• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

Kiek zijn gaan.... jjij doet in je vrije tijd niets anders dan aan de D werken zeker.!

PS. heb je u2u gezien ga het vavavond ff regelen :)

origineel gepost door custom

Kiek zijn gaan.... jjij doet in je vrije tijd niets anders dan aan de D werken zeker.!

PS. heb je u2u gezien ga het vavavond ff regelen :)

Haha klopt en nog af en toe andere auto's en in het weekend beetje feesten hea :jerry het percentage alcohol moet wel een beetje op peil blijven in men bloed :jerry

Zo, de motor hangt !

IMAG0305.jpg

Auto omhoog en motor eronder getilt

IMAG0306.jpg

Deronder

IMAG0307.jpg

Auto laten zakken

IMAG0308-1.jpg

Lekker laag :P

IMAG0309.jpg

Ver laten zakken

IMAG0310.jpg

En de auto weer omhoog met de motor derin

IMAG0311.jpg

Hangt mooi zo :)

Thnx ! :D

Haha jah ging een C20NE niet snel genoeg :P kan ik begrijpen :P Netjes trouwens dat je voor de zekerheid het spul hebt gecontrolleerd aan de binenkant van de ophanging.

De andere kant van de lassen kun je btw via het gat waar je schakelstang doorheen loopt met een bokkepoot mooi voorzien van wat menie/verf. Anders rotten straks de lassen :)

De ombouw zal van de zomer ook wel op het forum te zien zijn toch :D ?

Wel een luxe D kadett is dat ofniet ? gezien de sigaretten aansteker en de mistlamp schakelaars :P

origineel gepost door sw16v

ik moet hier komende zomer ook D kadett ombouwen naar c20xe ben ik bang.... hehe vrouwen! c20ne gaat weer niet snel genoeg :D

Ik wist nog van niks, maar ik vind het prima hoor :wub

Hoppaa over 2 weken proefrit.. :)

Kun je mij je gegevens nog ff sturen heb al mijn u2u's verwijderd en de jouwe dus ook...

origineel gepost door sw16v

én stoelverwarming (iig t knopje haha!)

de binnenkant ( onder de plaat zeg maar..) heb ik helemaal in de menie gezet, toen die plaat er weer op gelast,

en idd van onderaf met bokkepoot er in gekloot... uiteindelijk bus ML gepakt en daar alles dik mee ingespoten. zo ook in de balken van de stoelbevestiging.

buitenkant was allemaal al aangepakt en over gespoten, jammer dat ze de bodem vergeten dan!

of ik topic maak op dit forum weet ik niet, ben er wel een beetje klaar mee hierzo! iedereen weet het toch beter ;)

Aah ok die manier haha :P in dat geval heb ik dat ook allemaal :') heb de 4 schakelaartjes ook liggen :jerry

ML is uiteindelijk het laatste en het enigste waarmee je het geheel helemaal goed kunt beschermen aan de binnenkant. Balken van de stoelbevestiging is een goeie trouwens. Die ga ik bij mij ook maar eens vol blaffen met ml.

Topic is altijd wel leuk vind ik. Van de wijsneuzen niks aantrekken en concentreren op degene die leuk meedenken met het project :P Ik probeer het zo te doen dat andere er misschien ook nog wat aan hebben :)

origineel gepost door custom

Hoppaa over 2 weken proefrit.. :)

Kun je mij je gegevens nog ff sturen heb al mijn u2u's verwijderd en de jouwe dus ook...

Haha jij maakt over een week een proefrit idd :P 2 weken gaat em bij mij niet worden ben ik bang :jerry

u2u btw !

origineel gepost door Trompie

Goed bezig! Kon de constructie het toch houden!? :P

Haha jah nja ik heb een dikke balk gemaakt van hout en die onder de plaat gezet waarmee de put afgedekt word. Motor erop gelegt en toen voor de zekerheid nog even een spanbandje aan die ijzeren pijp gehangen. Dat ie iets onder spanning stond. Beetje gewicht aan de pijp en een beetje gewicht op de plaat :P

Word wel een nette wagen zo he':wors top wagen met een top blok erin:jerry gaat zeker de goede kant op:thumbup:thumbup

groeten nick

Dank jullie ! we gaan lekker door zo :)

vandaag ff de voorremmen in orde gemaakt en de auto op de wielen gezet.

IMAG0312.jpg

Nagenoeg nieuwe geboorde schijven, hebben 3000km meegemaakt en heb ze voor het nette ff af laten draaien. met nieuwe blokken uiteraard en de goodridge remslangen.

IMAG0313.jpg

Deze kant net zo

IMAG0314.jpg

Ziet er vers uit, uiteraard ook nieuwe ontluchtingnippels

IMAG0315.jpg

En de wielen eronder.

Morgen ff niks aan de Kadett doen maar een Altotje de remmen nakijken en achter ff vervangen.

origineel gepost door wessaa

je moet je remslangen inkorten!! :jerry of wil je straks niet meer remmen? :vertag

:') inkorten.. nee man. hoezo dat dan ?dit kun je ook niet inkorten

origineel gepost door folkyc20xe

klap dr nou ff een scherm op, ik wil zien hoe diep ie ligt :P

Netjes Glenn, gaat de goeie kant op!

haha :P hebk al gedaan, alleen geen foto van :jerry Maare hij ligt niet zo heel laag nu. Heb het schroefset ff met een natte vinger omhoog gezet.

Ik heb ook geen haken om het schroefset te verstellen en vast te zetten. Die moet ik nog ff regelen. Ik schroef em ook pas defenitief op hoogte als ik het spul voor de achterzijde binnen heb. Die schroef ik zo dat de wielen niet meer aanlopen bij een goeie bobbel in de weg. Daarna schroef ik em aan de voorkant zo dat de auto recht ligt.

Maar ik zal van het weekend eens kijken of ik een fototje kan maken met een schermpje derop :jerry

recht met t dak of met de dorpel?

op de dorpel loopt mijne recht, maar als je naar de daklijn kijkt lijkt t alsof ie achterover hangt.

origineel gepost door mayhem

recht met t dak of met de dorpel?

op de dorpel loopt mijne recht, maar als je naar de daklijn kijkt lijkt t alsof ie achterover hangt.

Dorpel, dan ff zien of de ruimte tussen het wiel en de wielrand voor en achter gelijk zijn. zo nodig dat nog bijstellen

Terug
Naar boven