• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

origineel gepost door Rens_Corsa

Goed bezig !!!

Ik weet alleen niet zeker of die slang van een kalos gaat passen :) het zou kunnen

Dankje ! :D

Ik ben ook vergeten om naar de diameters te kijken.. ik zal aankomend weekend wel es op de sloop kijken of er wat moois te vinden is.. Ik heb nu tenminste een idee waar ik naar kan kijken :) !

origineel gepost door GlennGSI

Goed bezig !!!

Ik weet alleen niet zeker of die slang van een kalos gaat passen :) het zou kunnen

Ik ben ook vergeten om naar de diameters te kijken.. ik zal aankomend weekend wel es op de sloop kijken of er wat moois te vinden is.. Ik heb nu tenminste een idee waar ik naar kan kijken :) !

diameter aan de ene kant 60mm en aan de andere kant 65 mm ;)

ALS het zal gaan zul je alleen die aansluiting voor de carterventilatieslang uit die pijp moeten halen of afdoppen

bij een kalos zit daar namelijk een ventilatieslang op

en anders van een daewoo lanos of nexia aangezien daar ook z'n luchttemperatuursensor in zit

en dan zet je de jouwe ffkes over king:

origineel gepost door GlennGSI

Goed bezig !!!

diameter aan de ene kant 60mm en aan de andere kant 65 mm ;)

ALS het zal gaan zul je alleen die aansluiting voor de carterventilatieslang uit die pijp moeten halen of afdoppen

bij een kalos zit daar namelijk een ventilatieslang op

en anders van een daewoo lanos of nexia aangezien daar ook z'n luchttemperatuursensor in zit

en dan zet je de jouwe ffkes over king:

Idd die ventilatie aansluiting ff iets op verzinnen maar dat zou wel goed komen. Ik ga ook nog ff naar zown slang kijken van een astra, vectra of calibra X20XEV.. dat is misschien ook een idee

origineel gepost door freek corsa

Mag ik vervelend zijn ?

Ik zie iets :(

Verder ziet het er allemaal wel netjes uit ;)

Haha vervelend zal je niet zijn hoor.. kritiek is alleen maar goed.. meerdere ogen zien meer dan alleen die van mij uiteraard :')

Ik zie roest met verf erop :cry

Ik weet dat we niet allemaal kunnen lassen, maar als je zo goed bezig bent, dan zou ik dat ook wel goed willen hebben.

origineel gepost door freek corsa

Ik zie roest met verf erop :cry

Ik weet dat we niet allemaal kunnen lassen, maar als je zo goed bezig bent, dan zou ik dat ook wel goed willen hebben.

Het front bedoel je :) deze heb ik uitgestraald zit geen roest meer onder dus.. tis alleen ingevreten ( vandaaar de putjes ) en ook een deel weggevreten :P..

De buitenkant van de auto pak ik verder ook nog niet aan. Hij heeft nog wel meer plekjes.. zoals rond de voorruit en de hoekjes van de achterwielranden. Dit komt volgend jaar denk ik.. dan komt er een nieuw front en dergelijke in.

Ene het lassen zit bij mij wel goed gelukkig :P kheb daarvoor een mooi apparaatje staan. Tis alleen dat het niet al een totale restauratie moet worden. Ik heb namelijk nog een E kadett GSi staan die ook nog een keer af moet. Die staat al te lang zonder dat er iets aan gedaan is...

ik zag het ook al haha, een deel van het koplamp deel is weggerot, deze zijn compleet te krijgen en zit er zo in. heb ik bij mijn d kadett ook gedaan.

kan eventueel later ook wel bij een opknapbeurt, maar dan moet de motorruimte ook bijgewerkt worden.

verder veel succes het begint er al aardig op te lijken.

foto's kloppen inderdaad niet helemaal, het lijkt nu dat op de laatste foto er een scheur in je velg zit:jerry

haha jah het zit er ook zo in eigenlijk jah.. maargoed.. motorruimte bijspuiten is ook geen probleem straks. Die foto's is echt klote ik kan em net zovaak uploaden bij photobucket maar steeds zit er zo'n lijn in..

Benzinetank en gebeuren nu helemaal klaar.

Andere remklauw gemonteerd.. morgen eindelijk ff ontluchten.

vanavond ff schermpje van een polotje gespoten

Ook de ventilatorbehuizing en de motorkapomhooghoudstokjewatheelhandigisafentoe gespoten in ral 9010.. wit dus. zelfde kleur als men sfi vervanger en velgen enzovoort enzovoort :P

die veren mogen zo niet he... ;) heb bij mij net de originele eronder gezet.. verder is donderdag de APk afspraak :D

oja.. pmetje.. :)

origineel gepost door custom

die veren mogen zo niet he... ;) heb bij mij net de originele eronder gezet.. verder is donderdag de APk afspraak :D

oja.. pmetje.. :)

Haha nee dat klopt.. maar ik wil er nog van die schroef dingen onder.. hij moet ietjes hoger namelijk.. Kheb het bij Andre Botter gevraagd maar die was druk.. ff zien of ik ergens anders die dingen kan krijgen.

Ik heb weer een pm van je en die ga ik nu ff lezen ! :P

origineel gepost door Fearless

Staalkabel spannen op de Max manier....

Ga ik binnenkort ook fixen.

Dat is ook wel een idee.. tussen de chassisbalk en de as.. en dan door de veer neem ik aan..

Tis heel simpel , gewoon een kabel aan de balk...die vast moet zitten op je subframe. Bijvoorbeeld de bout voor je schokdemper.

Ik heb al mooie Rvs kabel met plastic mantel zien liggen bij de bouwmarkt.

ben benieuwd naar het eindresultaat :D

dat kan ook idd, is wel een mooie oplossing. Khoop echter dat ik voor de keuring nog van die verstelbare dingen vind voor onder de veer. En anders heb ik hier nog wel ergens originele veren liggen voor fftjes

Gister bij Joop ( Mayhem ) een andere uitlaatspruitstuk opgehaald. Ziet er goed uit en zit er ook al onder. de fan is ook gemonteerd en gaat wel goed met de uitlaat. Ruimte zat ! Heb vandaag ook nog ff een X20XEV inlaatslang van een Astra G besteld bij de dealer. Die moet uitkomst gaan bieden op men C20XE.

Het koelsysteem is nu ook klaar, is niet helemaal naar men zin maargoed tis niet anders.

Morgen maar es wat electra gaan uitpluizen.

Zoo vandaag lekker aan het stoeien geweest met de draadjes. Heb alles zover klaar kwa motorgebeuren. De stekkers voor het digidash moet er nog ff aan. Dit kan ik pas doen als men oliedrukmeter derin zit. Ik blijk in men XE alleen een oliedrukschakelaar te hebben... maar wil de meter ook werkend hebben op het digidash.

die heb ik helaas niet.. als het allemaal derin zit maak ik er wel een paar :) of ik maak er morgen wel een paar voor de show :P

Terug
Naar boven