• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

Glenn,

Ik ben aan het zoeken en de gte einddemper diameter is 49... de middendemer van deze zou 45 zijn... hetzelfde als van de 1.6

Dat is dus eigenlijk te krapjes.. nu zit ik te denken om uitlaatbuis te kopen van 57mm en zelf op maat te maken (vriend van me kan dat)...

origineel gepost door custom

Glenn,

Ik ben aan het zoeken en de gte einddemper diameter is 49... de middendemer van deze zou 45 zijn... hetzelfde als van de 1.6

Dat is dus eigenlijk te krapjes.. nu zit ik te denken om uitlaatbuis te kopen van 57mm en zelf op maat te maken (vriend van me kan dat)...

haha jah 220 op de autobahn :P..

Maar die uitlaat, wat ik doe is een einddemper van een E kadett gsi ( originele ) middendemper van een golf 2 diesel of iets anders, net een beetje wat ik in het magazijn van de automatrialenzaak tegen kom en dan de rest maken van c20xe uitlaat selen van men ouwe E kadett.. Kga dus ook zelf wat eronder maken.

verder maak ik het wel demontabel met flenzen zodat ik evetueel bij teveel herrie nog een middendemper kan plaatsen ( als er ruimte voor is ) ben er nog niet overuit of ik de katylisator plaats.. zou dit nodig zijn bij het omkeuren ?

Denk het wel... je zit dan natuurlijk ook met je emissie eisen, en ik zou het voor omkeuren zo origineel mogelijk maken.

Ik ga eerst zo een 1.6 middendemper kopen en daarna 1tje op maat maken, kan ik vast rijden :D

lekte die SEH trouwens KVS bij jou... bij mij bleef tie maar lekken, na lang zoeken gister gevonden bij de slang onder d edynamo, die op het blok zit... dus die heb ik vernieuwd en vast gedraaid..en hij lekt neit meer nu.. (vanmorgen neit iig)

uitlaat geluid is voor mij geen probleem,. hier maakt niemand daar ene probleem van :D

lekte die SEH trouwens KVS bij jou... bij mij bleef tie maar lekken, na lang zoeken gister gevonden bij de slang onder d edynamo, die op het blok zit... dus die heb ik vernieuwd en vast gedraaid..en hij lekt neit meer nu.. (vanmorgen neit iig)

uitlaat geluid is voor mij geen probleem,. hier maakt niemand daar ene probleem van :D

met die emissie eisen zullen ze dan kijken naar wat de auto mag hebben of naar wat de motor mag hebben ?

Hij lekte bij mij trouwens alleen bij de radiateur niet bij het blok zelf, misschien door het demonteren uit de auto en het vervoeren en inbouwen enzo ?

Ja zou kunnen, maar na lang zoeken heb ik het gevonden.. uitlaat is ook besteld..

als jij hem laat keuren met dit blok erin, dus op kenteken.. zou het even bij dhz twente navragen.

Ja zou kunnen, maar na lang zoeken heb ik het gevonden.. uitlaat is ook besteld..

als jij hem laat keuren met dit blok erin, dus op kenteken.. zou het even bij dhz twente navragen.

Goeie zaak, uitlaat ff derop dus en gaan ! :P

Mja of het keuren echt doorgaat moet ik tzt maar kijken, had gelezen dat per 1 januarie het weer veranderd ging worden met de omkeuring.. en voor 1 januari heb ik em niet klaar.. Dus tjah :P eerst maar eens afwachten wat er gaat veranderen :)

Ja inderdaad.. de mijne blijft voorlopig ook nog even een stille 2 liter.

uitlaat eronder, en wiellagers laten zetten.. dan issie klaar. Alleen de stuurhuis hoes is gescheurd, maar dat laat ik wel vervangen :) Hoop met een weekje of 2/3 te kunnen APKén.

Zo de Kadett maar eens verlaagt met een V-MAXX setje via Pipo..

IMAG0125.jpg

IMAG0128.jpg

Ook de sfi vervanger die ik van Sjoerdie heb gekocht gespoten

IMAG0123.jpg

IMAG0126.jpg

IMAG0127.jpg

toch wel een verschil tussen origineel en -80 haha

ff over het omkeuren:

ze kijken naar de emissie eisen van het jaar wanneer jouw auto gebouwd is...

dus ik met corsa a uit 83 mag gewoon 3.5% stationair hebben...

en jij dus waarschijnlijk ook

ziet er verder wel erg netjes uit van je

origineel gepost door TRPower

ff over het omkeuren:

ze kijken naar de emissie eisen van het jaar wanneer jouw auto gebouwd is...

dus ik met corsa a uit 83 mag gewoon 3.5% stationair hebben...

en jij dus waarschijnlijk ook

ziet er verder wel erg netjes uit van je

ok dat is dan wel ideaal. de emissie is dan altijd goed.. Kan ik trouwens welop kenteken laten zetten dat de motor minder uitstoot heeft? ze gaan hier in apeldoorn namelijk proeven doen met dat oudere auto's meer parkeergeld moeten betalen.. en dat zie ik niet zo zitten :P

Dankje btw ^^

hmm, je kan proberen of je m als u9 ofzo op kenteken zou kunnen krijgen, dan zou je idd minder uitstoot hebben als n carb motor...

ik wil zelf juist dat ik tot 3,5% mag gaan,omdat ik met webers ga rijden.

voor mij is die corsa toch geen daily drive...

hmm, je kan proberen of je m als u9 ofzo op kenteken zou kunnen krijgen, dan zou je idd minder uitstoot hebben als n carb motor...

ik wil zelf juist dat ik tot 3,5% mag gaan,omdat ik met webers ga rijden.

voor mij is die corsa toch geen daily drive...

Dan is het idd idealer als je tot 3,5% mag idd. Echter als ik em als U9 op kenteken krijg dan moet ik natuurlijk ook de kat eronder hebben bij de apk :') Word dus wel de kat elk jaar eronder monteren en na de apk weer deronder uit.. Mja als ik daarmee onder het idioote idee dat oudere auto's meer parkeergeld moeten betalen uitkom vind ik het prima.

idd mocht je m als u9 op kenteken krijgen is een cat een must bij de apk...

maar: je zegt dat ze oudere auto's meer laten betalen, zou dat dan ook niet gelden voor jou,ookal zit er een schonere motor in??

idd mocht je m als u9 op kenteken krijgen is een cat een must bij de apk...

maar: je zegt dat ze oudere auto's meer laten betalen, zou dat dan ook niet gelden voor jou,ookal zit er een schonere motor in??

Hmhm inprincipe wel maar ik wil proberen dat als er een schonere motor in zit ik ook voor het normale tarief ga. Het is een mileukwestie waarom oudere ( milieu onvriendelijke ) auto's meer moeten betalen. Ik vind het onzin.. net alsof iedereen een nieuwe auto kan betalen. En een subsidie zit er ook niet in, als ik er geld voor krijg wil ik best dagelijks een prius oid rijden :jerry

hier bij mij in leiden kost het betalen zoiezo teveel, of je moet vergunninghouder zijn

als ik de stad in wil pak ik wel de brommer...

snellen en goedkoper, mja kan dan niet zoveel meenemen

hier bij mij in leiden kost het betalen zoiezo teveel, of je moet vergunninghouder zijn

als ik de stad in wil pak ik wel de brommer...

snellen en goedkoper, mja kan dan niet zoveel meenemen

Leiden zal idd wel duur zijn, Apeldoorn vind ik wel meevallen kwa prijs maar ik wil me niet laten discrimineren omdat ik graag een oldtimer rijd. En als het niks extra kost om het op kenteken te laten zetten dan zou het mooi zijn. als het in de papieren gaat lopen dan laat ik het ook wel voor wat het is. Maargoed vind de manieren om oldtimers naar de sloop toe te werken een beetje te idioot voor woorden. Gaat veel te veel moois verloren dan.

Na een tijdje zoeken heb ik eindelijk een eigen sleutelplek, het betreft een garagebox met een smeerput, verwarming en stroom ( ook krachtstroom ) Hier komt de E kadett van me te staan nadat de D kadett er omgebouwd is naar C20XE..

paar fototjes

IMAG0132.jpg

IMAG0136.jpg

IMAG0134.jpg

origineel gepost door Steven_stepje

Is dat trappetje VCA verantwoord?:jerry

Net hokkiej hoor, kun je mooi je ding doen!:thumbup

Dat zal wel niet haha :P zit wel aan de muur vast gebout :P

Maare dankje ! Kan ik kwa sleutelwerk eindelijk lekker warm binnen zitten :) Plaatwerk blijf ik gewoon op men werk doen :)

Terug
Naar boven