stilzet op slot van slot en weer start werkt het weer wel. Allerlei sofware gepobeert, resetten ed. geen resultaat.

Ik heb een Insignia 1.6 turbo uit 2010. Bij mij wilde de cruise control soms evenmin ingeschakeld worden. Het lampje bleef wit en dat was het dan. Op andere momenten deed hij het wel gewoon. Uiteindelijk bleek het probleem in de ECU te zitten. Dus nieuwe ECU erin. Daarna heb ik een paar jaar geen problemen meer gehad. Maar met het koude weer van de afgelopen dagen begon het gehalte opnieuw. Nu het weer iets warmer is, lijken de problemen weer verdwenen. Ik hoop niet dat het opnieuw de ECU is, want die is net een paar jaar oud en erg duur om te vervangen.

Terug
Naar boven