• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

origineel gepost door mayhem

mooi zo:thumbup

ben je niet voor jan lul heen en weer geweest:angel

Haha jah idd :P was pas rond 1 uur weer in apeldoorn. Mooie weg daar bij rotterdam.. 5 baans poot opt gas en cruizen maar met de Omega :jerry

Was mooi weer vandaag..

IMAG0339.jpg

IMAG0340.jpg

IMAG0341.jpg

Nu met radiateur en dergelijke.

Zit nu ook een nieuwe oliedrukschakelaar/drukmeter op zijn wel prijzig die kleine dingen..

Heb ook een gasfles gehaald eindelijk een keer. Dus van het weekend maar es met de uitlaat beginnen en een plekje voor de ECU maken.

origineel gepost door wingersv

ziet er goed uit :)

als ik het goed zie dan heb jij nu de oude garagebox van een vriend van mij :P

Dankje ! haha ok, heeft die vriend toevallig een bierfiets gehad ? :P

net ff bezig geweest met het digidash..

met als resultaat

IMAG0343.jpg

Alleen nog ff deran lijmen met 2 componenten lijm. Maar dat word pas na het paasweekend want dat doe ik uiteraard op men werk :P

origineel gepost door GlennGSI

ja die heeft hij idd gehad :P, haha dan heb ik het dus toch goed gezien :)

origineel gepost door GlennGSI

ja die heeft hij idd gehad :P, haha dan heb ik het dus toch goed gezien :)

toevallig weer :P

vandaag een beetje wezen rommelen.. versnellingspook ff in orde gemaakt enzo. Ook het lasapparaat klaar gemaakt, dus morgen beginnen met de uitlaat lassen.

Ben er nog niet helemaal overuit hoe ik het met de hoogte van de auto wil gaan doen. Of gewoon zo laag blijven rijden.. met de kans dat de wielen af en toe aanlopen achter.. of achter een centimeter omhoog door middel van -60 veren laten napersen tot -70.

Pipo maar eens even vragen dezer dagen wat dat gaat kosten. Ook gelijk maar ff vragen voor een extreem setje voor de Omega

origineel gepost door crazijbertje

en glenn ga je het reden je hebt nog een week:thumbup

gr bertje:cool:

nope, donderdag krijg ik pas men olietempratuursensor en meter binnen. Eerder kan de olie der niet in enja eerder heb ik ook geen apk en is ie ook niet uitgelijnd :P

Jammer maar helaas, dan maar met de Omega naar schoonebeek :P.

Vandaag wel met de uitlaat aan het lassen geweest. de eerste pijp zit eronder tot aan de middendemper. Morgen ff zien of de automatrialenzaak open is, ff 2 ophangrubbers halen en ff kijken of ik aan een ophangbeugel kan komen voor de simons middendemper. Dan kan de rest er ook onder. Zal nog wel een gekloot worden over de achteras enzo.

Schoonebeek zit er dus niet in dit jaar met de kadett. D.A.F. moet toch wel gaan lukken en eventueel nog andere meetings voor D.A.F.

paar foto's van de uutloatpiepe..

IMAG0344.jpg

IMAG0345.jpg

IMAG0346.jpg

krap, maar goed te doen.

Ben ook erg tevreden met het lasapparaat.

De pijp is btw een kat vervanger van een E kadett GSi 16v ( van Erik hier van het forum gekocht ) en daarbij heb ik het eindstuk ingeslepen op 3 plaatsen en gebogen en weer dicht gelast.

origineel gepost door *Jurgen*

Gaat de goede kant op Glenn!:wub

Dankje ! :D

Vandaag ff gekeken naar de middendemper ophanging.. automatrialenzaak was dicht dus dat was jammer.

Heb al wel gezien dat het deel vanaf de middendemper naar de einddemper best simpel is. Had gedacht dat het een heel gekloot zou worden maar het valt mee.

De kabels voor de brandstofpomp liggen der nu ook netjes in. Het geheel is gezekerd in de originele zekerkast op de originele plek van de einspritz anlage ( nummertje 11 ) Helemaal zoals het hoort dus.

De computer heb ik ook een plekje gegeven en daarbij ook gelijk het brandstofpomprelais. Van de week de uitlaat en het interieur verder afmaken.

IMAG0351.jpg

Dempert op de plek

IMAG0352.jpg

IMAG0353.jpg

andere kant ook flenzen deran en de pijp.

IMAG0354.jpg

Zo word het ongeveer. Het deel over de achteras naar de einddemper moet ik nog fixen

gaat helemaal goed komen!!!!

en dan te bedenken dat je haast gestopt was;)

wordt een mooie goed gebouwde auto glenn

grtz

Netjes!!! :thumbup goed bezig :)

Mijn motor gaat er van het weekend denk ik uit.

Ondanks dat ik hem met en lage km-stand gekocht heb, wil ik hem toch opfrissen.

Kleppendeksel en Distributiekap laten spuiten, nieuwe riemenset en waterpomp, carterpakking x20xev erop enz enz. king:

Thnx ! :D kmoet er btw ook niet meer aan denken om te stoppen haha :P mja helaas door de ophanging is ie nu niet klaar voor Klazienaveen/Schoonebeek. Maargoed de eerste volgende meet is ie hopelijk wel klaar :)

origineel gepost door Rens_Corsa

Netjes!!! :thumbup goed bezig :)

Mijn motor gaat er van het weekend denk ik uit.

Ondanks dat ik hem met en lage km-stand gekocht heb, wil ik hem toch opfrissen.

Kleppendeksel en Distributiekap laten spuiten, nieuwe riemenset en waterpomp erop enz enz. king:

thnx ! :P

Van het weekend ? :o ga je dit weekend niet naar klazienaveen ? Opfrissen is altijd goed :P nieuw riemenset en dergelijke helemaal. Had je die niet vervangen bij inbouw dan ? Kleuren van de distrikap en kleppendeksel al bekend btw ?

Terug
Naar boven