• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

hey,als je slim bent zet je tussen de tank en de pomp een 12mm benzinefilter tussen!

heb een paar jaar geleden ook zo een aansluiting gemaakt om dat ik geen gte tank had,toen liep om de paar dagen de pomp kapot (vast).

orgineel zit er een filter in de tank voor de aansluiting,die de benzine filtert voor hij door de pomp gaat.

is maar een tip,mij heeft het veel pompen gekost voor ik er achter kwam.

origineel gepost door thomas-opel83

hey,als je slim bent zet je tussen de tank en de pomp een 12mm benzinefilter tussen!

heb een paar jaar geleden ook zo een aansluiting gemaakt om dat ik geen gte tank had,toen liep om de paar dagen de pomp kapot (vast).

orgineel zit er een filter in de tank voor de aansluiting,die de benzine filtert voor hij door de pomp gaat.

is maar een tip,mij heeft het veel pompen gekost voor ik er achter kwam.

Dat is opzich wel een goeie, in men D kadett 20SEH heb ik alleen ook nooit een filter tussen de tank en de pomp gehad, is altijd goed gegaan. Maar nu ik er zo over nadenk komt ie er denk ik wel tussen. Geeft dat geen problemen omdat de pomp zuigt ? Dat ie het filter kapot zuigt oid ?

bij mij heeft het altijd goed gewerkt,was van een of andere vw,audi die filter.

Ok ik zal eens bij de automatrialenzaak vragen of ze iets voor me hebben :) Thnx! goeie tips zijn altijd welkom :P

bij autosport matrialen zaken hebben ze ze ook.

kijk bijvoorbeeld eens bij biesheuvel autosport op de site,prima service ook daar!

Jah idd, maar dan zit je ook gelijk weer aan verzendkosten vast :jerry Ik moet sowieso nog bij de automatrialenzaak zijn volgende week dus dan haal ik gelijk ff zo'n filter :)

vandaag even het kadettje deels gesloopt :jerry motorblokje vlink kaal gemaakt, aanbouwdelen er af, kachel motor etc er af. orginele alarm er af, zijschermen bumper knipperlichten alles er af, en ook nog even b100 gespeeld hahahah :jerry foto`s post glenn wel king:

origineel gepost door wessaa

vandaag even het kadettje deels gesloopt :jerry motorblokje vlink kaal gemaakt, aanbouwdelen er af, kachel motor etc er af. orginele alarm er af, zijschermen bumper knipperlichten alles er af, en ook nog even b100 gespeeld hahahah :jerry foto`s post glenn wel king:

jep jep we zijn begonnen met slopen, eeeh ik bedoel demonteren...

Hier een paar foto's

IMAG0153.jpg

Zo staat ie er nu bij, morgen sleep ik hem naar men werk.

IMAG0154.jpg

De kop eraf gehaald zodat ik een beetje ruimte heb om te lassen.. uitlaat gaat er ook nog onderuit maar dat doe ik ff op men werk..

IMAG0155.jpg

mooi thuis aan het beunen, nog niet in de garagebox omdat men werk +- 1,5km van men huis is en van de garagebox wel wat verder :P

IMAG0156.jpg

B-100 aka Wessaa was er ook. De antenne vond ie wel heel intressant. Hij had zo ongeveer ontvangst tot en met de Baron die op een schip zat aan de middelandse zee :') Wessaa had ook aaaaaaltijd pech dat het hier niet zulk mooi weer was :')

Had ook nog een remleidingfelssetje gekocht

IMAG0149.jpg

De achteras alvast voorzien van nieuwe remleiding. Onder de auto word ook alles vernieuwd.

IMAG0150.jpg

Van midlock, werkt prima ! :)

origineel gepost door custom

Mooie as man.! Ziet er weer goed uit.

dankje !

Kadett staat onderant sinds maandag op men werk. Gister en eergister avond mooi bezig geweest. Zit toch wel iets meer werk ik dan ik dacht. kan vanavond ook niks doen omdat er niemand op de zaak is.. Maar morgen ga ik er weer tegen an :P

Wie weet trouwens waar ik koperen 8mm leiding kan krijgen voor de aanvoer en retour van de brandstof. Heb Lenssen Motorsport gevonden maar 9 euro per meter vind ik te gek, heb zeker een metertje of 8 a 8,5 nodig.

waar om beslist koper ?

rubber of plastic (als orgineel)kan toch ook

blijft een leerzaam topic trouwens

voor een aspirant D rijder

grtz

origineel gepost door mrp-tech2

waar om beslist koper ?

grtz

metaal/koper is origineel onder een e kadett gsi :P

komt druk op te staan hea :) slang kan ook wel maar dat vind ik niet zo netjes onder de auto + dat hetbsneller lek kan raken dan koper.

Ben trouwens blij dat je het een leerzaam topicvind. dat was namelijk ook een beetje de bedoeling dat het voor andere makkelijker word en niet 2 keer het wiel hoeven uit te vinden :P

origineel gepost door GlennGSI

waar om beslist koper ?

grtz

komt druk op te staan hea :) slang kan ook wel maar dat vind ik niet zo netjes onder de auto + dat hetbsneller lek kan raken dan koper.

Ben trouwens blij dat je het een leerzaam topicvind. dat was namelijk ook een beetje de bedoeling dat het voor andere makkelijker word en niet 2 keer het wiel hoeven uit te vinden :P

jij hebt toch ook niet het wiel uit gevonden, wel een verbreed stalen wielen feteshisme hahahahahaahah

waar om beslist koper ?

grtz

jij hebt toch ook niet het wiel uit gevonden, wel een verbreed stalen wielen feteshisme hahahahahaahah

haha jah waarom denk je dat men wielen gebroken wit zijn :P

met de kadett zit het trouwens ff tegen. is wel iets meer werk die chassisbalken doorlassen dan ik dacht. en gister heeft het lasapparaat ook de geest gegeven. als het goed is komt vandaag iemand van lorch ff langs om te kijken/fixen

Hopelijk kan ik vanavond nog verder

Ja Glenn... Het zit altijd tegen..

Had je mijn mailtje nog gehad..? Dat deeltje is het enigste wat bij mij nog tegenzit, dan issie klaar. :D

Ja Glenn... Het zit altijd tegen..

Had je mijn mailtje nog gehad..? Dat deeltje is het enigste wat bij mij nog tegenzit, dan issie klaar. :D

haha idd hoe meer je demonteerd hoe meer roest je vaak tegen komt :P maare over die schotels ? ben denk ik vergeten te antwoorden :'). zodra de kadett klaar is op men werk dan gaat ie naar de garagebox en gaan de veerpoten eronder weg. dan mag je ze hebben. maar weet je zeker dat je die van een d kadett nodig hebten niet van een e kadett ?

waar om beslist koper ?

grtz

met de kadett zit het trouwens ff tegen. is wel iets meer werk die chassisbalken doorlassen dan ik dacht. en gister heeft het lasapparaat ook de geest gegeven. als het goed is komt vandaag iemand van lorch ff langs om te kijken/fixen

Hopelijk kan ik vanavond nog verder dat is balor!

als je verder nog hulp nodig hebt dan hoor ik het wel, kan weer redelijk goed lopen dus haha, alleen morgen naar essen lekker in een rolstoel mee :jerry :jerry :jerry :jerry

Glenn, volgens mij zijn die hetzelfde maar dat weet ik dus niet omdat ik die d kadett veerpoten al heb weggegooid :(

Glenn, volgens mij zijn die hetzelfde maar dat weet ik dus niet omdat ik die d kadett veerpoten al heb weggegooid :(

Aah ok op die fiets :P zodra ik het spul eronder uit heb ga ik een fototje maken en dan stuur ik die wel naar jou. Kun je ff kijken of het dezelfde zijn :) Als je eerder andere vind hoor ik het wel :)

Vandaag nogal wat tegenslag gehad :''') !! de spartamet is er mee opgehouden... de gasschuif is afgebroken. Nieuwe is al besteld :P BEn ook bezig met een carburateur opboren naar 11 mm ff kijken of men dellorto sproeiers van men ouwe aerox derin passen en dan eens zien wat ie dan doet :jerry

Ben met de kadett niet verder gegaan, lasapparaat is nog steeds kapot. Krijgen maandag een andere en dan gaat deze voor reparatie weg. Is waarschijnlijk het motortje die voor de draadaanvoer zorgt of storing in het gene wat de stroomaanvoer regelt naar het motortje....

Morgen ook maar es in Essen kijken bij de motorshow. Ik ga met men broer mee met Dutch Blitz Society das een opel club hier uit de buurt..

waar om beslist koper ?

grtz

Hopelijk kan ik vanavond nog verder dat is balor!

als je verder nog hulp nodig hebt dan hoor ik het wel, kan weer redelijk goed lopen dus haha, alleen morgen naar essen lekker in een rolstoel mee :jerry :jerry :jerry :jerry

Zekah :P maare hebben ze je al geholpen deraan dan ??? :o Maar das wel beter voor je denk ik in de rolstoel :P kun je wel een beetje auto rijden dan ??

Terug
Naar boven