• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cruise control slaat af

Net op de autostrade ondervonden met m'n vectra c, als ik op cruise controle reed, m'n richtingaanwijzer opzette en van baanvak veranderde, slaat de cc af ..,

Binne een uurtje of 2 vertrek ik weer naar Duitsland en dan zal ik nog eens goed alles testen, en jullie morgen iets laten weten ...

Binne een uurtje of 2 vertrek ik weer naar Duitsland en dan zal ik nog eens goed alles testen, en jullie morgen iets laten weten ...

Normaal gesproken zou de cruisecontrol gewoon door moeten gaan tenminste bij mijn astra wel. Pas als je het rempendaal of koppeling hebt aangeraakt word de cruisecontrol onderbroken. Als je gas bij geeft om in te halen en daarna het gas los laat

pakt de cruisecontrol automatisch de snelheid op die je eerder had ingesteld.

Het kan zijn dat ergens een wisselspanning ontstaat omdat je zelf zegt dat de cruisontrol uit gaat wanneer jij je knipperlicht aanzet.

Dit heb ik ook ooit gehad. Maar bij mij kwam het omdat ik Led achterlampen had gemonteerd op mijn astra. Na een weerstand

tussen mijn achterlichten gemonteerd was het probleem bij mij opgelost.

Succes ermee.

Normaal gesproken zou de cruisecontrol gewoon door moeten gaan tenminste bij mijn astra wel. Pas als je het rempendaal of koppeling hebt aangeraakt word de cruisecontrol onderbroken. Als je gas bij geeft om in te halen en daarna het gas los laat

pakt de cruisecontrol automatisch de snelheid op die je eerder had ingesteld.

Het kan zijn dat ergens een wisselspanning ontstaat omdat je zelf zegt dat de cruisontrol uit gaat wanneer jij je knipperlicht aanzet.

Dit heb ik ook ooit gehad. Maar bij mij kwam het omdat ik Led achterlampen had gemonteerd op mijn astra. Na een weerstand

tussen mijn achterlichten gemonteerd was het probleem bij mij opgelost.

Succes ermee.

Tommyboy82,

"Dat kan ik me niet herineren ... Maakt dit dan uit? Nee toch? Vanaf zodra je gas dan lost, gaat hij toch terug naar de 1ste ingestelde snelheid?"

Klopt.

Als je zeker weet dat de remlicht/koppelings schakelaar goed is.

Kan het aan de schakelaarhendel liggen, ik zou deze even demont en de contactjes reinigen.

Komt wel eens voor dat er wat vet op zit, en dus slecht contact maakt.

Hij kan ook gewoon kapot zijn.

Als dit niet helpt zou ik toch spijtig moeten denken aan de CIM zelf.

Succes Esox

PS Ik denk dat je om dit probleem op te lossen, wel een uitleesapp. moet kunnen gebruiken om de gegevenslijsten te kunnen contr.

Tommyboy82,

"Dat kan ik me niet herineren ... Maakt dit dan uit? Nee toch? Vanaf zodra je gas dan lost, gaat hij toch terug naar de 1ste ingestelde snelheid?"

Klopt.

Als je zeker weet dat de remlicht/koppelings schakelaar goed is.

Kan het aan de schakelaarhendel liggen, ik zou deze even demont en de contactjes reinigen.

Komt wel eens voor dat er wat vet op zit, en dus slecht contact maakt.

Hij kan ook gewoon kapot zijn.

Als dit niet helpt zou ik toch spijtig moeten denken aan de CIM zelf.

Succes Esox

PS Ik denk dat je om dit probleem op te lossen, wel een uitleesapp. moet kunnen gebruiken om de gegevenslijsten te kunnen contr.

hoe het bij opel zit weet ik niet, heb geen cc op mn astra. bij de meeste skoda's waar ik mee werk is het zo:

rem, koppeling of gas aanraken en hij gaat van de cc af. zet je hem dan weer aan, onthoud hij de laatst ingestelde snelheid.

hoe het bij opel zit weet ik niet, heb geen cc op mn astra. bij de meeste skoda's waar ik mee werk is het zo:

rem, koppeling of gas aanraken en hij gaat van de cc af. zet je hem dan weer aan, onthoud hij de laatst ingestelde snelheid.

Dat kan ik me niet herineren ... Maakt dit dan uit? Nee toch? Vanaf zodra je gas dan lost, gaat hij toch terug naar de 1ste ingestelde snelheid?

Dat kan ik me niet herineren ... Maakt dit dan uit? Nee toch? Vanaf zodra je gas dan lost, gaat hij toch terug naar de 1ste ingestelde snelheid?

@tommyboy82 wrote:Net op de autostrade ondervonden met m'n vectra c, als ik op cruise controle reed, m'n richtingaanwijzer opzette en van baanvak veranderde, slaat de cc af ..,

gaf je toevallig gas bij?

@tommyboy82 wrote:Net op de autostrade ondervonden met m'n vectra c, als ik op cruise controle reed, m'n richtingaanwijzer opzette en van baanvak veranderde, slaat de cc af ..,

gaf je toevallig gas bij?

Terug
Naar boven