• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

Ik vind het ook idd een hele vette kleur :P veel zeggen van jah doe er gewoon een metallic kleur op enzovoort. Maar dat vind ik gewoon weg niet staan op een oude auto. Mooi een uni kleur erop ! en dan ook echt knalgeel, knaloranje, knalblauw, brandweerrood enzovoort :P

Ik heb btw de motor uit de motorbok gehaald en het is de bedoeling om deze morgen naar de garagebox te brengen.

Donderdag is het de bedoeling dat de auto erheen gaat maar het kan ook vrijdag worden. Ligt een beetje aan het feit wanneer men pa tijd heeft om de autoambulance op te halen bij de verhuur.

De motor moet eerst de box in omdat als de auto erin staat ik niet meer met de motor langs de auto komt.. in iedergeval niet heel makkelijk :P

Zo en hij staat in de garagebox ! eindelijk de motor erin bouwen.. Eerst het oude spul er maar eens uittrekken.

Het ging net op de aanhanger ivm hoe laag de kadett is. maja neuswiel helemaal omhoog en dan maar lieren :P ging net dus.

Helaas geen foto's van omdat men telefoon leeg is, klote ding.

Vanavond nog ff niks doen, morgen mooi beginnen.

origineel gepost door 14XE

roest op je motorkap??

haha jah :P ding zit helemaal onder, zitten ook verscheidene deuken in ( van het dicht drukken oid ) Heb de roest wel mooi bij geschilderd :jerry

Maargoed dat is van latere zorg. Motorkapje kun je zo wisselen. net als de deuren. Rechterdeur is namelijk ook iets in mekaar, en de achterklep zit ook een nare deuk in.

Allemaal vervangbare delen :P Zodra de motor erin zit en het rijd allemaal en het kenteken is geregeld ga ik de buitenkant een keer aanpakken.

origineel gepost door custom

Schotels :D

haha jep vanavond ga ik beginnen met alles eruit halen. van de week heb ik ze dus wel los liggen ! :P zal ik ze dan nog ff laten stralen en net als die bumpersteunen zwart maken ?

Als dat kan graag, dan gooi ik hier van de week alles ff los dan kunnen ze ertussen :D en dan ist weer ook weer wat beter, om naar de apk te karren :D

origineel gepost door custom

Als dat kan graag, dan gooi ik hier van de week alles ff los dan kunnen ze ertussen :D en dan ist weer ook weer wat beter, om naar de apk te karren :D

Haha prima ! :P Ik moet men stuurhuis en spoorstangen toch nog ff zwart maken. doe ik die schotels wel ff mee.

IMAG0288.jpg

Motor en bak deruit

IMAG0289.jpg

Stuurhuis ook pleite

IMAG0290.jpg

Het oude spul :)

Vandaag de achteras ff gewisseld.

IMAG0294.jpg

Weg achteras

IMAG0296.jpg

De nieuwe as

IMAG0297.jpg

Dikke skijven !

Morgen ff remslang van een polotje vervangen.. is onderweg lek geraakt :')

Daarna nog ff aan de kadett knooien wssnlijk. Moet eerst ff men stuurhuis klaar hebben voordat ik verder kan..

Haha jah en het blok is ook een beetje meegespoten.. maargoed dat komt er allemaal niet meer in hea :)

@ wesley, Prima ! :P kom maar es ff een keertje kijken weer jah :P

IMAG0301.jpg

Stuurhuis der weer op, hoofdremcilinder ook. Achterremleidingen zitten er nu ook aan. Uiteraard de leidingen helemaal nieuw eronder, ook de Goodridge staalomvlochten leidingen natuurlijk.

Morgen ff het schroefset in orde maken en de fusseekogels wisselen voor nieuwe.

origineel gepost door crazijbertje

goed bezig;)

moet hij nog klaar voor klazinaveen,of red je dat niet?

gr een maffebertje:cool:

Jah dat is eigenlijk wel de bedoeling.. maar ben bang dat ik het niet red. we zien wel :)

Zo weer een update,

binnenschermen in de antisteenslag gesmeert

En natuurlijk nieuwe kogels !

IMAG0302.jpg

[
IMAG0303-1.jpg

Schutbord klaar.

IMAG0304.jpg

Kw set eronder.

De remmerij is nu ook zover klaar. Alleen de remklauwen voor der nog an maar dat komt wel als de motor erin zit. Maandagavond ben ik van plan om de motor erin te leggen.

origineel gepost door robbin16vgte

ziet er weer goed uit goed bezig:thumbup gaat het nog beetje lukken met die grill?

gr robbin

Dankje ! Naar de grill heb ik verder nog niet gekeken. Kdenk dat ik em aankomende week ff meeneem naar men werk. Heb nog meer dingentjes die ik ff moet fixxen, zoals het digidash wat erin komt. Doe ik allemaal ff in 1 keer lijmen en spuiten :)

Terug
Naar boven