• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruisecontrol inbouwen astra G

hoi

ik heb hier al eens de zoekfunctie gebruikt ivm met het inbouwen van cruisecontrol in een astra g

maar heb hier omtrent toch nog enkele vraagjes

ikzelf rijd met een Astra G coupe z18xe met electronische gasklep

dus als ik een electronische gasklep heb is het gewoon de pinkerhendel door een cruisehendel vervangen ?

als het zo is is de cruisecontrol dan evenzeer instelbaar op verschillende snelheden ?

en heeft er iemand nog zo een cruisecontrol hendel liggen die hij verkoopt ?

tips en weetjes zijn altijd welkom

alvast bedankt

Moet je je stuur kappen eens los pakken als er daar een klein stekkertje zit weg gebonden is die voor bereid.

En is het kwestie van hendel er in.

En dan controleren of je koppelings schakelaar hebt stekker zit in a-stijl weg gebonden.

Dan via op-com of tech 2 progameren en je heb cruise.

Moet je je stuur kappen eens los pakken als er daar een klein stekkertje zit weg gebonden is die voor bereid.

En is het kwestie van hendel er in.

En dan controleren of je koppelings schakelaar hebt stekker zit in a-stijl weg gebonden.

Dan via op-com of tech 2 progameren en je heb cruise.

over de koppelingsschakelaar wist ik dus niks iemand hier meer info over hoe hij eruit ziet of war hij moet komen en of hij miss al voorbereid kan zitten ?

over de koppelingsschakelaar wist ik dus niks iemand hier meer info over hoe hij eruit ziet of war hij moet komen en of hij miss al voorbereid kan zitten ?

moet je onder bij de pedalen kijken, daar zit bij het schanierpunt een bevestigingspunt met een viekant gat erin daar moet de kopp.schakelaar ingedrukt worden/aanwezig zijn.

na het plaatsen moet je deze afstellen door het pedaal terug te drukken/trekken met je voet tot deze tegen zijn aanslag zit dan is hij goedafgesteld.

je moet ook je remschakelaar op het rempedaal controleren deze dient 4 polig te zijn, heb je een 2 polige schakelaar dien deze ook te vervangen en de ontbrekende draden op zoeken in de kabelbundel, deze zit hier ook in getaped

ook al heb je al deze dingen dan is er nog steeds kans dat cc niet gaat werken indien de ecu geen cc affabriek ingeprogrameerd heeft opcom/techII 2 kan alleen vrijgeven niet programmeren

en waarom zou je voor 2de hands hendel gaan je hebt nm 3 type stengels een nieuwe bij de dealer kost 65 euri(cabrio) en de kopp schak. 8,50 euri

moet je onder bij de pedalen kijken, daar zit bij het schanierpunt een bevestigingspunt met een viekant gat erin daar moet de kopp.schakelaar ingedrukt worden/aanwezig zijn.

na het plaatsen moet je deze afstellen door het pedaal terug te drukken/trekken met je voet tot deze tegen zijn aanslag zit dan is hij goedafgesteld.

je moet ook je remschakelaar op het rempedaal controleren deze dient 4 polig te zijn, heb je een 2 polige schakelaar dien deze ook te vervangen en de ontbrekende draden op zoeken in de kabelbundel, deze zit hier ook in getaped

ook al heb je al deze dingen dan is er nog steeds kans dat cc niet gaat werken indien de ecu geen cc affabriek ingeprogrameerd heeft opcom/techII 2 kan alleen vrijgeven niet programmeren

en waarom zou je voor 2de hands hendel gaan je hebt nm 3 type stengels een nieuwe bij de dealer kost 65 euri(cabrio) en de kopp schak. 8,50 euri

howla :) hier heb ik wat aan amaai :) strak ook de remschakelaar controleren dus

maar hier op het forum lieten ze het zo mooi uitschijnen dat je alleen de hendel moest vervangen en dat het dan moest werken :s dusja dacht ik ik begin er maar eens even aan :)

alvast merci miraltje

howla :) hier heb ik wat aan amaai :) strak ook de remschakelaar controleren dus

maar hier op het forum lieten ze het zo mooi uitschijnen dat je alleen de hendel moest vervangen en dat het dan moest werken :s dusja dacht ik ik begin er maar eens even aan :)

alvast merci miraltje

ik ben nog aan het wachte tot het geld overgeschreven is naar nederland voor de cruisecontrol schakelaar en zodra ik die heb ga ik hiermee verder voor het uit te zoeken hoe het juist gaat werken grts

ik ben nog aan het wachte tot het geld overgeschreven is naar nederland voor de cruisecontrol schakelaar en zodra ik die heb ga ik hiermee verder voor het uit te zoeken hoe het juist gaat werken grts

Terug
Naar boven