• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!

hey dan weet ik jou ook wel te wonen, paar jaar geleden racede ik elke morgen bij je langs het huis met mijn verlaagde corsa A, als ik tijd heb kom ik wel een keer buurten:thumbup

je komt ma langs. wil ook nog wel een keer bij jou kadett kijken. vooral die rolkooi ben ik wel benieuwd na.

en alles wat verder bij dhz staat, ik had begrepen dat daar jou kadett staat.

origineel gepost door Christian-tsx

origineel gepost door louwe 16 klepper

ik zou in geval van verbreed

staal minimaal 15" nemen anders

is het helemaal lastig met bredere banden;)

mooi setje revolutions 5 spaaks zou anders ook niet verkeerd staan

maar wielen kunnen altijd nog

anderen onder;)

wordt 13'' zo moeilijk kwa banden?

en heb je een voorbeeld van die revolutions?

ze moeten wel aardig breed zijn, aangezien de uitbouwset een centimeter of 10 á 15 breed wordt. een paar spoorverbreders kan ook altijd nog.

Revolutions: :wub

manta2.jpg

had ze al even opgezocht, staat inderdaad erg mooi, heeft wel iets van de originele 400 velgen weg.

staat wel mooier dan verbreed staal.

nog tijd genoeg om er over te denken, ik zoek in ieder geval een setje opknappers, aangezien ze toch wit gespoten worden. zonde om een mooi (duur) setje te kopen met gepolijste randen etc.

ja ik weet ook niet wat de rdw ervan vind.

nu ziet het er nog heel hoekeriger uit, maar aan de bovenkant is de koker nog los.

hier zit bij een ascona een bredere strip overheen, dat doe ik ook bij deze kokers.

deze kan ik wel wat vloeiender laten lopen, zodat het lijkt als een originele asconabalk, hier is over nagedacht. ik neem ruim de tijd om alles netjes af te werken, wacht maar af:D

het was onmogelijk werk om de hele voorkant van een manta te gebruiken.

manta's en kadetten zijn gewoon té verschillend. een stuk bodemplaat gaat nog maar de voorkant niet. heb ze beide naast elkaar gehad.

ga ebay in de gaten houden.

vanavond de andere balk eruit gehaald, en heb kuipstoelen gekocht.

het eerste deel van de andere balk zit er alweer in, en morgen het andere deel, hier moet eerst even weer wat voor gezet worden.

de nieuwe schijven, groter en dikker dan rekord schijven:

Foto-XG6TKOER.jpg

deze komt uit de manta, en wordt in de kadett gelast:

Foto-EDY7K64W.jpg

de stoelen, ze lijken erg smerig en versleten, maar dat komt door de camera, ze zijn als nieuw en mooi zwart.

Foto-MLAPKNMI.jpg

tijdelijke versteviging weer verwijderd en aan de andere kant geplaatst:

Foto-FRFCIK6S.jpg

Netjes man!

:thumbup

Ben echt benieuwd hoe hij eruit komt te zien.. Maar als ik dit al zie weet ik zkr dat dat helemaal goedkomt

voor tips en advies zou het mooi zijn, maar ik denk dat het ook verkeerd kan uitpakken.

de bedoeling is dat bijv. de chassisbalken van de bovenkant precies hetzelfde lijken als van een ascona. daar zit namelijk ook gewoon een brede strip overheen gelast.

als ze langs komen zien ze alles wat je aanpast, volgens mij kun je beter geen slapende honden wakker maken.

ik heb de RDW gemailt, en precies gezegd wat de bedoeling is:

- auto is een d kadett

- komen assen onder van een B manta/ascona

- komt een 2.4L moter in van een omega

en dit vonden zij onder een 'normale' motorombouw vallen.

dit heb ik zwart op wit staan, dus die kan ik er altijd bij houden.

even weer de updates, gister een heel eind opgeschoten, was gistermorgen alleen dus de hele wielkast kaal gemaakt. kameraad moest werken.

gistermiddag kwam ie met de 2e chassisbalk die gezet was, dus direct ingelast.

toen een uurtje aan het meten geweest voor de gaten t.b.v. vooras.

en voor de avond zat de vooras erin.:thumbup

gisteravond heb ik de ene wielkast weer dicht gelast en mn kameraad de steunen voor de stabilisatie stangen gelast. dit zijn originele steunen van een manta.

Hier de foto's:

begin van de dag:

Foto-88GJQBBI.jpg

hier de 2e balk inlassen:

Foto-SBD7TGZ6.jpg

Foto-TTBVI66M.jpg

as passen en nameten:

Foto-HMJ8QZNS.jpg

Foto-7KLOFHZZ.jpg

steunen voor de stabilisatie stangen:

Foto-W3QOUDKJ.jpg

Foto-VUI68PZ7.jpg

wielkast weer dichtgelast:

Foto-OQQVVVVO.jpg

Foto-C8JFQF4D.jpg

even passen:

Foto-AFSRRCBV.jpg

en hier moet de motor inkomen:

Foto-PQGHEBYR.jpg

volgende week de andere wielkast klaar maken, en 2 kokerbalken onder de auto doormaken zoals een ascona dat ook heeft.

hier worden dan de achterste draagarmen op bevestigd.

Terug
Naar boven