• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

origineel gepost door roekenest

mss domme vraag ?.. maar waar dient die knobbel voor dan ? anders ff zoeken naar eentje zonder knobbel?..

grtz roek

ik zou het niet weten. En idd ik moet er 1 hebben zonder dat ding. Maarja waar moet ik die vandaan halen. daarom de vraag of iemand toevallig weet welke ik daarvoor kan pakken.

origineel gepost door Fearless

Metalen aanzuigbuis maken.. zoiets als een Bonrath Powerrorh zoals je ze op de oude golfjes ziet ;)

Hmhm.. maar de moet nog een sensor in hea :P ik heb een Dis blok

Nou kan toch? Gaatje in de buis.:D

Is toch geen moeilijk klusje denk ik :D

Die sensor zit geklemt in die rubberbuis/slang. die krijg ik dan niet fatsoenlijk in een metalenbuis denk ik, En kwil het ook een beetje strak eruit laten zien.

Uitlaat kan je wel monteren met radiateur in de auto.. Kan allemaal op de cm nauwkeurig :D

Gaatje boren in de buis.. Mooi rubbertje erin lijmen en daar de sensor indrukken :)

Staat 10 keer mooier dan zo'n slang.

origineel gepost door Knoxville1

Uitlaat kan je wel monteren met radiateur in de auto.. Kan allemaal op de cm nauwkeurig :D

Gaatje boren in de buis.. Mooi rubbertje erin lijmen en daar de sensor indrukken :)

Ik vind zown slang noujuist mooi origineel ogen :P Ik ga het nog ff aan Renscorsa hier op het forum vragen die heeft een dis blok in zen corsa... misschien dat die wat weet :)

Uitlaat zal dan wel goed komen. Moet echter nog een net spruitstuk op de kop zien te tikken

golf gti slang.. en laat ik die nou net hebben liggen......

spruit moet passen, anders de rad verder naar voren plaatsen.

ik heb een c20xe uit een calibra in m'n corsa A liggen, met t lange type spruitstuk, en dat past ook (heel heel krap).

ik heb trouwens nog 2 c20xe spruitstukken liggen als je er nog 1 zoekt. ik dacht 1x kadett E en 1x calibra.

origineel gepost door mayhem

golf gti slang.. en laat ik die nou net hebben liggen......

spruit moet passen, anders de rad verder naar voren plaatsen.

ik heb een c20xe uit een calibra in m'n corsa A liggen, met t lange type spruitstuk, en dat past ook (heel heel krap).

ik heb trouwens nog 2 c20xe spruitstukken liggen als je er nog 1 zoekt. ik dacht 1x kadett E en 1x calibra.

Dat meeen je niet ! :jerry ik ga je direct ff een u2u sturen over de delen :)

Jahh! zon doorvoerrubber. Die zijn in diverse maten te krijgen.

Mooi gepolijste buis maken.....staat wel wijs.

Jahh! zon doorvoerrubber. Die zijn in diverse maten te krijgen.

Mooi gepolijste buis maken.....staat wel wijs.

Jah dat kan ook. Ik vind echter een originele look wel mooi. Kmoet ook nog ff wat uitvogelen met het luchtfilter. Wil er het liefst een originele box in hebben al zal het eerst wel een openluchtfilter worden.

Mocht je zo'n rubbertje nodig hebben.

Op mijn werk heb ik wel een aantal maten liggen.

Maar als je slang wilt houden zou ik hier zeler voor gaan en idd met originele huis.

Maar als je slang wilt houden zou ik hier zeler voor gaan en idd met originele huis.

-offtopic Nee, ik ben John, niet Paul dans mijn broer :argue :jerry

origineel gepost door Van het Ende Customs

-offtopic Nee, ik ben John, niet Paul dans mijn broer :argue :jerry

haha ik wist het al niet zeker meer :P lijkt een beetje op mekaar hea :jerry

Ik heb al via Rens_corsa gehoord dat een Daewoo Kalos 8v slang zou kunnen passen. En zelf heb ik es ff gekeken naar de slang van men Omega X20XEV echter heeft die een verkeerde bocht dus als ik een slang pak van een Astra vectra of calibra X20XEV zou dat heel netjes moeten worden. Mja zie nou maar zown slang te vinden :P zaterdag maar eens op de sloop kijken en vragen.

origineel gepost door c-dett16v

dit wordt wel een gruwelijk mooie auto:thumbup:thumbup:thumbup

Dankje ! :D

Kheb ook weer wat fototjes geschoten van men radiateur ( ff laten zien hoe krap het zit ) en van de bekabeling die er wel mooi in ligt vind ik zelf

IMAG0325.jpg

Koelslangen gemonteerd

IMAG0326.jpg

Rad aardig krap met het uitlaatspruitstuk

IMAG0327.jpg

nogmaals

IMAG0328.jpg

Past net

IMAG0329.jpg

Of net niet..

IMAG0330.jpg

aardig krap wederom

IMAG0331.jpg

Iets meer aan de bekabeling gedaan en wat dingen gemonteerd.

De ventilatorbehuizing ga ik btw nog ff wit spuiten..

Terug
Naar boven