• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruisecontrol astra f deel 2 *WERKT*

Mooi man, goed nieuws ! :D :thumbup

Kan me voorstellen dat je blij bent.

zou ook wel graag werkend willen hebben in me F-je.king:

Wat heb jij voor een Astra (motorisering) dan Oenatje ?

Heb je een electronische teller en BC ?

Ik heb wat problemen, en als btje tegenzit krijg ik dus geen BC ingebouwd. Heb electr. teller.

Misschien kan jij anders x-tje kijken ofzo..

Denk dat ik meeste onderdelen alwel compleet heb.

Ik denk dat Oenatje het signaal achter de teller vandaan haalt Jeroen.

(of bij de TID / MID)

Daar zit de pulse gever bij de Astra met mechanische teller.

Bij ouw gaat dit via de ABS, en deze wil wel ruzie maken met je BC door waarschijnlijk te veel verlies van signaal.

Toch eens kijken voor een signaal versterker.

Mocht hij een Elektrische teller hebben heb je grote kans dat de pulse via een pulsegever op de bak word doorgegeven aan de snelheidsmeter, zoals het bijvoorbeeld bij mijn combo gaat.

Willem

ik heb een 94-er astra gsi c20xe,(tjek avatar) met BC (MID)

dis ontsteking dus met electronische v6 teller.

snelheidssignaal komt vanaf de abs maar ik heb hem achter de teller vandaan, idd had ik hem ook bij de MID kunnen pakken

heb jij ook een MID in je astra jerremy?

zoniet, heb laatst bij de astra van mijn vriendin MID ingebouwt, dat is er makkelijk te doen

Ja, ik heb ook een V6 teller in me Astra met signaal van de ABS, en heb BC.

Maar me BC heeft nu dus geen snelheids signaal, omdat de boel dan op tilt slaat en me ABS in storing schiet. De auto had orgineel geen electrische teller dus, maar met kabel aandrijving, maar heb nu een electrische. (die 260 km/h) loopt.

Maar ik wil graag CC, maar ik denk dat dat niet gaat lukken helaas.

Maar ja is niet anders.

Had Marcel ook al gevraagd op agf hij had over de Schmitt-trigger een signaal versterk systeem isdat, maar kan vrij tricky zijn. Moet zorgvuldig in elkaar gezet worden, en kan je de boel ook mee opblazen. Heb daar niet zoveel zin in eigenlijk en dat risico wil ik ook niet lopen.

Maar ik vind het wel vreemd, dat jij ook een electr. teller hebt va ABS signaal én BC, en CC probleemloos werkend krijgt.

Nou weet ik wel dat er verschil zit in de ABS systemen volgens mij. De eerdere (oudere) versie's hebben meer pinnen in de stekker geloof ik.. Waarschijnlijk dat deze systemen minder gevoelig zijn voor een dergelijke spanningsval wanneer er te veel splitsingen worden gemaakt..

Maar ja, dan maar geen CC. Is ook weer geen werelds probleem.

Maar ja, had de spullen al klaar liggen. :afro

Die BC zit erin, dus die moet gewoon werken, en CC is niet ingebouwd en niet orgineel.

Er zouden 2 type systemen geleverd zijn.

1 met Traction Control

en

1 zonder traction control

van die uitvoering met Traction control is de Stekker geheel anders.

deze heeft een speciale aansluiting voor een Elektrische teller BC en Cruise control.

Zit net even te neuzen in autodata.

De stekker van jouw ABS zonder TCS is 16pins (worden er 12 van gebruikt)

De stekker van ABS met TCS is 24 pins (worden er 16 gebruikt).

Willem

Op de F25 bak (welke in jeroen zijn auto zit) zit geen aansluiting voor een snelheids meter of elektrisch signaal.

Willem

dan signaal van de snelheid bij de teller oppakken blauw rode draad achter de teller of bij TIS / MID

Willem

Ik heb geen ABS...

Ik heb alles al liggen, moet ik dan de optie ''abs'' overslaan?

Gr

Sorry voor het late ophalen van dit bericht.

Terug
Naar boven