• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cruise Control Vectra B2

Hallo,

Ik zal me allereerst even voorstellen, Marcel 27 Jaar

Rij een Vectra B2 Z1,6 16V Automaat Elec gas.

Heb heel veel forums afgezocht heb daarbij een vraag.

Ik wil graag cruise control in mijn auto (betaalbaar), mijn auto is niet voorbereid voor cruise control.

Wie kan mij verder helpen met informatie over het aanschaffen van een cruise control en het inbouwen ervan.

Hi en welkom hier! Even de zoekfunctie gebruiken voor je vraag. Die is al heeeeeeeeeeeeeeel vaak langsgekomen.

jouw vec:

Veccie111.jpg

Groet,

Leeric.

Leeric,

Heb 2 keer gezocht op alle forums, maar helaas komt mijn antwoord daar niet naar boven, omdat dit alleen veel gaat over de X motoren en niet over de Z motoren

Groet Marcel

Ik heb dat gebaseerd op het feit dat er diverse malen op het forum vermeld staat, (Tevens vertelde de dealer dat ook) dat wanneer er in de stuurkolom kap geen 3 polige stekker zit, de auto niet voorbereid is voor cruise control

origineel gepost door bluehunter

Ik heb dat gebaseerd op het feit dat er diverse malen op het forum vermeld staat, (Tevens vertelde de dealer dat ook) dat wanneer er in de stuurkolom kap geen 3 polige stekker zit, de auto niet voorbereid is voor cruise control

Let er ff op dat die stekker ook in een kabelboom verpakt kan zitten ( onder het grijze schuim van een kabel ) !!

meestal niet peter ... die bij de kolom heeft een eigen klippie waar die aan vast zit als die niet wordt gebruikt dus ik denk toch echt dat hunters B2 veccie niet is voorbereidt (wat opzich niet vreemd is voor een B2)

Ehhe ik kan wel even kijken via een schema om uit te zoeken welke draden waaraan moeten..

de meeste B2's zijn inderdaad niet voorbereid.

Willem

aansluiten Cruise Control: draadkleur = pin nr. motorcomputer

> Stuurschakelaar

- zwart-rood = pin 62

- zwart-geel = pin 29

- zwart bruin = pin 44

> remlicht schakelaar (4 pins schakelaar vereist).

kans is aanwezig dat een of beide draden al aan de motorcomputer zitten

-- in 2x zwart = contact + (kl. 15)

- zwart-geel = pin 5

- zwart-rood = pin 13

> koppelings schakelaar

-- in 1x zwart = contact + (kl. 15)

- zwart blauw = pin 61

Willem

Willem,

Dit lijkt er meer op, alleen nu de vraag?

kun je mij het laatste wat meer verduidelijken?

Als ik bij mij naar de stuurschakelaar ga kijken (richting aanwijzer met knopjes) dan heb ik daar de kleuren op zitten rood grijs blauw groen. waar moeten die aangesloten worden?

Tevens heb ik een automaat dus die koppelings schakelaar gaat niet werken :P

Dank je alvast

Groeten Marcel.

Eehhh, ja, heb je wel een juiste schakelaar??

Waaruit komt de schakelaar??

anders even meten met een kabeltester of multimeter

dan kan je zien welke wat doet.

dan kan ik wel uitzoeken welke waarvoor is..

koppelings schakelaar zou via de neutraal schakelaar van de automaat moeten gaan..

optie is om de koppelings schakelaar draad direct via Contact + te laten lopen.

Willem

origineel gepost door sjouke

meestal niet peter ... die bij de kolom heeft een eigen klippie waar die aan vast zit als die niet wordt gebruikt dus ik denk toch echt dat hunters B2 veccie niet is voorbereidt (wat opzich niet vreemd is voor een B2)

Mijn B2 was wel voorbereid ( was een diesel ) maar het draadje was omgevouwen en het stekkertje zat ingetaped bijna onder het dashboard zelf. Maargoed.... Het hoeft natuurlijk niet... maar 't is zo zonde als ie er wel ligt en niet opgemerkt wordt!! :thumbup

Volgens TIS gaat PIN 61 van de ECU naar de Transmissie control unit.

maar die gaat wel via een connector die X8 Instrument Panel & Automatic Transmission wordt genoemd.

Zou dat de schakelaar kunnen zijn onder de automaat pook?

Terug
Naar boven