• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruisecontrol calibra

Hallo,

Ik heb een cc-unit gekocht alleen weet niet hoe die moet worden aangesloten, de bedrading.

Ik heb wel een schema er bij gekregen alleen kom er niet aan uit.

En hij wordt ingebouwd in een c20xe blok.

Dit is wat ik heb.

gedc0776.jpg

gedc0774.jpg

En in het schema staat van:

stekker

A t/m K de kleuren

cc-unit

A Hendel (grijs)

B hendel (rood)

C hendel (blauw)

D koppelingschakelaar grijs

E massa

F hendel (groen) + contact geschakelde '+' draad

G remlichtschakelaar zwartgele draad

H naar OBO stekker (pin onbekend)

J - automaat tot

K tellerunit blauw-rood

Greetz Jurek

VerduidelijktschemaCruisecontrol-2d.jpg

ik heb de koppelings schakelaardraad bij mijn Combo-B direct op contact+ gezet omdat deze lastig in te bouwen was, rest volgens schema.

Willem

VerduidelijktschemaCruisecontrol-2d.jpg

ik heb de koppelings schakelaardraad bij mijn Combo-B direct op contact+ gezet omdat deze lastig in te bouwen was, rest volgens schema.

Willem

Welke van de 2 contact plussen moet je dan hebben, de constante of degene die tijdens het starten tijdelijk spanning verliest?

Welke van de 2 contact plussen moet je dan hebben, de constante of degene die tijdens het starten tijdelijk spanning verliest?

[rquote=1886439&tid=144124&author=InjectTheVenom]Welke van de 2 contact plussen moet je dan hebben, de constante of degene die tijdens het starten tijdelijk spanning verliest?[/rquote]Geschakelde plus (zwarte draad)

[rquote=1886439&tid=144124&author=InjectTheVenom]Welke van de 2 contact plussen moet je dan hebben, de constante of degene die tijdens het starten tijdelijk spanning verliest?[/rquote]Geschakelde plus (zwarte draad)

Heb het zelfde ook gedemonteerd van een Omega MV6, behalve rempedaalschakelaar .. De Omega moest weg vanwegen controle op de sloperij, kenteken was al afgemeld, maar de auto stond nog bij me thuis

Meende dat er een externe stuur unit nodig was .. zit dit in dat zwarte doosje ? de gaskabeltrek aparaat zeg maar !

Heb het zelfde ook gedemonteerd van een Omega MV6, behalve rempedaalschakelaar .. De Omega moest weg vanwegen controle op de sloperij, kenteken was al afgemeld, maar de auto stond nog bij me thuis

Meende dat er een externe stuur unit nodig was .. zit dit in dat zwarte doosje ? de gaskabeltrek aparaat zeg maar !

je hebt een verkeerde schakelaar. een remschakelaar van astra f, vectra a of calibra moet je hebben, die zijn plug and play. die witte die je hebt niet

Terug
Naar boven