• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cuppende banden?

moonlight_700

Post weinig
Hee,

ik heb al even gezocht maar kon het niet precies vinden.

Als ik over een stil stukje asfalt rijdt hoor ik mijn linkerachterwiel een apart geluid maken (net alsof er een slag in het wiel zit), contant zoem...zoem.....zoem... hoe sneller ik rijdt hoe sneller het wiel dus ook dat geluid maakt.. bij 120 is het bijna constant.

het wel al gelezen dat de vec last heeft van cuppende achterbanden als de stabilisatie rubbers versleten zijn?

maar mijn achterbanden voelen niet ruw of hobbelig?

het zijn de bridgestone banden die veel lawaai maken.

Van het weekend ga ik een irmscher demper op de vec monteren, dan wil ik gelijk de genoemde rubber goed invetten, heeft iemand hier een duidelijke foto van welke dit zijn?

Alvast bedankt!

origineel gepost door moonlight_700

Hee,

ik heb al even gezocht maar kon het niet precies vinden.

Als ik over een stil stukje asfalt rijdt hoor ik mijn linkerachterwiel een apart geluid maken (net alsof er een slag in het wiel zit), contant zoem...zoem.....zoem... hoe sneller ik rijdt hoe sneller het wiel dus ook dat geluid maakt.. bij 120 is het bijna constant.

het wel al gelezen dat de vec last heeft van cuppende achterbanden als de stabilisatie rubbers versleten zijn?

maar mijn achterbanden voelen niet ruw of hobbelig?

het zijn de bridgestone banden die veel lawaai maken.

Van het weekend ga ik een irmscher demper op de vec monteren, dan wil ik gelijk de genoemde rubber goed invetten, heeft iemand hier een duidelijke foto van welke dit zijn?

Alvast bedankt!

Hallo,

De rubbers zie je zo zitten, hier nog even een afbeelding van de rubbers.

StabistanVectraC.jpg

Groetjes, Joche

Ik had het ook bij de achterbanden van m'n astra h. Ze zouden te lang achter hebben gelegen. Ik had ze toen maar gewisseld met voor, op het begin kreeg ik het gezoem wel voor maar na een km of 2000 was het er weer uit gegaan.

ja...dat dacht ik dus ook dat er een lager kapot is, maar dan moet je het constant horen als je rijd en niet voem...voem...voem :P

de auto klappert achter niet ofzo, dus alleen het lawaai.

achterbanden zijn nog +- 3,5mm voor nog 6mm is het dan wel verstandig om voor banden te leggen met zo weinig profiel in deze tijd?

om nou nieuwe banden te kopen is ook wel zonde aangezien ze nog wel dit jaar mee kunnen.

@ opel for all, ( 6 ) dit zijn de draagarm rubbers?

en de stabilisatie rubbers? waar zitten die?

Volgens mij kan je in dit weer beter meer grip achter hebben dan voor... Voor kan je bijsturen, achter niet.

En nr. 6 op dat plaatje zijn de rubbers van je stabilisatiestang.

@ opel for all, ( 6 ) dit zijn de draagarm rubbers?

en de stabilisatie rubbers? waar zitten die? [/quote]

Hallo,

Zoals Mysek al schreef, dit zijn ze toch echt hoor, nr 6 :) ;)

Dit rubber, zit in nummer 8 geklemd.

Groetjes, Joche

Is er wel een Gts die niet cupt:swear De mijne heeft er ook last van en is ook al uitgelijnd en hielp niks.

Gr. Gts32v6

Mijn GTS heeft er ook last van. Bleek bij uitlijnen wel een beetje veel negatief camber te hebben. Achterbanden hebben nog best veel profiel dus als ik deze nu naar voor verplaats slijten ze dan weer recht af of komt dit niet meer goed?

Jaap

origineel gepost door Gts32v6

Is er wel een Gts die niet cupt:swear De mijne heeft er ook last van en is ook al uitgelijnd en hielp niks.

Gr. Gts32v6

Er bestaat geen auto die niet cupt.

Ja, de mijne maar dat komt om dat ik ze iedere 5000 km van voor naar achter gooi. (handig als je bij een banden zaak werkt :P)

En de auto bij elke winter/zomer wissel de uitlijning controleer.

Ligt ook veel aan het merk en type band wat er onder ligt.

Michelin's gehad (type weet ik niet meer) en geen last gehad,Pirelli P7 's gingen vrij snel cuppen,met Uniroyal Rallye 550 nergens last van gehad.

En tja,een goede uitlijning is altijd aan te raden:thumbup

gr

Danny

De Vectra-C is een Echte Michelin auto..

Deze banden blijven vaak het stilst onder de vectra..

keuze voor Premacy's of pilot sport is een goede keuze.

Wel prijzig overigens..

Willem

Probeer eens continental premiumcontact 2

Ik had met mijn mondeo ook last van cuppende achterbanden (michelin). na ze vervangen te hebben door deze conti's heb ik er 110.000 km mee gereden (welliswaar achter) zonder cuppen.

Als de pirelli's op zijn gaan er weer conti's onder.

van Conti Premium contact weet ik dat ze op mijn Vectra-B in tegenstelling tot Diverse stes michelin vlotjes herrie gaan maken ivm Cuppen...

en als je een beetje votter als normaal een bocht door stuurt gaan ze janken haha.....

was blij dat ze op waren..

en zo heeft iedereen andere ervaringen met banden, en reageert IEDERE auto anders op bepaalde banden merken en types, wat op een een ford goed werkt kan een drama zijn op een Opel of andersom..

Willem

origineel gepost door wim-v6

en zo heeft iedereen andere ervaringen met banden, en reageert IEDERE auto anders op bepaalde banden merken en types, wat op een een ford goed werkt kan een drama zijn op een Opel of andersom..

Willem

Daar heb je dan ook weer gelijk in. Daar had ik nog niet zo bij stil gestaan

Met de opc wielen 18inch met dunlop veel last van cuppen,de laatste maanden nu met gts wielen 17inch en michelin pilot sport en bevalt super:thumbup

Gr. Gts32v6

De Vectra-C is zoals eerder geschreven echt een Michelin auto!! dat lees je vaker in ieder geval..

Willem

Terug
Naar boven