• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D kadett van oldie naar goldie?

• Topic starter Topic starter jrt
  • Startdatum Startdatum
wow mooi D'tje hoor edwin.

:wors:wors:wors

Onderdelen komen langzaam maar zeker binnen2x dubbele solex 40 mm gescored .

Morge is een kw schroefset van n polo vakkundig slachten muhahaaah.

ook nog minder nieuws:

In de D stak links een carello koplamp en rechts een bosch.

In de buurt een nieuwe linkse bosh gevonden zonder kader en wat blijkt ofc? Das een ander systeem van bevestigen bah .

Morgen is binnenspringen bij opel om te zien of dr nog bosh kaders leverbaar zijn.

origineel gepost door jrt

wow mooi D'tje hoor edwin.

:wors:wors:wors

Onderdelen komen langzaam maar zeker binnen2x dubbele solex 40 mm gescored .

Morge is een kw schroefset van n polo vakkundig slachten muhahaaah.

ook nog minder nieuws:

In de D stak links een carello koplamp en rechts een bosch.

In de buurt een nieuwe linkse bosh gevonden zonder kader en wat blijkt ofc? Das een ander systeem van bevestigen bah .

Morgen is binnenspringen bij opel om te zien of dr nog bosh kaders leverbaar zijn.

ik heb daar eventueel nog wel een setje van liggen..

origineel gepost door edwin bar

Heb , zie ik net ook twee sleepogen en volgen mij zijn ze even oud Mayhem ( zie kenteken) :cool:

mijne is van 1981, 1.2S met 4bak:P

het hele 2 sleepogen verhaal snap ik niet echt, volgens mij hebben enkel de 1ste serie 2 sleepogen?

wel vet die blauwe en ook die beige :thumbup.weet nie hoe laag hij is maar bij v-maxx gaan ze nu voor de voorpoten van de oudere opels schroefsets maken net zoals bij de bmw e30 en de peugeot 106.:thumbup

Ooh das misschien wel goed nieuws ! Enig idee voor wanneer deze in omloop komen?

Ik wou zelf aan de slag gaan met deze:

Toevallig dezelfde diameter als kadett e voorpoten ;).

Natuurlijk blijft het dan wel zelfbouw en uit ervaring weet ik dat v-max goedkoop is en echt plat gaat;dus misschien wel de moeite om even te wachten.

origineel gepost door jrt

Ooh das misschien wel goed nieuws ! Enig idee voor wanneer deze in omloop komen?

Ik wou zelf aan de slag gaan met deze:

Toevallig dezelfde diameter als kadett e voorpoten ;).

Natuurlijk blijft het dan wel zelfbouw en uit ervaring weet ik dat v-max goedkoop is en echt plat gaat;dus misschien wel de moeite om even te wachten.

v-maxx is dan wel een set veren en bussen die vast zitten en dempers.dus niet die je over je orginele poot last .maar 50mm doorsnee ?? volgensmij gaan die niet over je poten.

want van die draadbussen heb ik ook nog liggen met moeren maar die gaan niet over de veerpoot wel over een achterdemper

Inderdaad deze gaan niet over men veerpoten .

Naar biesheuvel gemailed en ze blijken dus knal dezelfde diameter te hebben als de kadett veerpoten.

Eerste plan was in de veerpoot een buis te steken (de schokdemper heeft dan wel niet veel spatie meer) en dus op die buis zowel de schroefdraad als de veerpoot vast te lassen.

Niet echt een denderende oplossing realiseerde ik me algauw dus maar even verderzoeken.

Men vriendin zegt 'op de tijd dat jij je opzoekwerk doet was je kadett al laaaang klaar' en ze heeft waarschijnkijk gelijk.

Gelukkig blijkt nu dat de aanhouder wint.

Timms motorsport in Duitsland levert kant en klaar coilover sets voor de ombouw van kedett e veerbenen!:jerry

Linkje naaar hun pdf catalogus vind je hier;en ze hebben een shiiitload aan toffe spullen.

het word dit of toch maar effe wachten op v-max.

En bedankt pipo voor je top advies btw :thumbup

helaas word het niks met de v-maxx ombouw er is bij de opel te weinig plek en kan ook niet lager dan -60 bij de astra en -40 calibra.:mad:

maar veerpoten ombouwen kan nog wel:P en eventueel an ik de polo achter poten dan ook leveren.moet je wel je schokbreker toren ven aanpassen:Pheeft trabi ook

Zo als Edwin al zegt corsa A schokbrekers achter en van voor de schokbrekers 5cm korter laten maken {afdraaien} Volgens mij kan Pipo dit ook regelen.

Een foto van mij Dettje

opelclassica.jpg

Opelclassica_79_2010.jpg

Velgen 15 inch 7j banden maat 165/50/15

hmm zie ik er zo slecht uit :cry:cry

Was maar waar dat ik hem was dan had ik genoeg centjes om een hele verzameling oude Opels te kopen

Maar nu weer on Topic

Quote:
origineel gepost door gina

opelclassica.jpg

Opelclassica_79_2010.jpg

:wub Mooie D-Dett man !! :thumbup :thumbup

Wat zijn dit voor velgen ?? :wub

Hanz @ Dit zijn RH velgen.

Welk type weet ik niet maar ze zaten vroeger wel eens onder een Oetinger Golf 2.. Ze passen perfect. Moet ze alleen nog effe na polijsten..:D

Terug
Naar boven