• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CV probleem Astra(probleem verholpen)

Ik zal Juffer eens een pm sturen.

Hoe vaak komt het voor dat ze een SC in een sloop auto achter laten. Niet vaak denk ik.

Nou ik denk dat bij de meeste sloop bedrijven wel de SC aanwezig is omdat de Astra H nog een aardig jonge auto is en alles netjes bij gehouden wordt en de SC gewoon belangrijk is op eventuele onderdelen van die auto te kunnen verkopen.

Er zijn een heleboel verschillende type REC's.

Een REC stuurt enorm veel aan, dat varieert van je achterlichten tot aan je stoelverwarming en ramen.

Afhankelijk van wat er aangestuurd moet worden zul je de REC moeten zien te vinden.

Een REC met kenmerk HP is overigens voor een station / Zafira, een REC met een kenmerk HT ook.

Volgens mij hoef je een REC niet aan te melden en is het genoeg om het VIN (chassisnummer) opnieuw in te geven. Wel heb je de Safety code nodig van het voertuig waarin deze heeft gezeten.

Je zou Maikel Vrijhoeven in Heesbeen eens kunnen benaderen, als iemand Astra H onderdelen heeft en weet hoe het werkt is hij het wel.

Ik heb nog een uitgeleerde REC liggen met de code HT van een GTC.

PM me maar als je er interresse in hebt.

Evt kan ik dan eerst jou REC uitlezen voor de funties en dan naar de Opel dealer gaan waar mijn REC destijds ook gewisseld is en hem daar dan laten programmeren.

Ook een niet uitgeleerde REC kan je zonder problemen programeren in je astra.

Alleen moet je wel een paar keer de code van de andere astra gebruiken.

Als je een nieuwe REC inleerd moet je alle funties opnieuw nalopen.

Zowel in de low-speed canbus als high-speed canbus & de variant programming.

En inderdaad moet je er zeker van zijn dat je de goede Code erbij hebt anders gaat het niet werken.

Gr

Stefan.

Dus een andere REC bv HT past in plaats van de HH en heb ik de Securitycode en VIN nodig van de andere auto.

Een opcom is voor deze werkzaamheden niet voldoende heb ik de Tech2 app van de dealer nodig.

@ Stefan ik heb je een PM gestuurd heb je die inmiidels gelezen?

@ Juffer1 Maikel heesbeen is niet te bereiken diverse malen geprobeerd.

Stefan en andere bedankt voor alle info`s en reakties,

probleem is verholpen.

Opnieuw laten programeren door Simaan met de Tech2.

Deuren sluiten ramen sluien ook in comfortzone ofzo. en de kofferbak sluit.

was ik bijna honderden eruos lichter als ik de advies van de dealer zou opvolgen.

Die gasten weten niet hoe om te gaan met de opcom.

zit er aan te denken om me geld terug te vragen.

Terug
Naar boven