• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

Ben de oude kadett aan het slopen nu... volgende week gaat hij mee met het oud ijzer..

paar foto's van vandaag, Wessaa was der ook om te helpen :thumbup

IMAG0094.jpg

IMAG0093.jpg

origineel gepost door city77

ding zo slecht dan ?

Jep een paar pagina's terug staan foto's van de draagarmophanging, deze was helemaal verrot en is rondom afgescheurd. Verder was het front verrot en de keienvanger bestond uit staalplamuur. Ik vond het een gruwelijk ruig ding maar door de draagarmophanging kon er niet meer mee gereden worden.

origineel gepost door custom

Ziet er goed uit Glenn, uit mekaar trekken dat ding :D

Haha jah, gaat me toch wel een beetje aan het hart hoor, mooie tijden gehad met deze auto :)

Loopt de motor btw al weer ? ^^

nope, moet nog wat dingen aanpassen,

Ok zoals ?? of kom je er wel uit ? Het electrische nu wel voor mekaar al ?

benzinepomp opnieuw aansluiten met leidingen, oliekoeler afhangen, nieuwe accu zoeken deze heeft maar 9v. meer in zich ;) electrische is allemaal gesoldeerd, en volgens mij nog goed ook ;) alleen de geschakelde + zit niet goed, want die draad is bij mij anders dan bi de jouwe. ik heb een aparte Gesch. + getrokken.

benzinepomp opnieuw aansluiten met leidingen, oliekoeler afhangen, nieuwe accu zoeken deze heeft maar 9v. meer in zich ;) electrische is allemaal gesoldeerd, en volgens mij nog goed ook ;) alleen de geschakelde + zit niet goed, want die draad is bij mij anders dan bi de jouwe. ik heb een aparte Gesch. + getrokken.

kijk de afwerkingen allemaal, gaat mooi zo !

Ook goed dat je een nieuwe geschakelde plus hebt getrokken, weet je tenminste zeker dat er een plus op de draad staat.

Er is ook weer een update voor mijn motorombouw ! ik heb een complete Dis ontsteking gevonden voor men Coscast Dis kop en ga ik morgen ophalen ! best blij mee opzich

Realxxed man, komt er ook weer schot in de zaak.. Wanneer moet ie de weg weer op, of denk je nog niet op die termijn..?

Realxxed man, komt er ook weer schot in de zaak.. Wanneer moet ie de weg weer op, of denk je nog niet op die termijn..?

Jah ben er best wel blij mee omdat dat spul nogal moeilijk te vinden is. Verder denk ik nog niet echt aan een bepaalde tijd dat hij klaar moet zijn, lekker rustig aan doen :P Moet nog wat delen van de motor spuiten wat delen laten glasparelstralen dan de motor verder opbouwen. Maar dat ik die ontsteking ga ophalen is idd al een beste schot in de zaak !

komt helemaal goed zo te zien.!

Ik heb ook nog een set velgen die gestraald en gespoten moet worden... maarja..

komt helemaal goed zo te zien.!

Ik heb ook nog een set velgen die gestraald en gespoten moet worden... maarja..

uiteraard king: maare wat voorn velgen gaat het om, zit er poedercoating op nu en welke kleur moeten ze worden ??

Setje calibra putdeksels.... kleur, of wit of zwart of zilver... weet het nog niet...

Ik denk dat wit het mooist is.

Setje calibra putdeksels.... kleur, of wit of zwart of zilver... weet het nog niet...

Ik denk dat wit het mooist is.

ok mooi spul :P Wit (L) haha :P maare waar komen ze onder dan ?

ff een klein updatje wat betreft het slopen van de D kadett, hij is vandaag door de buurman van men broer opgehaald voor het oud ijzer en staat nu daar... volgende week ff de laatste dingen eraf halen.

IMAG0105.jpg

Auto met de buurman van men broer :jerry

IMAG0104.jpg

Achter de Merc

IMAG0112.jpg

IMAG0114.jpg

Kleppendeksel, distributie afdekkap en de ''L'' gespoten, de letters op de L zijn niet helemaal strak omdat ik niet zown vaste hand heb haha :P zit wel mooi onder de blanke lak allemaal.

Die blauw is de kleur van de auto A 243 en het wit is dezelfde van men velgen ReinweiB, ral 9010

Heej Glenn,

Ziet er goed uit.! en afscheid genomen van de oude D zie ik..

de Calibra putdeksels komen onder de Corsa B.

vrijdag ga ik de ganse dag aan de D verder met een kennis, dus hoepnlijk issie dan af :D

Ik zat eens met Jimmy ( custom ) via mail te praten over een uitlaat onder een D kadett met 2 liter motor.

Nou kwamen we op een GTE uitlaat uit ( voor een Kadett D GTE 18i.. ) deze is 52mm diameter. De originele pijp van een C20XE is 54mm... maakt het uit als je dan met een 52mm pijp gaat rijden ?? Ik zit namelijk anders te denken aan een Golf 2 diesel midden demper, deze is wel 54mm... ik weet alleen niet of een diesel demper net zoveel dempt als een demper van een benzine motor ?

die 2 mm is bijna niet te merken gok ik zo.

en in apeldoorn doen ze niet meer zo moeilijk om een beetje kabaal :jerry

van de week op de kayersdijk was controle, ben 4x langs gereden om te kijken of ze me van de weg gingen plukken..

1ste x gewoon normaal rijden.

2e x rijden met alleen m`n angel eyes aan in het donker

3e x rijden met alles aan , reed op dat stukje 70 en keihard de muziek aan.

4e x rijden, de straat er tegenover met een noodgang uit komen zeilen..

en nog niet aanhouden he hahaahha knooiers:jerry:jerry:jerry

wesley wesley toch, wegpiraat :P nee maar het gaat me niet zo zeer om de politie maar meer omdat ik met 120 op de snelweg niet knetter gek wil worden van de herrie :P

Terug
Naar boven