• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruise control x16xel type 2, update uitgelezen!

@ Sjouke: Indien alles is voorbekabeld in de auto, en je bouwt m in, is ie gewoon met de op-com uit te lezen, net als bij mijn Vectra.

Alleen kan je bij deze Stand Alone Cruise control alleen Waarden en werking schakelaars Controleren als je ook de juiste minimale snelheid van 30km/u rijdt. (geld ook voor degene die er origineel in zitten).

In indien je zelf de inbouw doet, zal je inderdaad ook de draad voor het uitlezen erbij moeten leggen wil je m kunnen uitlezen met de Tech of Op-Com

@ Erwin:

Ik ben van mening dat een of meerdere schakelaars niet juist werkt..

Ik heb al vaker dan eens deze Cruise Controls ingebouwd, en eigenlijk nooit deze problemen gehad.

Als je in de Cruise motor kan komen met de Op-Com ligt het niet aan de Servo, maar aan een signaal van buitenaf

Willem

@ Sjouke: Indien alles is voorbekabeld in de auto, en je bouwt m in, is ie gewoon met de op-com uit te lezen, net als bij mijn Vectra.

Alleen kan je bij deze Stand Alone Cruise control alleen Waarden en werking schakelaars Controleren als je ook de juiste minimale snelheid van 30km/u rijdt. (geld ook voor degene die er origineel in zitten).

In indien je zelf de inbouw doet, zal je inderdaad ook de draad voor het uitlezen erbij moeten leggen wil je m kunnen uitlezen met de Tech of Op-Com

@ Erwin:

Ik heb al vaker dan eens deze Cruise Controls ingebouwd, en eigenlijk nooit deze problemen gehad.

Als je in de Cruise motor kan komen met de Op-Com ligt het niet aan de Servo, maar aan een signaal van buitenaf

Willem

@wim-v6 wrote:Eerst een keer remmen, ook voor de vectra-B (Astra-G / Omega-B)

Willem

Bij mijn vectra doet de cc het wel zonder eerst de rem in te drukken.

okeej bij bijde systemen niet in mijn geval..

bij de vectra trap ik zowiezo de rem als eerste even aan, om de Check weg te toveren op het scherm..

Willem

@wim-v6 wrote:Eerst een keer remmen, ook voor de vectra-B (Astra-G / Omega-B)

Willem

Bij mijn vectra doet de cc het wel zonder eerst de rem in te drukken.

okeej bij bijde systemen niet in mijn geval..

bij de vectra trap ik zowiezo de rem als eerste even aan, om de Check weg te toveren op het scherm..

Willem

Ik denk dat degene waarbij het check remlight gedoe er niet opzit, deze ook niet hoeven remmen voordat de cruise controll werkt. All lijkt me het wel logischer om dit wel te moeten doen ivb met veiligheid.

Ik denk dat degene waarbij het check remlight gedoe er niet opzit, deze ook niet hoeven remmen voordat de cruise controll werkt. All lijkt me het wel logischer om dit wel te moeten doen ivb met veiligheid.

gisteren een extra massa kabels gelegd, en de auto een tijdje laten lopen, omdat ik vaak kleine stukjes rij, vandaag deed ie het perfect, zou de accu te leeg zijn geweest? kan dat? zit gewoon een standaard velba accu in.

@ Erwin:

Willem

ik dacht ook zoiets maar als je de cruise aangaat kan ik met alle schakelaars, stuurhendel, koppeling en rem alles aan en of uit zetten.

Erwin

nadat er een paar( lees 6) extra massa kabels zijn bij gekomen, werkt het systeem tot nu toe weer zo als het hoort....

Erwin

gisteren een extra massa kabels gelegd, en de auto een tijdje laten lopen, omdat ik vaak kleine stukjes rij, vandaag deed ie het perfect, zou de accu te leeg zijn geweest? kan dat? zit gewoon een standaard velba accu in.

@ Erwin:

Willem

ik dacht ook zoiets maar als je de cruise aangaat kan ik met alle schakelaars, stuurhendel, koppeling en rem alles aan en of uit zetten.

Erwin

nadat er een paar( lees 6) extra massa kabels zijn bij gekomen, werkt het systeem tot nu toe weer zo als het hoort....

Erwin

Bij het plaatsen van mijn set heb ik gezien dat de 4 polige remschakelaar net een mm korter was dan de tweepolige die erin zat.

Het remlicht ging enkel uit wanneer ik de rem met een schok losliet.

Ik heb op het plaatje van de pedaal nu een stukje plastic aangebracht zodat de schakelaar wel wordt ingedrukt wanneer ik de rem zacht loslaat.

Misschien is het zoiets dat je probleem is? Ff in een oneffenheid/putje ofzo rijden en de schok zorgt er een fractie voor dat de remschakelaar volledig uitveert en dus de CC afslaat? (of gelijkaardig met de koppelingsschakelaar).

Misschien al vergezocht, maar bij mij scheelde het ook maar een haartje tussen uitgaan en blijven branden.

ik heb allebei de schakelaars nieuwe gekocht, maar zal ook hier nog een keer overheen kijken, bedankt voor de tip.

Erwin

Bij het plaatsen van mijn set heb ik gezien dat de 4 polige remschakelaar net een mm korter was dan de tweepolige die erin zat.

Het remlicht ging enkel uit wanneer ik de rem met een schok losliet.

Ik heb op het plaatje van de pedaal nu een stukje plastic aangebracht zodat de schakelaar wel wordt ingedrukt wanneer ik de rem zacht loslaat.

Misschien is het zoiets dat je probleem is? Ff in een oneffenheid/putje ofzo rijden en de schok zorgt er een fractie voor dat de remschakelaar volledig uitveert en dus de CC afslaat? (of gelijkaardig met de koppelingsschakelaar).

Misschien al vergezocht, maar bij mij scheelde het ook maar een haartje tussen uitgaan en blijven branden.

Terug
Naar boven